Originally posted by Toby91
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nye subber
Collapse
X
-
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
-
Skal man ha noe som river hus, /bil så sier jeg DD...! Har 9515, har ikke fått den i rett kassa, men bruker den på en 2400 watts PA forsterker.. Den river hus! testa den i en peugeot partner, heele bilen trakk seg sammen, å pga alt metallet, ble det mere støy av det som bevegde seg 5-10 cm enn selve lyden! DD er morro.. ^^,Mvh Even S. Jensen
Tlf 41091189
Digital Designs, nothing is even close!
Comment
-
Originally posted by evensvee View PostSkal man ha noe som river hus, /bil så sier jeg DD...! Har 9515, har ikke fått den i rett kassa, men bruker den på en 2400 watts PA forsterker.. Den river hus! testa den i en peugeot partner, heele bilen trakk seg sammen, å pga alt metallet, ble det mere støy av det som bevegde seg 5-10 cm enn selve lyden! DD er morro.. ^^,Tidligere importør for Digital Designs,
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Originally posted by evensvee View PostSkal man ha noe som river hus, /bil så sier jeg DD...,
Nesten like bra som å si, skal du ha noe som smaker godt da er det kylling som gjelder, uten å ha smakt noe annet som f.eks indrefillet, laks osv.
Men stemmer det. DD lager bra greier de også.
Comment
-
Originally posted by DDaudio.no View PostDet holder i MASSEVIS til en DD9518 sub
Den kan kjøres på 170 liter pr element, med en tuning på rundt 37-39hz og låte meget bra og trøkke bilen din i filler
2stk DD9518 på forsterkeren din vil være helt optimalt i en 350 liters kasse!
2stk DD9518: http://www.youtube.com/watch?v=F8KRs...eature=channelMvh Werner Harstad
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View PostDet der er ikke 2 stk DD9518, det er 8 stk DC level 3 15"// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
//94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
Jeg spurte han fyren på youtube hva det var i den bilen siden det såg så fett ut og da svarte han med 9518. Mulig han har trodd det var et annet klipp eller noe. Han har jo ganske mange
Så hvis det er det får jeg bare beklageTidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Originally posted by B2 Audio View PostLiker denne kommentaren jeg.
Nesten like bra som å si, skal du ha noe som smaker godt da er det kylling som gjelder, uten å ha smakt noe annet som f.eks indrefillet, laks osv.
Men stemmer det. DD lager bra greier de også.
Så om alle som hadde hørt DD syntes det spilte ræva, har det lite å si når det vinner på mange konkurranser Men så er jo tilfellet at alle mine kunder har syntes DD er helt rått, og mange har sverget til å aldri kjøpe noe annet når de først har hørt DD, både SQ og SPL-messig
BTW, en kunde vant just et DB Drag 3 dager på rad med 1stk 3512 og blir nå fullsponset av Ice Audio for detteTidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
He he, ja DD er bra det og det skal det være. Men i den prisklassen finnes det mange alternativer.
Og trenger vel neppe å henvise til rekorder i Street B og Street C jeg. Der et merke du kjenner veldig bra ligger 1.4 dB under et annet.
For ikke alt som vinner er DD
Men hadde jo vært fint å vite hvem han fullsponsa karen er?
Spiller han i nærheten av 155 dB?Last edited by B2 Audio; 27-08-2009, 11:18.
Comment
-
Vel, som det har blitt påpekt tidligere, så er det faktisk sånn at de som har god peiling klarer å klemme ut 150dB av elementer normalt klassifisert som SØPPEL. At de fleste solide subwoofere som koster langt mer enn slikt Kina-junk jeg henviser til, spiller tilsvarende høyere, skulle jo bare mangle.
For øvrig: De siste årene har jeg lært å sette et annet kvalitetskrav til et basselement enn at en eller annen luring har fått en sertifisert 170dB-måling med akkurat det elementet. Er det slik at dette er et bra salgsargument, eller er det bare veldig viktig å selge det som spiller (har spilt) høyest i en konkurranse? I såfall lurer jeg på om jeg må få med meg "fagfolket" og entusiastene på et seriøst korstog mot feilinformasjon og myter.
Det mest massive jeg har hørt - og følt - av bass, spilte ikke DRITHØYT på TermLAB'en (nei, det betyr ikke at jeg mener at det som spiller høyt på TermLAB'en IKKE høres/føles massivt ut, bare at det ikke er noe kvalitetsstempel for hva slags utstyr jeg hadde puttet i egen bil, eller retningslinje for hvordan bass/basskasse "må" monteres).
"One--note wonder" er greit nok til råning og dunk-dunk, men i lengden er det irriterende med ulinjæritet, (for) høy tuning osv, hvertfall for oss som liker MUSIKK og faktisk bruker frontsettet også, og klarer å justere ned bassen så det står i forhold til resten.
Til de som føler de må ha bilstereo i en bruksbil med mulighet til å spille >155dB ved 51hz har jeg ikke noe annet å si enn at det er ikke spesielt kult å spille 155dB ved 51hz når nabobilen spiller musikk som høres bra ut ved 140-145dB. 51hz er kun underholdning i 30 sek mens du burper, ingen vil vel prøvelytte/"nyte" burping mellom rundene?
140-145dB linjært og et frontsett som henger med, er jo en helt annen sak. Da snakker vi ekstremt rått. ^^
Comment
-
Førstemann til å bukke er meg. Enda en som har sett lyset (Eller har slått på lyset).
For de av oss som liker musikk, da er det heller lineært som gjelder isteden for en one note wonder.
Men det viser seg at jeg har spilt 170 dB i en sko eske er vildt imponerende for karen som ikke har peil dessverre.
Comment
-
Hvertfall tilnærmet linjært. Litt "loudness" gjør seg på min type musikk. :P Men du tok poenget, hehe...
dB er liksom bare et tall, ja. Ikke så viktig for meg lenger, hvertfall, dessuten er det så mange variabler at det er vanskelig å sammenlikne to tilnærmet like elementers evne i det hele tatt, bare på bakgrunn av et slikt tall fra én fyr med én bil, ti batterier og ti kilowatt. Lite representativt for hvordan det låter i en vanlig bil, pluss det at 170dB aldri vil være målet for normalbrukeren. Eller i det hele tatt oppnåelig, for de fleste.
Klart, når et merke er representert på toppen av alle resultatlistene, sier det jo noe om hvor lett/vanskelig det er å få det til å låte HØYT, men ikke stort mer enn det...
Comment
-
Vi valgte dette chassis pga. det er sterkt nok til magnet vekta, samtidig med at det er en "open tooling".
Ellers er det satt sammen av deler som vi har testet ut live først. Faktisk slik vi gjør med alle bassene våre innen vi tar den endelige beslutningen om go or no go.
Spolene er fra USA, chassis, membran, magnet fra Korea og spidere fra Japan. Såvidt jeg vet så har vel TC sounds holdt opp med å eksistere?
Men de lagde bra subber de også, samme gjør Fi.
Veil ligger litt høyere en 6.000 Nok, men 400 oz og 4" CCAR spoler, kompositt membran er jo også noe som koster litt snadder.
Men de er i alle fall rimelige sammenliknet med andre subber i den klassen.
Comment
Comment