Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Caddy 2* 12 pioneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VW Caddy 2* 12 pioneer

Har to 12 pioneer sub som jeg skal bygge ny kasse til. Da lurer jeg på hva som er best, om det er lukket eller portet kasse og eventuelt liter..
    legger ved bilde av subbere i gammel kasse.

Last edited by steff; 02-01-2008, 14:41.
    Caddy

Kommer vel litt ann på åssen bass du vil ha, lukket kasse blir som regel en renere og fin bass, går ikke så dypt som en refleks uten mye mer power, mens refleks kassa, gir mer trøkk og dybde.lukket kasse behøver mindre volum en refleks kassa også, opp til deg dette rotete forklart da men. håper du skjønner
    Ronny Karlsen
    02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
    96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
    Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

Originally posted by bmw520 View Post
      Kommer vel litt ann på åssen bass du vil ha, lukket kasse blir som regel en renere og fin bass, går ikke så dypt som en refleks uten mye mer power, mens refleks kassa, gir mer trøkk og dybde.lukket kasse behøver mindre volum en refleks kassa også, opp til deg dette rotete forklart da men. håper du skjønner
      Har refleks i kassa nå. og det er en forholdsvis stor kasse ca 90-100L er dette for stort? i og med at basserene spiller inn i hytta er jeg ute etter en ren og forholdsvis hard bass. burde jeg ha skillevegg og eller noen skrå vegger i kassa?
      Caddy

Comment

Nå er vel dette prosjekt delen av forumet.. mulig du skal gjøre det til et prosjekt men

Uansett, så ville jeg kjørt med lukket kasse på de elementene der, ca 25-30L per element sånn ca. med skillevegg i midten

Mulig noen er uenig, men da får de komme med sin mening
        Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Hva sier Pioneer til kasse forslag da? en ide å bruke d dem anbefaler også, eller regne ut ei optimal for musikk smak og bil men lukket kasse er jeg nok enig i her ja
          Ronny Karlsen
          02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
          96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
          Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Comment

Jeg ville i hvert fall gjort noe med monteringen av de 6x9-tommerne før jeg gjorde noe som helst annet! Smeller det kommer de sannsynligvis til å gjøre grøt av bakhuet ditt, og det er nok noe både du selv og redningsmannskapene godt kan være for uten... Akrylglass er riktignok et seigt materiale, men har uansett ingen sjanse til å holde igjen de kassene om noe skulle skje.

EDIT: skrivefeil

Comment

Epifant ha nok rett der ja, skru/sveis fast noen metal "stoppere" over platen, i allefall, så slipper du å få den i hode.. evt lag ei ramme som du fester med noen gode m10 bolter noen plasser
              Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Originally posted by mrZipp0 View Post
                Nå er vel dette prosjekt delen av forumet.. mulig du skal gjøre det til et prosjekt men

Uansett, så ville jeg kjørt med lukket kasse på de elementene der, ca 25-30L per element sånn ca. med skillevegg i midten

Mulig noen er uenig, men da får de komme med sin mening
                er ikke uenig der hadde en lik sub engang som sto i lukket kasse på 30 liter.

spillte meget pent vil jeg si å gikk dypt
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

Comment

hadde disse i ein tette kasse på 2*40liter spilte meget dypt å fint men fekk liksom ikje den discobassen da menn dette var da i ein stv da
                  øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Takk

Originally posted by lui View Post
                    hadde disse i ein tette kasse på 2*40liter spilte meget dypt å fint men fekk liksom ikje den discobassen da menn dette var da i ein stv da

takk da skal jeg bygge en tett kasse til de. og en ramme til høytalerene bak. men skal bytte de ut med runde. har hørt dere bannlyser 6*9 ere he he... takk takk.
                    Caddy

Comment

Originally posted by steff View Post
                      takk da skal jeg bygge en tett kasse til de. og en ramme til høytalerene bak. men skal bytte de ut med runde. har hørt dere bannlyser 6*9 ere he he... takk takk.
                      hehe =)

ser du har fått mye bra svar her =)=) weee..'
                      Ronny M
                      gardist_1@hotmail.com

bmw 325 i

prøver å bygge da..

hjelp?
                      x: Honad civic HB
                      x: Toyota carina II 1988

Comment

Working...
                      X