Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye subber

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

TC lever under navnet AudioPulse, og leverer OEM (?) fortsatt såvidt jeg vet? Sikkert noen som er mer kjent med dagens situasjon i firmaet...

Før ble bl.a. elementene til SVS hjemmekinosubwoofere laget der, samt at flere kjente kvalitetsleverandører fikk elementer derfra. Om de ikke lager verdens beste elementer, så er det hvertfall damn close. Flere "berømte" store elementer har blitt laget i eller fått deler fra fabrikken. LMT-elementet deres er vel fortsatt i særklasse hva SQ med stor L bak angår, men pga pris/vekt og krav til kassevolum, blir det sjelden førstevalget i bil såvidt jeg har skjønt. Hehe...

Hva er xmax (ikke mech) på elementet ditt? Regner med det er lenger enn RLp-18 (27,4mm), ettersom det er høyere "stacking" på magneten? Hadde RL-p15, og likte godt at det hadde stålkontroll på membranen helt til den slo i bunnen (når det fikk for mye effekt). Utrolig lettdrevent var det også, brukte alle de 24,6mm med slaglengde med 6-700W, og låt bra samtidig. Om HD18 er på et slikt nivå, er det nok et spennende produkt.

Men - RLp18 henter du nok på posten i Norge for under 4.000,- inkl. frakt og mva. :P

Comment

savner min RLp18 jeg Spilte mer en bra nok i min almera iallefall :P

Comment

Påenget til meg var iallfall at etter min erfaring, så er DD meget gode subber! Spiller godt også, i den grad man kan faktisk HØRE på de.
        Men for all del, regner med at B2 subbene er KNALL.. Likte den avbilda subben der
        Kompis som har tc-sounds, å de spiller meget godt. Selv om det blir en del slossing om kundene føler jeg mellom selve bedriftene

Men dere om det
        Mvh Even S. Jensen
        Tlf 41091189
        Digital Designs, nothing is even close!

Comment

takker for svar.
          kriterier er oppdatert.
          skal spille høyt og noenlunde pent.

Pm er sendt DDaudio.no
          Mvh Tony Andrè
          Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
          Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Send en forespørsel angående RL-p i ønsket størrelse også, til Mike på www.soundsplinter.com, så har du noe annerledes og spennende med i vurderinga.

Comment

Originally posted by halseth View Post
              savner min RLp18 jeg Spilte mer en bra nok i min almera iallefall :P
              Ja, snakker om å ikke vite hva man har før man mister det. Har savnet RLp15'en min stort, så om ikke 19Ov.2'ene yter som planlagt, blir det RLp18 for alle penga.

Comment

Hei Miniboom.

Kjenner vel selv litt til TC sounds, var vel også de som produserte team MDS elementet, som faktisk var bra greier. Var bare ikke helt sikker på hvordan de rent organisatorisk hadde innordnet seg.

X-max på HD18 ligger på 32 mm så du hadde rett i at det var litt mer enn RLp 18.

Tror likevel at det skal bli spennende å se hva en eller annen får til med disse elementene. Meningen er jo helst at de skal brukes til musikk og ikke kun burp. En 18" med god effekt og en forsterker som har kontroll er berre lækkert.
                Mvh
                J. Holm
                www.b2audio.com
                http://facebook.com/b2audio

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post
                  He he, ja DD er bra det og det skal det være. Men i den prisklassen finnes det mange alternativer.

Og trenger vel neppe å henvise til rekorder i Street B og Street C jeg. Der et merke du kjenner veldig bra ligger 1.4 dB under et annet.

For ikke alt som vinner er DD

Men hadde jo vært fint å vite hvem han fullsponsa karen er?
                  Spiller han i nærheten av 155 dB?
                  Hehe selvsagt Går mye på kunnskaper om bygg. Eller nesten alt. Og dette har jo vært oppe før

Men det er da litt moro at vi kan konkurrere på det stadiet vi gjør, og at vi har såpass like scores

Vel, nå har trådstarter nok info til å avgjøre, så da får vi ta oss ei bolle og se det an. Han spiller høyt nok. Scoren kan han selv publisere når han ønsker det. Vil ikke blande meg opp når han fullsponses og har egne planer for sakene sine
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Han karen... Er han fra svergie ???
                    TEAM RE-LOUD
                    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

takker så meget for svar og anbefalinger.
                      er ikke helt sikker på hva jeg skal velge men det vil tiden vise.
                      er som sagt en liten stund til jeg skal ha nye subber og forsterker.
                      så visst det kommer noe nytt og like rått som DD9518 eller B2audio HD18 eller Rlp18.
                      så ikke nøl med å si ifra.
                      Mvh Tony Andrè

Comment

Originally posted by re-load View Post
                        Han karen... Er han fra svergie ???
                        Nope, fra Norwegen

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Å Du mener han spiller i nærheten av 155 i street ??? Street a , b , eller c da ???
                          Iallefall , det skal bli spennende å se.
                          TEAM RE-LOUD
                          Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                          2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

Spilte noe rundt der ja, men er jo ikke sikkert vi snakker om samme fyr. Skal bli spennende å se hva han får til ja

Comment

da har jeg mer eller mindre bestemt meg blir 2x B2Audio HD18 og 1x B2Audio M5 forsterker.
                              mangler bare litt penger nå så blir det handel.
                              gjett hvem som gleder seg

trenger bare å tenke ut en passende kasse og portstørrelse/port type
                              Mvh Tony Andrè

Comment

oi, hvorfor er det ingen som har fortalt meg om det da?

Tror detta kan bli rått, skikkelig rått...
                                Mvh
                                J. Holm
                                www.b2audio.com
                                http://facebook.com/b2audio

Comment

Working...
                                X