Announcement

Collapse
No announcement yet.

valg av 15" elementer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • valg av 15" elementer

    Vet jeg har spurt om noe liknende på bilforumet før, men da skjedde det mindre hyggelige ting i familien. Men nå tar jeg sats og prøver på nytt

    Skall oppdatere bassen i bilen litt. Og alternativene er som følger:
    - 4x Peerless R.15 i lukka eller en stor bassreflekskasse. Ut med bakseter osv. Og etterhvert oppgradere til bedre elementer og flytte Peerlessene til kinoen.
    - 2x Hertz 380hxd i bassreflekskasse i bagasjen. Kjøpe to til etterhvert og ta ut bakseter
    - 2x Spl Dynamics Pro 380D4 og samme som med Hertzene.

    Vil ha mye og dyp bass som går ann å høre på til daglig. Kom gjerne med andre forslag. Kravene er 15" og mulighet og koble to elementer i 1ohm..
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

  • #2
    hvordan er kasse kravene på de forskjellige elemtene da? jeg vet at hertz sine elmenter ikke krever veldig store kasser og har forholsds vis høy følsomhet.. bare en liten tanke, med tanke på hvor lita den kjærra di er
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      Plass skal jeg nok finne Baksetene er jo bare i veien uansett.. haha
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        oki...


        da stemmer jeg for 4stk HX380D i reflex kasse.. hehe.. Tror det kan bli mindre trivelig
        sound.vision.soul

        Type R

        Comment


        • #5
          Er noe som sier inni meg også at jeg skal gå for det liksom Målet her er å sjokkere litt og for en gangs skyld ta litt av
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            hehe, vil tro 4*15" vil få den fiaten din til og skrike om nåde :P
            sound.vision.soul

            Type R

            Comment


            • #7
              Hva med Fusion NV 15" det er gromme elementer som ingen andre har
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hifonic View Post
                Vet jeg har spurt om noe liknende på bilforumet før, men da skjedde det mindre hyggelige ting i familien. Men nå tar jeg sats og prøver på nytt

                Skall oppdatere bassen i bilen litt. Og alternativene er som følger:
                - 4x Peerless R.15 i lukka eller en stor bassreflekskasse. Ut med bakseter osv. Og etterhvert oppgradere til bedre elementer og flytte Peerlessene til kinoen.
                - 2x Hertz 380hxd i bassreflekskasse i bagasjen. Kjøpe to til etterhvert og ta ut bakseter
                - 2x Spl Dynamics Pro 380D4 og samme som med Hertzene.

                Vil ha mye og dyp bass som går ann å høre på til daglig. Kom gjerne med andre forslag. Kravene er 15" og mulighet og koble to elementer i 1ohm..
                Sikker på at du får utnyttet 4 stk 15" i bilen din, og at det ikke bare blir veldig mye jobb, svært upraktisk og dobbelt så dyrt, uten at du får noe særlig igjen for det?

                Jeg mener nemlig det er bortkastede penger. Med mindre du har tenkt å spille med dører oppe hele tiden, vil 4 stk 15" sannsynligvis skape kompressjon i bilen din, selv 2 stk 15" kan by på samme type problem. Resultatet er da mindre lydtrykk, og mer skrangling. Eneste fordelen slik jeg ser det er potensielt lavere frovregning, samt høyere effektålighet. Jeg vet jeg er veldig snusfornuftig nå, men jeg ser liksom ikke vitsen i å bruke dobbelt så mye penger som nødvendig, når resultatet potensielt kan bli dårligere.

                Feks vil en Ground Zero NW12 spl, som Tyske autohifi mener er verdens beste 12" få bilen din til å be om nåde. Du har jo også GZPW 15 SPL (eventuelt GZPW 15XQ om den andre blir for dyr), som er enda heftigere. Ville heller brukt pengene på 1 slik, enn 4 mindre gromme, men det er meg.

                mvh

                Glenn
                Glenn Solie

                Frittstående konsulent

                Comment


                • #9
                  - 4x Peerless R.15 i lukka eller en stor bassreflekskasse. Ut med bakseter osv. Og etterhvert oppgradere til bedre elementer og flytte Peerlessene til kinoen.

                  Mener jeg du skal gjøre, så hiver du inn noe bedre senere!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by MT LydCenter View Post
                    Sikker på at du får utnyttet 4 stk 15" i bilen din, og at det ikke bare blir veldig mye jobb, svært upraktisk og dobbelt så dyrt, uten at du får noe særlig igjen for det?

                    Jeg mener nemlig det er bortkastede penger. Med mindre du har tenkt å spille med dører oppe hele tiden, vil 4 stk 15" sannsynligvis skape kompressjon i bilen din, selv 2 stk 15" kan by på samme type problem. Resultatet er da mindre lydtrykk, og mer skrangling. Eneste fordelen slik jeg ser det er potensielt lavere frovregning, samt høyere effektålighet. Jeg vet jeg er veldig snusfornuftig nå, men jeg ser liksom ikke vitsen i å bruke dobbelt så mye penger som nødvendig, når resultatet potensielt kan bli dårligere.

                    Feks vil en Ground Zero NW12 spl, som Tyske autohifi mener er verdens beste 12" få bilen din til å be om nåde. Du har jo også GZPW 15 SPL (eventuelt GZPW 15XQ om den andre blir for dyr), som er enda heftigere. Ville heller brukt pengene på 1 slik, enn 4 mindre gromme, men det er meg.

                    mvh

                    Glenn
                    Skjønner godt hva du mener her ja. Og har tenkt på alt dette. Bruker jo en DD 9515 nå og føler egentlig at jeg har nok trykk. Men som sagt, dette er for å gjøre noe litt ekstremt. Og jeg spiller en del med dørene oppe for å showe osv..

                    Bilen er rimelig godt lyddempet også så skrangling vil ikke bli det største problemet. Kommer også til å jobbe en del med kassa for å få dette til å fungere så bra som mulig. Jeg har bestemt meg for at det skal 4 15" i Fiaten en gang, og hvorfor ikke gjøre det mens man er ung og dum?
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Hifonic View Post
                      og hvorfor ikke gjøre det mens man er ung og dum?


                      Det kan jeg si meg enig i
                      Pioneer - Hertz - Zealum
                      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                      Comment


                      • #12
                        gå for hertz...
                        Bjørn M Wilhelmsen
                        Team Alta Bilstereo
                        www.emmanorway.com

                        Comment


                        • #13
                          Ser ut som det blir det ja.. Har jo en del Hertz i bilen fra før så
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Hifonic View Post
                            Ser ut som det blir det ja.. Har jo en del Hertz i bilen fra før så
                            ES Serien eller? SPL?
                            Pioneer - Hertz - Zealum
                            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by A.R View Post
                              ES Serien eller? SPL?
                              Blir det Hertz blir det HX serien.

                              Har også kikka litt på Kicker L7 også nå..
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X