Etter å ha blitt avhengig av forumet tenkte jeg at jeg kunne legge ut litt info om mitt langtidsprosjekt.
For et år siden kom jeg over noen meget rimelige 12" av merket Avant CS500 på en nettbutikk, så jeg bestilte like gjerne 8 stykker.
subbene har nå bare vært støvsamlere inntil jeg tok mot til meg å begynte å rive ut rubbel og bit bak i min
85`toyota corolla. formålet med bygget vet jeg ikke enda, men syntes det var synd at subbene bare skulle ligge å støve, så jeg kunne vel likegjerne prøve å presse dem inn i andrebilen.
I papirene som var med subbene stod det at de krevde 52liter portet kasse, så jeg har nå begynt på en diger kasse på ca 400liter. utvendige mål på kassen 95*95*54,4cm, så baksetene blir ofret.
videre så har jeg planer om å støype om dørtrekk foran og kanskje bygge ny midtkonsoll.
hele bilen skal støydempes og trekkes om innvendig.
utvendig skal den lakkes(med rull) mattsvart.
utsyr som jeg har:
-8* Avant CS500
-1*Soundmagus x3000
-ca 15m 50mm2 kabel
-en brukbar sony headunit
Skal skaffes:
-Et skikkelig frontsett(eller 10)
-Forsterker for å dra frontsett
-signalkabler
-batteri(er)
-2*min 100A dynamo
-diverse demping(alt skal dempes)
sikkert noe som mangler, men i grove trekk det jeg trenger.
tanken var å holde kostnadene så langt nede som mulig men likevel få holde på med yndlingshobbyen, som i utgangspuktet er veldig dyr.
skal prøve å få lagt ut noen bilder og mer info etterhvert.
Tar gjerne imot tips og råd.
For et år siden kom jeg over noen meget rimelige 12" av merket Avant CS500 på en nettbutikk, så jeg bestilte like gjerne 8 stykker.
subbene har nå bare vært støvsamlere inntil jeg tok mot til meg å begynte å rive ut rubbel og bit bak i min
85`toyota corolla. formålet med bygget vet jeg ikke enda, men syntes det var synd at subbene bare skulle ligge å støve, så jeg kunne vel likegjerne prøve å presse dem inn i andrebilen.
I papirene som var med subbene stod det at de krevde 52liter portet kasse, så jeg har nå begynt på en diger kasse på ca 400liter. utvendige mål på kassen 95*95*54,4cm, så baksetene blir ofret.
videre så har jeg planer om å støype om dørtrekk foran og kanskje bygge ny midtkonsoll.
hele bilen skal støydempes og trekkes om innvendig.
utvendig skal den lakkes(med rull) mattsvart.
utsyr som jeg har:
-8* Avant CS500
-1*Soundmagus x3000
-ca 15m 50mm2 kabel
-en brukbar sony headunit
Skal skaffes:
-Et skikkelig frontsett(eller 10)
-Forsterker for å dra frontsett
-signalkabler
-batteri(er)
-2*min 100A dynamo
-diverse demping(alt skal dempes)
sikkert noe som mangler, men i grove trekk det jeg trenger.
tanken var å holde kostnadene så langt nede som mulig men likevel få holde på med yndlingshobbyen, som i utgangspuktet er veldig dyr.
skal prøve å få lagt ut noen bilder og mer info etterhvert.
Tar gjerne imot tips og råd.
Comment