Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakims "Prosjekt Reservebil" 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jajaja... jeg som var dommer i den klassen Vet ikke helt hva jeg skal svare på det jeg...
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
      Jajaja... jeg som var dommer i den klassen Vet ikke helt hva jeg skal svare på det jeg...
      En blanding av møkk i øra og for mye tid på et ræva forum?

Fra spøk til kanoner, jeg fikk lettere bakoversveis når jeg høre lappverket... eh mesterverket!

Samtidig tror jeg man skal være varsom med å tillegge Tangband elementene alt for mye gode egenskaper, det er nok mannen bak spakene som er viktigst her.
      Man kommer ikke utenom at Joakim har funnet en oppskrift som funker fjell.

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

vel vel, neste gang du dømmer er det loadness som gjelder, måtte bare finne ut det først
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
          vel vel, neste gang du dømmer er det loadness som gjelder, måtte bare finne ut det først
          Dårlig taper mr? =P

Wait now, du vant jo xD
          Mvh Even S. Jensen
          Tlf 41091189
          Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Originally posted by evensvee View Post
            Dårlig taper mr? =P

Wait now, du vant jo xD

eh ikke veldig, men jeg deltar nok kun for å vinne ja, og da gjelder det å gi dommeren det han vil ha
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Svaret inneholder nok ord som lugubert hotellrom og vaselin
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Siden jeg nok blir oppfattet som en klyse eller "dommersmører" uansett hva jeg svarer her, så kan jeg liksågodt kline til... :P

Lener meg på Dag sitt innlegg her og sier bare: bevis at dere har bedre lyd enn meg - eller Get over it!
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                  Siden jeg nok blir oppfattet som en klyse eller "dommersmører" uansett hva jeg svarer her, så kan jeg liksågodt kline til... :P

Lener meg på Dag sitt innlegg her og sier bare: bevis at dere har bedre lyd enn meg - eller Get over it!

hehehehehe
                  Bjørn M Wilhelmsen
                  Team Alta Bilstereo
                  www.emmanorway.com

Comment

Hmm... Litt lett provosert da jeg skrev forrige post.. Hehe

Blir litt frustrert over at ikke folk skjønner at det ikke nødvendigvis er prislappen på utstyret som bestemmer hvor bra det vil låte..

Det er lettere å rote seg bort med et rådyrt og bra frontsett, enn noe enklere - sånn som det jeg har slengt inn i bilen min.
                    En annen ting er at selv om man bruker masse kr på saker og ting, så er det sånn ca. 1million forskjellige ting å tenke på om man skal være helt nerd. Selv om jeg sier at bilen er "slengt" sammen, så er den slengt sammen med mening og laaangt fra tilfeldig.

Synes det er rågøy å få såpass resultat med dette greiene her! En ting som faktisk er en kjempeviktig del av det, er at denne bilkupeen har mange lydmessige fordeler fremfor mange andre, bilens byggekvalitet og utforming har sitt å si på hvor lett det er å oppnå resultater!

Når det er sagt, så er det mindre å mindre forbedringer pr. krone jo lenger opp i pris/kvalitet man kommer. Det er de aller siste detaljene som koster mest! Er ikke uten grunn at den andre bilen min er såpass ombygd som den er og at det som er/var i den koster riiimelig mye mere enn denne bilen. Klart den er bedre! På alle måter!!

Kan avsløre at det finnes langt bedre biler enn denne reservebilen, om man skrur opp litt. Den er "truet" til å gjøre en knalljobb på bedømmingsvolum, men tåler ikke allverden høyere volum før 3" begynner å mislike det den får.. :P
                    I en bilstereo så handler det alltid om å finne det beste kompromisset, ingen bilstereobiler er perfekte! At jeg har klart å finne et kompromiss som fungerer i denne bilen, betyr ikke at det er den beste bilen i norge, men den treffer noe de andre kanskje ikke har gjort like heldig..?

Who knows...?

Håper jeg blir slått på neste konkurranse! Stå på folkens!
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Håper du tok mitt innlegg som en spøk hvertfall bare tenkte på det jeg har hørt om fra turen til Rotterdam i fjor
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                        Håper du tok mitt innlegg som en spøk hvertfall bare tenkte på det jeg har hørt om fra turen til Rotterdam i fjor
                        Jaja, tar ikke noe ille opp jeg!

Comment

..... Den er "truet" til å gjøre en knalljobb på bedømmingsvolum, men tåler ikke allverden høyere volum før 3" begynner å mislike det den får.. :P
                          Hvor høyt må 3" egentlig deles for å henge med i en bil som skal ha Høyt volum ? Ikke db drag, men nok til at det spiller for høyt hvis man vil det. Vurderer å bytte ut diskantene med 3" og selvsagt dele mye lavere. Noen tanker om det ?

Comment

Originally posted by melancool View Post
                            Hvor høyt må 3" egentlig deles for å henge med i en bil som skal ha Høyt volum ? Ikke db drag, men nok til at det spiller for høyt hvis man vil det. Vurderer å bytte ut diskantene med 3" og selvsagt dele mye lavere. Noen tanker om det ?
                            Deles den fra 400 og opp så tåler den mye!

Comment

Kan man høre bilen på Dynabel ?

Deles den fra 400 og opp så tåler den mye!
                              Kan du utdype svaret litt ? Hvor bra tror du dette elementet spiller uten Bit one. Vil det være en god ide å bytte ut diskanten med dette elementet. Jeg har en XT25TG30-04 . Vil TB spille like bra eller bedre diskant ? Jeg innbilder meg at det vil være en stor fordel å slippe en delefrekvens rundt 3khz og samtidig få all mellomtone høyere opp.

Et helt annet spørsmål: hvor kjøper man Bit one til en ok pris i norge ?

Comment

Om den spiller bra eller ikke kommer an på mange ting. Om den spiller bedre enn diskanten du har er også litt vanskelig å ha noe svar på, siden jeg har hørt en superdiskant spille helt ræva i feil oppsett/justering og en mindre bra spille bra med omvendt case..

Det er fordeler og ulemper med å ha ett element som spiller største delen av frekvensområdet. Det fungerer utmerket i mitt oppsett, men tviler på at jeg bytter ut ODR-oppsettet i den andre bilen fordet.. :P

Comment

Working...
                                X