Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja, sånn som du og Stian (som kaller prosjektet sitt for SQL) - liker klar og fin lyd, men har flere subber for ekstra trøkk.
    Men jeg liker ren SQ; at alle frekvenser skal gjengis like mye, og jeg vil tørre å påsta at du har litt mere subbass enn alt annet?
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by GENEXXA
      Har litt mer subbass ja :P Liker bass, bass er fun. Mye bass Men man vokser sikkert det av seg.

trustno1. Jeg har 9887 fra USA. Jeg får inn 4 radio stasjoner. 3 veldig klart. Har sikkert noe med HD Radio, noe som RDS utgaven ikke har. Ene er litt radio skurr på. Men så er ikke jeg så avhengig av radio.

Men se på Engelske og Tyske sider etter spillern. Da får du med RDS.
      Ok, vet at man kan bruke USA radioen også her, men problemet mitt er at jeg pendler ganske langt med bilen en gang i uka (14 mil) noe som betyr at jeg må innom endel forskjellige frekvenser for å holde på en kanal.

Men ikke for det, jeg hører ikke så mye på radio at dette er avgjørende, men om det ikke er all verden forskjell i pris så vil jeg betale litt ekstra for RDS

Comment

Prøver å søke litt på alpine sine sider, men synnes de er litt uoversiktelig. Ser ta flere headunits har mulighet for usb stick tilkobling.

Er det noen som har dette og samtidig de samme mulighetene for crossover/eq/tidscomp?

Comment

Liker dette prosjektet jeg altså! Rett og slett et rått bygg!
          Selv om erfaringene dine kansje ikke er på topp med glassfibern og trekkinga, så syns jeg det ble drit kult, å det ble et bra resultat!

Hvordan er lyden i bilen? Har hørt 2 andre MR2 prosjekter, der ting ikke ble så veldig "vell-lykket" når det kom til lydkvalitet, riktig nok så har ikke stereo blitt like mye prioritert som i prosjektet ditt

Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
          91 ED3 Civic Low'n Slow
          Roar M. Stene
          Dj-androctonus @ Soundcloud.com

Comment

Originally posted by Androctonus View Post
            Liker dette prosjektet jeg altså! Rett og slett et rått bygg!
            Selv om erfaringene dine kansje ikke er på topp med glassfibern og trekkinga, så syns jeg det ble drit kult, å det ble et bra resultat!

Hvordan er lyden i bilen? Har hørt 2 andre MR2 prosjekter, der ting ikke ble så veldig "vell-lykket" når det kom til lydkvalitet, riktig nok så har ikke stereo blitt like mye prioritert som i prosjektet ditt

Takker for tilbakemeldingen

Når det kommer til lydtrykk så har jeg plenty.
            Kvalitetsmessig så synnes jeg ikke det er så værst, men har endel å gå på enda skjønnte jeg når jeg hørte bilen til TTT i går.

Men jeg tror det egentlig vil spille en god del bedre med de rette innstillingene. Er derfor jeg er litt på utkikk etter spiller med dsp funksjoner nå.

Comment

Ok, har hatt pioneer spiller tidligere, og likte forsåvidt det. Men fikk pioneer litt i halsen da jeg tok signalutgangene på den siste spilleren jeg hadde. Støyet noe værre. Hadde god jording også, så vet ikke helt hvorfor, men har lest flere som sier at pioneer har sårbare signalutganger.

Har ikke hatt alpine før, og fikk litt smaken for den TTT hadde, så har litt lyst til å prøve det. Men da helst om det er en modell med USB tilkobling. Ser fler av de nye alpine spillerne har det.

Comment

Begynnt på ett lite nytt prosjekt her nå. Skal lage ett podie til diskant og mid ved A-stolpen.

Kviet meg litt for å sette i gang med dette, polyester i bilen er noe griseri
                Maskerte rimelig godt, så det gikk greit. Fikk ikke noe polyester i bilen noe sted

Etter jeg løsnet de og pusset kantene litt. Testet også en MDF ring hvordan det passet

Blir omtrent slik i bilen

Comment

Med all den ekstra vekta kommer du snart til å slite med å holde følge med vanlige Gti mr2er

Men gleder meg til å høre lyden i bilen Tipper det er fordømt artig å spille musikk i denne!

Comment

Originally posted by magnesmurf View Post
                    Med all den ekstra vekta kommer du snart til å slite med å holde følge med vanlige Gti mr2er

Men gleder meg til å høre lyden i bilen Tipper det er fordømt artig å spille musikk i denne!
                    Hehe, er faktisk ikke så himla ille vekt. Det er en av fordelene med glassfiber vs MDF.

Tipper ca 90kg ekstra

Comment

Nærmer seg ferdig med highmid/diskant her nå. Litt småfiks igjen, samt jeg må legge opp kabler.

Skal ta noen bilder med bedre kvalitet når jeg er ferdig

Comment

Detta va utruleg rått!

Comment

Originally posted by bassdal View Post
                          Detta va utruleg rått!
                          Takker

Fått testa lyden nå. Gjorde seg med litt lyd i dashen ja. Da gjelder det bare å få i gang Alpine spilleren uten støy og få litt aktiv deling. Testa litt og hjalp mye på lyden med den spilleren.

Comment

Fulgt spent med her ei stund.
                            Å ai ai ai iker det jeg ser, MR2 er jo ego bilen med stor EGO.
                            Å få sportsfølsen samtidig som lydtrykk/kvalitet må jo være gullværdt

Btw, pioneer sine spiller har jeg hørt hips om haps med.
                            Men selv gode erfaringer med de, har P88RS2 og DEH-3100UB nå
                            Skal bytte ut sistnevnte med noe bedre

Godt prosjekt morro å se på å er imponert over jobben.
                            Skulle ønske jeg var like flink medf glasfiber :P
                            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Takk for det.

Har kjøpt en Alpine 9855 spiller som skal inn, men har noe støyproblemer med denne. Mulig problemet skyldes monoblokka mi. Støyen forsvinner når jeg kobler den i fra. Jeg skal koble til en annen monoblokk for å sjekke om det faktisk er denne som lager problemet.

Mr2 er definitivt en utfordrende bil å bygge i ja. Blir litt kompromisser med tanke på lyd/plass men synnes jeg har klart å få ganske mye ut av det jeg har tilgjengelig.

En av de store fordelene også med glassfiber er at det ikke veier alt for mye. Det har jo litt å si når bilen går forholdsvis bra, og ligger klistra på veien. Dumt å ødelegge kjøreegenskapene med for mye stereo

Optimalt burde jeg vel brukt carbon fiber, men det tror jeg blir litt i dyreste laget :P

Comment

prøv å by pass monoblokka via 4kanaler.
                                Prøvd det?
                                ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                                Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Working...
                                X