Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi a3, langtidsprosjekt!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audi a3, langtidsprosjekt!

Bilen er ein 1997 model Audi A3!

Har planer om å bygge eit greitt annlegg i bilen. Ikkje noko overkill eller noko, bilen skal brukast til dagelig. Anlegget skal spele best mulig og ta minst mulig plass, siden det er en såpass liten bil.

Hovudenhet.
    Jvc KD-R711

Monoblokk
    CADENCE ZRS-6500

Sub
    Cadence Xzenit 2x12

Høyttalere
    Husker ikke merke, skal vertfall byttest ut.

Planar
    -Skal skifte ut høyttalere i døra framme. Blir muligens Focal k2 ?
    eller anbefaler dåke noko anna ?
    -Legge opp nye ledninger til høyttalere i døren, og i sidene bak.
    -Fjerne høyttalere på hattehyllen, og så plaste igjen hullene. Syns det ser direkte stygt ut med 2x 6x9 der. noko som forgje eigar saga hull til.
    - Ny sub. Skal støype inn i bagasjerom, på ettelleranna slags måte for at det skal passe bedre. Er ikkje sikker på kva størrelse eg skal ha på elementa. Heller ikkje kva merke.
    - Støyisolere og isolere, få bort ristelyder!
    - En firekanals forsterker til å dra høyttalerene.
    - Et ekstra batteri for å få nok strøm.

Bilde kommer etterhvert

Nokon som har tips om korleis ting skal gjerast, eller anbefalingar ? Kom gjerne med innspel!

Blir spennede å følge med her! A3 er en grei bil å bygge i Lykke til!
    Pioneer, Hertz, Hifonics, Odyssey
    Prosjektet mitt

Comment

Ville droppet høytalere bak.
      Du får kjøpt en ny hattehylle til cirka 300kr hos huggern, bedre det ennå begynne å plaste igjen

Comment

Har gått veeeldig veldig sakte her med meg
        Men, har fått gjort litt med bilen.

Har sett inn eit ekstra batteri no, og det var veldig stor forskjel på lyden berre med det! Men, frontsettet har tatt kvelden. :S

Har fått sota baklysa, bakrutene og bakruta, sett inn grøftelys.
        - Har også skifta registerreim, vannpumpe, strammehjul, coupefilter, luftfilter og sideblinklys.

- Xenonlys er på vei i posten!

No blir det fullt oppatpussing av sommarfelgane! Blir pussa ned og lakka på nytt igjen! men klare ikkje å bestemme meg for om eg skal ha noko anna farge enn sølvfarga! Nokon som har idear?
        felgane ser slik ut!

Gammalt bilde, og uten grøftelys!

Comment

begynner å bli bra dette

Tok du servicen selv?

Hvordan ble sotinga? Hvor mange %? Likt hele veien?

Få lagt ut noen bilder

Hvilket frontsett blir det nå?

Her er noen farger jeg syntes er kule:

lilla--ish, er tatt fra vwaudi-club.no

Lilla-ish på sort A3:

Gun-metal:
          Last edited by gooner87; 16-11-2010, 23:58.

Comment

Tar form, sakte men sikkert

Skifting av registerreim og vannpumpe gjorde eg ikkje sjølv, men det andre gjorde eg

Bakruta er heilt umulig å få bra, så iløpet av neste månad skal eg få den ruta gjort av ein proff! Bakruta blir aller mørkaste, mens dei andre rutene blir endel lysare. skal ta framrutene og då tenkte eg

Syns bilen kler mørk bakrute og ingen andre emblem en audi ringane bak. blir clean style. men, må ha litt detaljar i andre farga ellers blir det for svart

Er ikkje sikker på kva frontsett det blir. Har utruleg lyst å invistere i fult kicker system, men det blir veeeldig dyrt. Tida vil vise kva sett det blir! men blir noko som spela bra!

Skal ta og legge ut litt bilde i morgon!

Syns den nederste fargen var feit! men, vil ikkje ha så mørke felga. Trur bilen blir kjedelig med det :P
            Last edited by tobzen; 17-11-2010, 00:26.

Comment

Lure på å gå for Orion frontsett Men, er litt usikker. Aldri høyrt det det spele, men trur da skal vere bra

Heilbilde av bilen kjem når det blir litt varmare sånn at eg får vaska den :P

Men, bytte ut subben. Men, kva skal eg gå for, 2x12? 1x12+2x8?
              Kassa blir støypt i glassfiber! Klør i hendene etter å starte! men er så sinnsykt kaldt!

Comment

1x15" hehe
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Vart visst et bilde :P

Har våre inne på tanken :P men, trur det vil spele feil for min del! må ha noko som tar seg av dei raske korte slaga og!
                  Last edited by tobzen; 19-11-2010, 00:46.

Comment

Midbassen tar seg av de raske slagene (ca 80hz og opp), og sub tar seg av de "sakte" slagene.
                    Er forøvrig en myte at store elementer er tregere enn mindre.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

åå? er det bare en myte ?
                      Er ganske ny i dette, og har høyrt på ka maaange andre seier

- kanskje eg skal slå til på en 1 15" kicker

Comment

Ikke for å si noe men hvorfor lagte du tråd når du bare har en ide? Ideer er ment for å gjøres noe mer med. Det finns ALTFOR mange som lager en tråd også går resten i glemme boka. Har du ingen bilder er det rimelig uintresant og lese tråden din.

og bare for å nevne det. Det meste av subwoofere fra kicker låter skikkelig søppel. brumblebass til tusen. finn et bedre låtende element du så snakker vi
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Grunnen til at det tok så lang tid frå eg starta tråden til eg fortsette er pga. at eg lenge ikkje hatte internett. og når eg fikk att internetten så hadde eg gløymt tråden her.
                          Ting har ikkje gått så fort på bilstereofronten, men det kjem. Eg har brukt det lille av penga eg har til rådighet til å få bilen i teknisk bra stand før eg begynner med alt anna! Og For en lærling/student så er ikkje det så mykje med penga!

Greitt nok at du meiner at "subwoofere fra kicker låter skikklig søppe". Eg vil seie at det er ganske inviduelt fra person til person om korleis en vil ha lyden!

off. Høyrest sint ut der! men er egentlig skikkelig fornøgd! xenonlysa kom i posten idag !

Comment

Working...
                          X