Announcement

Collapse
No announcement yet.

tomas72: Eartquake-SwS-Civic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja, er klar over problemene :-) Anlegget har bare blitt liggende, men har tenkt å ta tak igjen nå. Største problemet mitt (bortsett fra at jeg ikke har noe sted å stå og holde på) er å få strømmen gjennom torpedoveggen.
    Tenkte å konvertere signal fra høyttalerene bak... vi får se.

Comment

Var på tv-boden å kjøpte en konverter som du bruker til å stjele signaler fra høytalerledninger og gjør dem om til audio utganger. Denne kostet 650 N. Når det gjelder strøm gjennom torpedveggen, så finner du et sted der alle ledningene går fra motor til kupe. Den er rett bak ratte og 25-30cm opp fra gulvet. Så tråden din i går, og holder på med sub i bagasjen.

Click image for larger version

Name:	Kassemontering 5(2).jpg
Views:	1
Size:	60.8 KB
ID:	292909

Name:	Ledningstrekk 2 (2).jpg
Size:	85.8 KB
ID:	292910
      Last edited by edvardsen303; 31-01-2008, 19:44. Reason: tillegg.

Comment

Originally posted by edvardsen303 View Post
        Var på tv-boden å kjøpte en konverter som du bruker til å stjele signaler fra høytalerledninger og gjør dem om til audio utganger. Denne kostet 650 N. Når det gjelder strøm gjennom torpedveggen, så finner du et sted der alle ledningene går fra motor til kupe. Den er rett bak ratte og 25-30cm opp fra gulvet. Så tråden din i går, og holder på med sub i bagasjen, men bildene mine er for stor til å lastes opp.
        Sorry OT, men : Da må du gjøre de mindre!

Comment

Originally posted by Henning- View Post
          Sorry OT, men : Da må du gjøre de mindre!
          Veit du hvordan? Bare kutte de til? Men da blir jo mye av bilde borte!

Comment

forminske dem ? :X

http://www.irfanview.com/

er fin å bruke til det
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

Var på tv-boden å kjøpte en konverter som du bruker til å stjele signaler fra høytalerledninger og gjør dem om til audio utganger. Denne kostet 650 N.
              Har du link til den, eller bilde? Har en Biltema-konverter, men det skader sikkert ikke med noe litt mer solid :-)

Når det gjelder strøm gjennom torpedveggen, så finner du et sted der alle ledningene går fra motor til kupe. Den er rett bak ratte og 25-30cm opp fra gulvet. Så tråden din i går, og holder på med sub i bagasjen.
              Skal kikke litt etter det stedet der ledningene kommer gjennom. Må man demontere hele dashen for det, eller holder det med litt under rattet?

Ser bra ut det anlegget ditt :-) Er det EXE-modellen du har?

Comment

Nei, jeg bare ringte dem jeg og den heter Audison Conection. Den ligger på www.connection.audison.com i følge bruksanvisningen . Du trenger ikke demontere noe når du skal under ratte, tror du kommer til uten å ta av noe da.

Name:	Ledningstrekk 7 (2).jpg
Size:	94.1 KB
ID:	292911

Nei, vi har en sport

Kommet litt lenger i dag.

Name:	Kassebygging 11 (2).jpg
Size:	96.5 KB
ID:	292912

Comment

Instalbay har den konverteren.

2 Kanaler: http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1096

4 Kanaler: http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1097
                  sigpic

Comment

Ja her skjer det mye har for en stund siden koplet opp subben, det ble en heftig forskjell fra originalanlegget Den SVSen jobber bra. Har ikke fått ferdig topp-plata i bagasjen, men det kommer vel snart. Har vært litt opptatt med å bygge opp igjen en båt i det siste, så det går ikke akkurat kjapt med bilen...

Men det jeg tenkte på nå var å bytte ut originalhøyttalerene foran. 6,5" 2 veis komponentsett. Har vel egentlig tenkt på noe fra Hertz, men er litt usikker på hvordan lyden er... kan noen "forklare"? Feks om det er veldig skarp diskant, eller om det er bra mellombass?

Comment

Alltid vanskelig å forklare lyd + folk har forskjellige meninger. Stikk heller innom noen som har hertz i demovegg. Er vel Audio-Art og InstallBay Tønsberg som er de jeg kommer på sånn i farta som har Hertz i vegg.
                      www.eirikaspaas.com

Comment

Audio-Art er vel i Oslo? Skal dra innom der. Det eneste jeg er litt redd for er en slik skarp diskant...

Comment

Om du vil ta turen heeeelt til Drammen kan du lytte på bilen min om du vil...
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                            Om du vil ta turen heeeelt til Drammen kan du lytte på bilen min om du vil...
                            Verdt det!
                            Pioneer - Hertz - Zealum
                            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Er det noe poeng i å prøve å bygge om denne kassen til portet / refleks? Har jeg nok plass?
                              Er fordelen at den går dypere?

Comment

Hei,

Så at jeg aldri la ut bilder av det ferdige resultatet , og nå som bilen er solgt er det kanskje på tide ;-)

Comment

Working...
                                X