Announcement

Collapse
No announcement yet.

Corolla med 8*12" (lavbudsjett) The toyota from Hell!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Corolla med 8*12" (lavbudsjett) The toyota from Hell!

Etter å ha blitt avhengig av forumet tenkte jeg at jeg kunne legge ut litt info om mitt langtidsprosjekt.

For et år siden kom jeg over noen meget rimelige 12" av merket Avant CS500 på en nettbutikk, så jeg bestilte like gjerne 8 stykker.
    subbene har nå bare vært støvsamlere inntil jeg tok mot til meg å begynte å rive ut rubbel og bit bak i min
    85`toyota corolla. formålet med bygget vet jeg ikke enda, men syntes det var synd at subbene bare skulle ligge å støve, så jeg kunne vel likegjerne prøve å presse dem inn i andrebilen.
    I papirene som var med subbene stod det at de krevde 52liter portet kasse, så jeg har nå begynt på en diger kasse på ca 400liter. utvendige mål på kassen 95*95*54,4cm, så baksetene blir ofret.
    videre så har jeg planer om å støype om dørtrekk foran og kanskje bygge ny midtkonsoll.
    hele bilen skal støydempes og trekkes om innvendig.
    utvendig skal den lakkes(med rull) mattsvart.

utsyr som jeg har:

-8* Avant CS500
    -1*Soundmagus x3000
    -ca 15m 50mm2 kabel
    -en brukbar sony headunit

Skal skaffes:

-Et skikkelig frontsett(eller 10)
    -Forsterker for å dra frontsett
    -signalkabler
    -batteri(er)
    -2*min 100A dynamo
    -diverse demping(alt skal dempes)

sikkert noe som mangler, men i grove trekk det jeg trenger.
    tanken var å holde kostnadene så langt nede som mulig men likevel få holde på med yndlingshobbyen, som i utgangspuktet er veldig dyr.
    skal prøve å få lagt ut noen bilder og mer info etterhvert.

Tar gjerne imot tips og råd.
    Last edited by Hilmar; 10-05-2010, 00:43.

hørtes intresant ut!

masse bilder please
    Per Kristian Parken
    BMW e39 528IAT

Comment

Skal prøve meg på bilder til helgen
      Er ikke sikker på hvordan jeg legger inn bilder men finner sikkert ut av det etterhvert...

Comment

Sånn legger man ut bilder: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1752

Dette virka spennende

Fiks bilder så fort du har mulighet..

Morten

Comment

Takker...
          da blir det vel til helga...

Comment

Da har jeg fått begynt så vidt med prosjektet.
            bilen ble ferdig ribbet og kassen satt sammen å fikk prøvemontert subbene i kassen...
            Fikk også bekreftet at måla mine stemte så kassen gikk fint inn i bilen...

[IMG][/IMG]

prøvemontering

samboeren fikk også plass gitt....

Måtte sjekke tuningen...

Avstininger var en nødvendighet...

litt lønn for strevet at den gikk inn da...

deler som ble til overs...

videre har jeg tenkt å montere 4*4" porter og trekke opp kassen i skinnimitasjon...
            blir vel endel pussing å tilpassing for å få det fint, men det fikser jeg...
            må etterhvert skaffe flere plater, div dempematerialer og annet småsnacks når pengene kommer dalende fra oven...

lurer litt på om jeg skal ha mange 6*9 eller om jeg kanskje nøyer meg med et skikkelig frontsett... time will show... noen som har innspill??? fyr løs... jeg tåler litt konstruktiv kritikk jeg...

Comment

Seriøst!? Åtte 12" subber? Hehe, du kommer garantert bare til å høre bass da.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                Seriøst!? Åtte 12" subber? Hehe, du kommer garantert bare til å høre bass da.
                Er vel meningen det je...
                håper subbene ikke er helt håpløse da...
                har egentlig belaget meg på noen heftigere 12" etterhvert, men må bare prøve dette først....

Comment

Jeg tror jeg vil anbefale deg å legge bittelitt penger i ett frontsett som spiller høyt. Det finnes endel av dem, bare å lese litt på generelt delen på forumet, der ligger det endel anbefalinger i tråder som omhandler spørsmålet ditt. Om du trenger noe hjelp, så er det bare å rope ut, bor selv like utenfor trondheim og skal snart i gang med å finne meg ny bil hvor jeg skal bygge nytt anlegg i den. Håper bare at det blir en litt større og romsligere bil enn jeg har i dag.

Gleder meg til å få høre noe resultat av de 12"'erne dine..
                  Sture Vedal

Comment

Hvordan har du laget den jiggen til overfresen?
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by chin View Post
                      Jeg tror jeg vil anbefale deg å legge bittelitt penger i ett frontsett som spiller høyt. Det finnes endel av dem, bare å lese litt på generelt delen på forumet, der ligger det endel anbefalinger i tråder som omhandler spørsmålet ditt. Om du trenger noe hjelp, så er det bare å rope ut, bor selv like utenfor trondheim og skal snart i gang med å finne meg ny bil hvor jeg skal bygge nytt anlegg i den. Håper bare at det blir en litt større og romsligere bil enn jeg har i dag.

Gleder meg til å få høre noe resultat av de 12"'erne dine..
                      takker for tipset...
                      var egentlig et kraftig høytspillende frontsett jeg hadde i tankene ja...
                      Blir det 16*12" på deg da??? ettersom du vil ha romslig bil...
                      gleder meg selv som en onge til å få høre resultat etterhvert ja...

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                        Hvordan har du laget den jiggen til overfresen?
                        er vel egentlig ingen jigg... jeg brukte bare en stang som var med fresen med en spiss på enden.
                        drillet hull i senter og stakk spissen nedi om du skjønner... hehe, litt dårlig forklart men det er ikke mye fiksfaks med det egentlig... har lest litt på forumet om folk som bruker mye tid på forskjellige jigger til fresene men jeg ser egentlig ikke poenget med å gjøre noe så enkelt så avansert... det enkle er ofte det beste...

Comment

Skjønte det. Fulgte med 2 pinner og et "land" overfresen min. (Tru om vi har likens, Europris jall du også har?)
                          Men hvordan har du festet den pinnen? Sveiset fast?
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                            Skjønte det. Fulgte med 2 pinner og et "land" overfresen min. (Tru om vi har likens, Europris jall du også har?)
                            Men hvordan har du festet den pinnen? Sveiset fast?
                            Europris ja gitt... funker bra fresen... lukta litt brent med det første, men det gikk over...
                            jepp var med to pinner og en jigg for å frese etter rett kant, også var det med en senterspiss for å skru fast på en av pinnene, så den trengte ikke å sveises... fulgte med en liten fin treeske med forskjellige freser...
                            har brukt denne fresen til maaange prosjekter nå å den har ikke skuffet faktisk....

Comment

heftig projekt gleder meg til det blir ferdig, har du målt vekta på kassa med elementer eller? hehe
                              '97 VW Caravelle 2,4d
                              Alpine | Dynabel | Installbay

Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

Comment

Working...
                              X