Originally posted by Crazytaxi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Green Goblin :D
Collapse
X
-
da har det gått med litt tid i helga til trekking:
Begynner å bli ferdig baki nå snart.. Bare litt småtteri igjen
Fikk testet ML500 plasseringene med Tufte på LØRDAG, og da ser det ut som det kan bli interessant å få plassert de.. heheMvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
Ser meget bra ut, tror faktisk min instalasjon ender opp med noen likheter til den der, det der med alcantara toppplate hadde jeg ikke tenkt på så den ideen kan jeg bare si med en gang at jeg kommer til å kopieresigpic
/////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.
Kna Bodø Gatebil
Comment
-
Hehe.. det skal du bare få lov til.. du hadde nok tenkt på den etterhvert selv, når du finner ut at de kassene er så og si umulige og få trekt uten å dele opp..Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
Er egentlig veldig prøv og feil selv.. men pleier som regel og spørre noen av de mer erfarne, før jeg går igang med store drastiske operasjoner.. hehe..
Men, er lov og feile, så lenge man lærer noe av det mener jeg da. og hvis man ikke prøver, vil man aldri få vite...Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
Hehe.. neida, du ser ikke syner. Mangler et deksel som skal sitte der, men får ikke gjort det ferdig før jeg har fått på den nye baklukaMvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
Originally posted by Crazytaxi View PostDet er jo sant.. Men er vel også en grunn til at de har med ml280'en i ml3 komposettet sitt også tenkte jeg..
ML500 overgår lett ML280 i diskantområdet! En domediskant har helt andre egenskaper enn ett bånd, så dette er etter min mening en rar kombinasjon. Men om man ser på monteringsforslagene i manualen, så tror jeg ikke produsenten helt har skjønt hvordan ett bånd virkelig fungerer, så kanskje derfor.
ML500 kan brukes fra 400hz og helt opp om man bruker bratt deling (-36db/oct) dette gjør det utrolig godt egnet til "2-veis" med en 6" i dør e.l. Men bruk det for all del i dipol, fungerer best om det ligger med "langsiden" ned og stående forholdsvis on axis, men dette må testes ut fra bil til bil. Husk på at den bakutstrålende lyden er nøyaktig den samme som den som stråler fremover, bare i motsatt fase.[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
stykket det opp litt enklere for meg selv.. hehe..
Originally posted by Joakim View PostDen grunnen skulle jeg gjerne ha fått en forklaring på! Eneste grunnen jeg kan tenke meg er plasseringsvennlighet.
Originally posted by Joakim View PostML500 overgår lett ML280 i diskantområdet! En domediskant har helt andre egenskaper enn ett bånd, så dette er etter min mening en rar kombinasjon.
Originally posted by Joakim View PostMen om man ser på monteringsforslagene i manualen, så tror jeg ikke produsenten helt har skjønt hvordan ett bånd virkelig fungerer, så kanskje derfor.
Originally posted by Joakim View PostML500 kan brukes fra 400hz og helt opp om man bruker bratt deling (-36db/oct) dette gjør det utrolig godt egnet til "2-veis" med en 6" i dør e.l. Men bruk det for all del i dipol, fungerer best om det ligger med "langsiden" ned og stående forholdsvis on axis, men dette må testes ut fra bil til bil. Husk på at den bakutstrålende lyden er nøyaktig den samme som den som stråler fremover, bare i motsatt fase.Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
Originally posted by Crazytaxi View Poststykket det opp litt enklere for meg selv.. hehe..
Det kan ikke jeg gi noe godt svar på, kanskje noen andre kan det (hint,hint Pål ) Som sagt bare tenkt at det er vel en grunn for at de har gjort det på den måten, siden det er det største "prestisje" settet dems, så ville de ikke bare satt sammen noe som de ikke var sikre på at fungerte. Jeg vet ikke Hvilke delefrekvenser som de kan bli delt på i MLK3 delefilteret..
Hvilke egenskaper er det du mener her da?, for det er jo vel ting som den ene er bedre på enn den andre. Så tilsammen så vil denne komboen være veldig bra hvis man får utnyttet det beste ifra begge verdener?
De Monteringsforslagene som jeg så etter å ha bladd kjapt igjennom den blekka, så kunne jeg dra kjensel på dem i forhold til stort sett alt av hva jeg har klart og søke opp om montering av "ribbons". Dette vil jo da selvsagt si at man kun har sett bildene, men ikke hørt hvordan det spiller. Spesielt amerikanere virker det som er glade i og ha dem nede i knehøyde i div variasjoner. Men det forslaget ang dashboardmontering så vil jeg jo si at det er jo det samme som du f.eks hadde i varebilen, og jeg skal prøve og få til i golfen, men tegningenes enkle natur gjorde at de ble fremstilt på den måten siden det gir fokus på axis-monteringen og ikke den stående vinkelen som man bør etterstrebe mest mulig.
En annen ting er om man montere dem med "kasse" bak, så vil båndet revne når man lukker døra, grunnet trykkøkning i kupeen, men ikke i kassa. Har forsøkt mye med disse elementene og kommet til at det fungerer absolutt best montert som i varebilen. Hadde samme montering i bmw'en også! Mellomtoner nede i kickpaneler eller i dør er en lite ønskelig løsning.
Når vi testa så brukte vi ifra 500hz med 30dB/slope (mener det er det som er max på pxa'en). Men kunne gjerne tenkt meg en forklaring på hvorfor de spiller da best i dipol, og på hvilken måte den "hjelper lyden" fremfor det og ha dem i en pod av noe slag f.eks. Siden jeg er jomfru på bånd..[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Da er helga over og en arbeidsøkt nærmere ferdig.. hehe
Fått trekt opp ringen som skal ligge rundt subbene:
Ble kanskje litt mye grønt det der.. hehe..
Så måtte frisere litt:
Ring på plass:
Et bilde av kobling inn på sub for fornøyelsens skyld:
Også til det som virkelig har tatt tid i helga:
Man fant ut at å fjerne listene på bilen ser bra ut.. hehe... så man starter under kyndig veiledning av Jan-Roger hehe:
(Den andre siden gikk mye fortere , for da hadde man ikke så mye "hjelp" av kamerater som sto å så på, mens de drev å sperra lufta på pusseskiva..
Ferdig med å sveise og pusse ned sveisen, så tar man på litt Kent Black ultrafill :
Så når det er ordentlig tørt:
1. laget med fibersparkel:
Lot det stå og tørke over natta, så etter å ha bearbeidet det litt, så hadde man på et strøk til:
Lot det stå og tørke og herde 3-4 timer.. og sånn gjentok man prosessen.. Jan-Roger sa at dette var den enkleste måte og gjøre det på, fremfor og sveise inn ei metall-plate der som man opprinnelig hadde tenkt.. for denne metoden ville gjøre så plata ikke slo seg pga sveising, og det hadde blitt like mye jobb med sparkling i etterkant, samt at det ville blitt en mye større rust-felle. Vet at det ville komme noe synkning etterhvert, men ved at man la flere tynne lag , som man lot gjennomherde skikkelig, så ville dette bli minimalt mente han.
Rakk og legge litt finsparkel før helga var over:
Sprayet på litt guffe, så man kan kjøre bilen hjem igjen:
Prøvde å lage til provisorisk støvavsug:
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
Comment