Announcement

Collapse
No announcement yet.

erikfido: Saab93Fido edition

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Grattis med premier.
    Nais farge du har valgt.
    Mvh
    Stig Johansson

Comment

bra saaben enderlig fikk komme inn i varmen igjen pene farger du har valgt

hvordan festet du "platene" med høytalerne i skylinen? skrudde fast med mdf ramme? lurer på en slik løsning selv da det ser litt lettere ut enn å trekke opp hele døren..

lykke til vidre med byggingen blir knall
      Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Originally posted by mrZipp0 View Post
        bra saaben enderlig fikk komme inn i varmen igjen pene farger du har valgt

hvordan festet du "platene" med høytalerne i skylinen? skrudde fast med mdf ramme? lurer på en slik løsning selv da det ser litt lettere ut enn å trekke opp hele døren..

lykke til vidre med byggingen blir knall

Takker for det, håper det blir bra å sjå på til slutt
        Se bilder her: http://www.fidod.no/nissan/bygging1/index.htm

Jeg har skrudd fast med innstøpte bolter i treplaten med mutter på innsiden av dørpanelet. 4stk 6mm bolter. Dørtrekket er orginalt skrudd i nedkant så det henger godt.
        Erik Fido Westgård
        www.fidod.no - Saab93Fido by Pioneer - Stinger - Installbay - Racesport - www.bil-mc.no

Comment

ok, takk for svar
          Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Synes den nest siste felgen var fin jeg Fido. Den har litt typisk saab design med litt skrå eiker. Kunne nesten vært orginalt.
            Må si ifra når du nermer deg eidsvoll kommune så vi får tatt den kaffen snart, hehe

Comment

Endelig har jeg kommet meg i verksted noen timer.. . Har sveisa i sammen festebraketter til stolene, brukte opp igjen de orginale skinnene til bilen og festene til sikkerhetsbeltet.
              Sveiset i sammen en solid brakett mellom skinnene og stolen.

På passasjer siden har jeg montert det orginale håndtaket for å skyve stolen fram å tilbake.

På førersiden har jeg montert den orginale motoren for å kjøre stolen frem å tilbake.

Sveiset sammen sterk festebrakketter med det orginale sikkerhetsbelte feste.

Sveiset på 25mm hylser i framkant på boltfestet for å få en bedre vinkel på stolen.

Braketter høyre side.

Braketter venstre side.

Alle i hopes..

Orginalskinner flyttet over.

Braketter montert på stolen.

Skinner montert på stolen.

Prøvemontert og funnet i orden.

Til slutt en meget fornøyd herremann så langt
              Stolen er kjemegod å sitte i....

Last edited by erikfido; 03-08-2007, 02:27.
              Erik Fido Westgård
              www.fidod.no - Saab93Fido by Pioneer - Stinger - Installbay - Racesport - www.bil-mc.no

Comment

Damn, ser bra ut!

btw, hvilket kamera bruker du, så SINNSYKT brae bilder:P Kan hende jeg har spurt før men gidder ikke se igjennom alt:P
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by A.R View Post
                  Damn, ser bra ut!

btw, hvilket kamera bruker du, så SINNSYKT brae bilder:P Kan hende jeg har spurt før men gidder ikke se igjennom alt:P
                  Ja det er meget godt kamera.. Det er et Nikon D70S med 10-20mm Sigma objektiv
                  Erik Fido Westgård

Comment

ja ja fido, du har kommet deg etter gatebilfestivalen i helga?

Du var fin i kakken på lørdags kvelden!

Comment

Originally posted by Gjerstad View Post
                      ja ja fido, du har kommet deg etter gatebilfestivalen i helga?

Du var fin i kakken på lørdags kvelden!
                      He he du mener det ja, var i kjempeslag jeg, superform dagen etter
                      Erik Fido Westgård

Comment

På tide med en oppdatering Fido!

Sjer det ingen ting på Tynset eller??

Comment

Originally posted by Gjerstad View Post
                          På tide med en oppdatering Fido!

Sjer det ingen ting på Tynset eller??
                          Ja det er vel det, har noen bilder på kamera, bare huske på å ta med bildene hematt hehe..

Har begynt å konstruert batterifester og forsterkerfester..
                          Erik Fido Westgård

Comment

Høres bra ut Fido.

Gleder meg til bildene kommer.
                            Last edited by Gjerstad; 09-08-2007, 23:22.

Comment

Kappet litt stål til forsterker fester i det siste.

Sveiset sammen to og to rammer i 25 graders vinkel, skal senere sveise fester til bilen.

Batterifester blir også i 25 graders vinkel mellom hvert batteri.

3 stk Stinger 1700 batterier må til for å fore noen sultne forsterkere.

Ca sånn er planen i bilen med plassering av batterier og forsterkere.

Erik Fido Westgård

Comment

uvanlig løsning, men blir nok bra og kult

Spent på hvordan du løser det utseende messig i overgangen mellom bagasje-kupe.
                                sound.vision.soul

Type R

Comment

Working...
                                X