Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakims "Prosjekt Reservebil" 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Litt utbytting av utstyr - igjen...

BitOne og DEH-5200UB er byttet ut med en Pioneer P99RS!
    Forsterker til bassene bak er nå en Mosconi 200.2 som er koblet i 2ohm stereo mot hver sine 2 W6 basser i samme kasse. Altså 4stk. W6-1139SI i 50liter lukka kasse.

Så har det skjedd litt foran i bilen også:
    Testet W4-1337SD istedet for 3" og var rimelig fornøyd med resultatet. Den har en oppbryting fra ca.12khz og oppover, som ikke var heldig i min bil og til min montering. Låt litt "robot" helt øverst i diskanten..
    Så....
    Byttet til W4-1320SJ (som er eksakt samme element som W4-1337, men med bambusforsterket papirmembran i stedet for 1337's titanmembran) og nå falt tingene på plass! Veldig balansert og "rolig" lyd, som er rett og slett deilig å lytte til! Knallbra mellomtone og bra diskant, selv om den hadde hatt godt av litt drahjelp av en god diskant helt oppe i toppen. Men da snakker man kun små detaljer.

Denne bilen er litt "forskningsprosjekt" så jeg kan lære litt mere om hva som skjer og hvorfor, så er litt prøving med diskant typer og plasseringer/viklinger på gang. Må leke litt, sånn at man kan skaffe erfaringer og overføre til "godbilen" når den kommer på stell..
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Og W4 fikk fortsatt plass under org. dekselet? Vis oss
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Originally posted by tofter View Post
        Og W4 fikk fortsatt plass under org. dekselet? Vis oss
        Skal se om jeg får lagt ut noe..
        Passer underfra, og etter litt lett vinkelslipervoldtekt av elementet på venstre side er det no hassle..
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Cirka hvor langt ned spilte tang band w6 basserne i den 50l lukka kassa? Og kunne de spille høyt?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

De spilte vel helt ned mener jeg å huske? Og et stykke over 135dB med TermLab, hvis jeg ikke tar helt feil.

Det var tider det! Gamle trofast er nå nedgradert til jordebil dessverre. Rest I Pieces!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

De trøkker såpass ja. Høres jo veldig bra ut! Høres ut som 4x 6.5" av disse er vel så bra som et par 12". Interessant..

Og ja.. RIP

Edit: Når du sier "helt ned", hva mener du da - ned til 10hz? 20hz?
              Last edited by TakeTheTime; 21-03-2013, 19:41.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
              X