Originally posted by melancool
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bi amping vs brokobling
Collapse
X
-
--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett
-
Og jeg som trodde alt var så enkelt nå
Arg! Jeg hadde jo helt glemt av plasering av diskanter!
*begynner å miste lysten på bilstereo*
Nå har jeg bestandig kompromisert (Det er et verb ) på tweeter plasering, men jeg mener å ha lest at det ikke er noe fasit svar på plaseringen.
Men er det ikke noen generelle regler? Som ikke plaser diskant opp mot vinduet eller?
Kan jeg lime inn et bilde av dashen, og så kan dere si hvor dere tror jeg skal prøve å plasere dem?Last edited by Defus; 19-06-2009, 16:56.[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
Originally posted by Defus View PostOg jeg som trodde alt var så enkelt nå
Arg! Jeg hadde jo helt glemt av plasering av diskanter!
*begynner å miste lysten på bilstereo*
Nå har jeg bestandig kompromisert (Det er et verb ) på tweeter plasering, men jeg mener å ha lest at det ikke er noe fasit svar på plaseringen.
Men er det ikke noen generelle regler? Som ikke plaser diskant opp mot vinduet eller?
Kan jeg lime inn et bilde av dashen, og så kan dere si hvor dere tror jeg skal prøve å plasere dem?
Fine ting disse radarlappene. Ikke å forkaste å sende ut et nervesignal til f. eks. høyre arm om å plassere diskanten pekende mot hodet, eller for den saks skyld rett mot hverandre. Hvem vet hva som kunne hende da, lissom.Raymond Pedersen
Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
Tar det som det kommer, og løser det som det går.
Comment
-
Originally posted by Rudolf View PostJeg går ut fra at du skal montere anlegget for eget bruk.Da har vi mennesker noen rare" finner" på siden av hodet. Iallefall de fleste av oss . Disse fungerer på den måten at vi oppfatter og registrerer ting som lager lyd rundt oss gjennom disse. Videre går det en direkte linje inn i vårt kreative senter fra disse rare utvekstene. Det er her lydene blir kastet fra den ene kreative cellen til den andre, hvor det til slutt blir avgjort om lyden låter crap, eller heey, dette var snasne greier. Når du drister deg til å prøve forskjellige vinklinger og plasseringer i bilen din, vil det på en finurlig måte dukke opp en type plassering som funker bedre enn andre. Dette vil du finne ut av ved å fysisk flytte diskanten rundt og prøvelytte.
Fine ting disse radarlappene. Ikke å forkaste å sende ut et nervesignal til f. eks. høyre arm om å plassere diskanten pekende mot hodet, eller for den saks skyld rett mot hverandre. Hvem vet hva som kunne hende da, lissom.
Det denne tullingen, Rudolf - prøver å si er at du rett og slett må plassere den her og der helt til du finner den beste posisjonen.
Og den beste posisjonen er best kun for deg. Vi har alle vår egen oppfatning av hva som er bra, og til og med EA sine plasseringer kan låte bedre eller mindre bedre for andre når han selv syntes det er best. Så her er det bare å prøve å feile, feile litt til, og enda litt og BAM så er du i målTidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
Comment