Announcement

Collapse
No announcement yet.

Green Goblin :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Crazytaxi View Post
    Jeg gjorde dette for å lette den uavfjæra vekta, så da får jeg mye bedre akselerasjon, mindre masse som må rulles rundt vettu.. merker også at den ligger mye bedre på veien nå, for bremsetrommelene har blitt mye glattere og mer aerodynamiske så de gir bedre marktrykk.. så dette anbefales virkelig..

    Har brukt girkasseolje jeg.. så er vel derfor de fremdeles skriker da? (du som er slik mekaniker-type vet jo sikkert dette bedre enn meg)
    Da har jeg beskuet disse fantastiske bremsetromlene. Dette tror jeg gjør underverker.
    Bare du får glattet ut den ruglete bakluken og byttet forskjermen til en mere aerodynamisk utførelse. Da vil jeg tro du kan klare å presse bilen opp i over hundrede kilometer i timen, ned amundrudbakka.
    Stå på dette blir en racer.

    Comment


    • Jeg hadde i Midtkonsollen under der hvor PXA-kontrolleren Status-displayene til de gamle zapcoene mine, men siden jeg ikke hadde noe sånt på de nye LRX'ene så ble det et hull der som måtte tettes på en eller annen måte (gadd ikke lage enda en midtkonsoll.. får holde med de 3 jeg allerede hadde laget..)

      Så da skaffa jeg meg 2 voltmetere som jeg kunne plassere der.. men da måtte jeg lage ei plate og ha dem på..
      Har ikke bilder av prosessen med å lage plata da..
      Men det var ei 3mm mdf-ish lignende sak, som jeg sparklet opp en kant rundt voltmeterene og trakk med vinyl..
      Sluttresultatet ble sånt ihvertfall:

      Har ikke fått kalibrert voltmeterene ennå da..

      Men siden jeg skulle ha strøm til disse, så tenkte jeg å trekke en ledning fra batteriet, og mens jeg først som sist gjørde det, tenkte jeg at jeg kunne trekke en ledning som kunne brukes til litt mer enn å måle spenning, så da ble det en 8mm2 strømledning:

      Denne ble da lagt i sånt split-cable loom i motorrommet, og ble kledd med strømpe inne i bilen.

      Lagde til ei plate som jeg festet i hulrommet som er bak og like ovenfor hanskerommet. Som jeg festet strømforsyninga til Spilleren og sikringsboksen (Utrolig hva man finner når man graver i overskuddslageret etter Boforsen til Kenneth.. hehe) For fant ut at det var like praktisk med atc sikringer der..


      På plass i bilen:



      Tok faktisk og mellomslipte med 1000-papir på når jeg lakkerte plata.. ble faktisk bra resultat syns jeg.. til å være noe som ikke skal synes så var det kanskje bortkasta da.. hehe..

      Kabeldragning i motorrommet:












      Ved en tilfeldighet så tok jeg og sjekka kupe-filteret på bilen... var kanskje på tide og skifte det ja.. heeh


      Jeg fikk det faktisk ikke renere enn dette:
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

      Comment


      • Hvordan går det her? Fått gjort noe mer? Utrolig bra gjennomført prosjekt, skulle lært meg å sveise og hatt et sveiseapparat til det neste prosjektet mitt tror jeg , hehe
        VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

        Comment


        • Ja sveising er skoi det.. hehe.. Der er det mengdetrening som er tingen.. hehe...

          Har gjort litt småtteri.. men ikke noe som i seg selv er verdt og legge ut.. hehe.. har lagd en midlertidig innfestning til konfilteret og satt på golf 4 lykter..
          Har ei liste over ting som skal bli gjort, men prøver å få tak i noen luftette gjennomføringer av den typen elektrikere bruker før jeg gjør noe mer...
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

          Comment


          • hmm, de er det ikke vanskelige å få tak i, jobber på tavleversted i moelv og vi har sånt der
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • Nå kan det skje noe her igjen

              Fikk tak i noen gjennomføringer av elektrikeren på jobben, og da kan jeg endelig få tatt ei økt på bilen igjen
              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

              Comment


              • Har også kjeda meg litt så jeg fant ut at jeg skulle se om jeg ikke fikk flytta luft filteret litt for det sto litt i veien hvor det var med tanke på evt deksel på motoren:

                Må sies at dette er en veldig midlertidig løsning til jeg får tak i noe stål så jeg får laget festet ordentlig
                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                Comment


                • Originally posted by Crazytaxi View Post
                  Har også kjeda meg litt så jeg fant ut at jeg skulle se om jeg ikke fikk flytta luft filteret litt for det sto litt i veien hvor det var med tanke på evt deksel på motoren:

                  Må sies at dette er en veldig midlertidig løsning til jeg får tak i noe stål så jeg får laget festet ordentlig
                  Hvor får du kjøpt sånn luftfilter til veivhusventilasjonen?

                  Comment


                  • Da fikk jeg sparka meg selv igang med ei lita runde på den grønne idag. Er endel som har blitt gjort men ikke som er verdt og ta bilde av..
                    Fra sånn:


                    Til sånn:


                    Sånn sitter det:


                    Hva er dette?


                    Sånn ser det ut ferdig, Thomas holder stolt opp soltak-tingen han har trekt...
                    (Vi fant ut når vi lå på ryggen og skulle ha inn taket jeg og Thomas hadde trekt, at den fremdeles var grå.. hehe..



                    Har også fått satt fast gjennomføringene til ledningene for basskassene idag:
                    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                    Comment


                    • Originally posted by Nilsh View Post
                      Hvor får du kjøpt sånn luftfilter til veivhusventilasjonen?
                      Dette er veldig sjelden vare laget av thailandske tenåringsjomfruer (Ja, de finnes faktisk.. hehe )
                      Men ser at du dessverre er blitt for vant til Bofors og grovsmidd engelsk adelsbil. For oss normale dødelige så er dette faktisk noe som brukes som luft-filter..
                      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                      Comment


                      • Originally posted by Crazytaxi View Post
                        Men ser at du dessverre er blitt for vant til Bofors og grovsmidd engelsk adelsbil. For oss normale dødelige så er dette faktisk noe som brukes som luft-filter..
                        Tror faktisk min engelske adelsbil kun hadde hostet og harket etter luft og spyttet ut store sotskyer bak.

                        Men såklart det holder sikkert til gressklyppertraktorer og 3er golfer.

                        Comment


                        • Originally posted by Crazytaxi View Post
                          Da fikk jeg sparka meg selv igang med ei lita runde på den grønne idag. Er endel som har blitt gjort men ikke som er verdt og ta bilde av..
                          Fra sånn:


                          Til sånn:


                          Sånn sitter det:


                          Hva er dette?


                          Sånn ser det ut ferdig, Thomas holder stolt opp soltak-tingen han har trekt...
                          (Vi fant ut når vi lå på ryggen og skulle ha inn taket jeg og Thomas hadde trekt, at den fremdeles var grå.. hehe..



                          Har også fått satt fast gjennomføringene til ledningene for basskassene idag:

                          dette blir bra Kent
                          Mvh
                          Tufte's hotline

                          Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                          Comment


                          • Originally posted by Tufte View Post
                            dette blir bra Kent
                            Takker Går da fremover.. Gikk jo ikke så halvværst med deg i helga heller da.. hehe.. var knepent.. men det gikk da
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                            Comment


                            • Fikk gjort litt her om dagen:

                              Fått trekt den ene c-stolpen med sort vinyl, mangle bare den andre nå.. Har fått satt den inn i bilen men har ikke noe bilde av det ennå, tenkte å få tatt den andre også før jeg tar bilde av det.
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                              Comment


                              • Originally posted by Crazytaxi View Post
                                Sånn sitter det:
                                Skal du lakkere de grå plastdingsene svarte? Jeg har også planer om å trekke om taket mitt til svart, men det å lakkere plastdetaljene skremmer meg litt med tanke på om plasten kanskje koker
                                Roar Sørlie
                                Tlf 90127075
                                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                                Comment

                                Working...
                                X