Har fått gjort stolpene ferdig. Har drøyd disse litt lengre enn jeg egentlig ville selv!
Men men, det var den tiden som alle skyller på....
Måtte skjøte vinylen da jeg så det som umulig å strekke den etter mye prøving og feiling.
Første gang jeg lager og trekker stolper.
Vinylen var et strev å legge, så tar gjerne i mot tips her.
Jeg ser mange bruker sprøyter for å påføre limet, men hos meg ble det bare klabb da. Jeg bruker heller en pensel og legger på et jevnt strøk både på vinylen og underlaget og lar det stå til det er støvtørt. Vet ikke hvilket lim du bruker, men jeg foretrekker nå ihvertfall casko limet.
Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Bruker Installbay klar kontakt lim + sprøyte. Ingen problem med å fordele det, men om man trekker, og tar opp igjen en del, så kan du få klumper under vinylen når man tar vinylen nedtil igjen. Det sjedde et par ganger slik at jeg måtte skrabe bort og lime på ny...
Bruker Installbay klar kontakt lim + sprøyte. Ingen problem med å fordele det, men om man trekker, og tar opp igjen en del, så kan du få klumper under vinylen når man tar vinylen nedtil igjen. Det sjedde et par ganger slik at jeg måtte skrabe bort og lime på ny...
installbay sitt kontaktlim er ikke like bra som casko sitt, imo.
Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Jeg ser mange bruker sprøyter for å påføre limet, men hos meg ble det bare klabb da. Jeg bruker heller en pensel og legger på et jevnt strøk både på vinylen og underlaget og lar det stå til det er støvtørt. Vet ikke hvilket lim du bruker, men jeg foretrekker nå ihvertfall casko limet.
Er ikke noe problem og bruke sprøyte, må bare passe på så man får justert riktig mengde luft/lim. jeg syns det er best når jeg bruke mye luft og ikke så mye lim, da fordeler den seg jevnere og tynnere. og da blir det ikke klumper.
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Hva slags sprøyte bruker du til å spraye på kontakt limet med? Prøvde å pensle noen side paneler i bilen min, men syntes ikke det ble bra fikk ett par klumper som jeg ikke fikk bort... Sorry for offtopic.
Comment