Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Første lag med glassfiber

Alt er slipt ned med vinkelsliper (forøvrig ett genialt verktøy på glassfiber 
    Masse hull og sprekker, men viktigste nå er å få den rette passformen.

Nytt glassfiber lag

Kappet ut noen hull der skruene til døra skulle være.

Klippet ut noe skumgummi til å maskere over der jeg skulle lage ett deksel på nedre del av kassa.

Mer glassfiber

Litt sliping og tilpassing. Har også fjernet skumgummien.

Her har jeg maskert for å lage det nedre dekslet på kassa.

To lag glassfiber

Pirket hele greia av igjen

Litt mer sliping. Nå er den mer eller mindre klar for å trekkes. Starter sannsynligvis med trekkingen i morgen.

Comment

Originally posted by GENEXXA
      Dette ser rimelig bra ut! Må si du har dreisen på glassfibern :P
      Takker

Har blitt endel glassfiber prosjekter nå, så begynner å komme seg. Men merker at det stadig er ting man oppdager kan gjøres på bedre metoder når man støper i glassfiber. Så det blir gjerne slik at hvert prosjekt blir bedre enn forrige prosjekt :P

Satser på få få trukket noe av dette i morgen. Egentlig mer spennt på det visuelle resultatet enn lyden

Comment

Dagens prosjekt var å få trekt litt.

La først på no skumplast.

Så skai. Dette var håpløst å få på sikkelig, endte med at jeg måtte kutte i den ene enden og skjøte litt.

Lagde dekkplater av skumplast og microfiber trekk.

Slik ser det ut nå. Mangler å få på det nedre dekslet og kappe hull til høytalere.

Comment

Mer eller mindre ferdig. Mangler bare det nedre pyntedekslet.

Har fått prøvespillt og dette spillte ganske ekstremt. Har holdt meg til stort sett 50% volum og det var nok til å gi meg øresus resten av kvelden:P

Comment

Nei, vet. Er flere ting som ikke er 100%. Har desverre ikke så fryktelig mye erfaring med trekking av glassfiber støpte ting. Dessuten så var nok ikke vinylen jeg brukte den beste. Den var ikke så veldig elastisk.

Kan være at jeg tar igjen trekkingen en gang, men kjenner jeg meg selv rett så blir det vel med tanken ganske lenge :P

Den "bulken" som er forran på døra er egentlig tiltenkt å bli en flaske-holder da dette er mangelvare i MR2. Skal få fabrikert en slags ring der som holder flaska på plass. Må bare finne ut helt hvordan jeg skal gjøre det først.

Comment

Utrolig bra så langt! Keep it up

Comment

Jada det spilte høyt dette altså! Ikke så ille lydkvalitetsmessig heller. En spiller med justeringsmuligheter nå så er du snart der.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Jada det spilte høyt dette altså! Ikke så ille lydkvalitetsmessig heller. En spiller med justeringsmuligheter nå så er du snart der.
                  Testa litt med mye lavere sub deling som du nevnte satt den på rundt 50hz på forsterkeren, og kjørte fulltone på frontsettet. Ble noe helt annet kvalitetsmessig.

Blir nok til at jeg kjøper meg en slik spiller du har, så kan jeg kjapt veksle mellom SQ og SPL

Comment

Ja det blir noe annet enn å dele sub på 80hz eller høyere. Og som jeg viste deg så kan du jo
                    lage flere "brukere" på crossover osv. - lage en til ren SQ, en til SQL, en til ren SPL, og tre til.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Yes. Utrolig kjekt det. Håpløst å løpe frem og tilbake til forsterkeren når man skal justere også. Mye enklere når man kan gjøre det rett fra spilleren.

Comment

Her er enda en 9855r som er til salgs: Finn.no - han har bare skrevet feil og skrevet et 3-tall istedenfor 5. Sjekk hvem du får den billigst av.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ok

Skal sjekke litt på nett angående spilleren Genexxa anbefalte også. Om jeg må betale litt ekstra for en med god ipod og eventuell usb støtte som fortsatt har samme justeringsfunksjonene, så vil jeg vurdere det.

Comment

Originally posted by GENEXXA
                            Her er vell den billigste 9887R'en på nett.
                            http://bilstereoforumet.no/showthrea...ighlight=9887R

Men, jeg syns det er litt vanskelig og få frem SPL med den spillern. Kan være at brukern ikke har fått det helt til. Men jeg måtte værtfall bak og skru litt opp på forsterkern. Jeg trodde jeg måtte stille ned da jeg gikk fra 2v utgang til 4v utgang. Men vare ikke slikt.

TTT, kan du si meg hva forskjellen på SQ og SQL er?
                            Slik jeg har forstått, er det bare at noen skriver det anderledes. L står for level. Sound Quality Level. Som er Lyd Kvalitets Nivå på godt norsk. Kan være at det er forskjell. Er ikke sikker i den saken.
                            Det er vel ikke så stor forskjell på SQ og SQL, bare at SQL er en liten blanding?
                            Altså at det låter rent og pent samtidig som at man kan spille veldig høyt også...
                            Men de fleste "SQ-anlegg", inkludert mitt eget, kan jo spille høyt uansett,
                            i og med at man bruker eksterne forsterkere og elementer som tåler litt...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Alpine 9887r er også et godt alternativ, Bjørn! Er jo en mer moderne utgave enn min tror jeg. Litt dyrere bare, fordi det er nyere.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ok, jeg driver å søker og leser litt om erfaringer på nettet nå. Om jeg bestiller en ny fra utlandet, er det noen gode sider å anbefale som selger billig, men med europeisk radio? Problemet med å bestille spiller fra USA er vel at den ikke har RDS, og oddetallsradio.

Kunne jo forsvåvidt vurdere å kjøpe den brukt da.

Comment

Working...
                                X