Ble lyd i det idag Med løs kasse, teipet port og delefilter fra et DLS Ultimate 3veis sett
Merker det vibrerer mye fra hattehylla og så syns jeg subbene også lager en merkelig skranglelyd, merket dette igår også før jeg lukket igjen kassen men det kommer liksom fra alle 3. Så jeg håpte bare det var pga at jeg spilte litt høyt uten at kassen var lukket igjen. Men får se hvordan det blir når alt er ferdig
Passet veldig greit med at luftdysen passet med diskanten (litt kutting bare) og den originale høyttalergrillen nesten passet med høyttaleren så dette er vel det som har blitt minst arbeid ut av (bortsett fra å lage 4" baffelen).
Men bra at du liker det
Da er kassen lukket igjen og klar for prøvelytt idag!
Det er såvidt jeg har lyst til å legge ut bilder men her er ferdig port. Den er slipt og rundet av inni, ser bare myyye verre ut på utsiden
Og den ble noen få cm kortere enn den skulle men skitt la gå:
Var noe pamela med den hattehylle ja blei overfall rått med dei dobbel i dørene dine
Litt Pamela ja
Er også glad for at jeg valgt dobbel midbass i dørene, dørlommene er jo som bygd for det med tanke på størrelsen Får bare håper det spiller bra også.
Fine dører, og jeg likte løsninga di med hattehylla godt. Symmetri er viktig .
Hva slags elementer består frontsettet av?
Takk for det! Eneste med hattehyllen er at bafflene ble litt "voldsomme" men det ser heldigvis verre ut på bilder enn i virkeligheten
Frontsettet er det som stod i Celicaen til D-Vision her på forumet + en ekstra midbass jeg hadde liggende.
Altså 1" TS-T031PRS diskant, 4" TS-S101PRS mellomtone, 2 x 6,5" TS-M171PRS midbasser.
Alt dette blir drevet av 2 stk Pioneer PRS-A700 4-kanalere
Og så mangler jeg en spiller med 4veis aktiv deling da
Det har lekket masse vann inn i bagasjerommet. Men har funnet 3 plasser det kom inn vann og to av de er nå tettet. Den tredje er listen rundt lokket, den er nå bestilt ny.
Har fiklet med en irriterende vannlekkasje i bagasjerommet idag men tror jeg har kontroll på den nå.
Tok også ut hattehyllen for å begynne på porten til kassen. Fjernet de gamle høyttalerene og lagde MDF-ringer som tilsvarte disse. Heiser portene noen cm for å få riktig lengde med port inni kassen. Kun den ene porten skal brukes, den andre er bare til for symmetrien sin del
Leave a comment: