Announcement

Collapse
No announcement yet.

STD Omega Bygg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Du er ivrig du!
    ?

Comment

ser bra ut dette
      Arild Musum

opel omega 2.5td stv.

Comment

Lurer veldig på hvordan jeg vil lage grillene til dette her

De to mulighetene jeg tenker på er:
        - enten bruker jeg høyttalerstoff så det bare blir sort stoff i formen rundt elementene
        - eller så lager jeg hull i samme diameter som yttersiden av opphenget så jeg skjuler rammen, men man ser membranen på elementet.

Har ikke noen gode illustrasjonsbilder men dere forstår sikkert

Comment

nr 2 hørtes egentlig mye penere ut hvis jeg forsto deg rett

Comment

Jeg vet ikke om dette passer inn i prosjektet ditt i det hele tatt, men jeg så en plass hvor noen hadde fått formet til noen runde metal stenger som gikk over subben. Synes de var svært fine jeg

Dette var det beste bildet jeg fant i farten

[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Hva med et tredje alternativ?

Jeg har kopiert bildene fra nettet.
              ?

Comment

Gode forslag og jeg var såvidt inne på tanken om den siste typen, men la den litt fra da det ikke er helt den looken jeg er ute etter. Vurderer den litt mer nå siden jeg har tenkt litt på hvor godt beskyttet elementene burde være mot et evn. spark.

Har jo mulighet til å lage flere typer egentlig siden jeg vil lage de avtagbar, og se hva jeg liker best

Her er framgangen så langt i dag, har bare styrt i et par timer:

Fått trimmet bort alt av overhengende glassfiber

Beholder de originale festene

Etter nesten ett lag sparkel er egentlig formen der allerede

Skal på biltema etter mat å hente litt sandpapir, polyester og sparkel. Håper på å få fullført mesteparten av pussingen på det første panelet og lagt glassfiber på det andre før det er kveld Det avhenger litt av om polyesteren vil herde fort nok utendørs her i kalde nord.

Comment

en ting, koffør bor du i Alta? Kunne jo bodd i Bergen eller litt lenger sør i alle fall så kunne du tatt min Omega når du e ferdig

Comment

Originally posted by MKLars1 View Post
                    en ting, koffør bor du i Alta? Kunne jo bodd i Bergen eller litt lenger sør i alle fall så kunne du tatt min Omega når du e ferdig
                    Har slekt rett utfor Bergen så kunne jo tatt en liten jobbferie

Venter på å se framgang i noen av de andre omegaene her

Comment

Originally posted by zxsonnyxz View Post
                      Gode forslag og jeg var såvidt inne på tanken om den siste typen, men la den litt fra da det ikke er helt den looken jeg er ute etter. Vurderer den litt mer nå siden jeg har tenkt litt på hvor godt beskyttet elementene burde være mot et evn. spark.
                      Er utrolig hvor mange som ser ut til å la foten gli langs dørpanelet når de går ut eller inn. Mitt forslag var mer for subwoofere, og ubrukelig i denne sammensammenhengen

Fantastisk arbeid på panelet, og så lite sparkel etter første gangs pussing!
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Ja det var det jeg også merket i den forrige bilen, derfor er jeg litt redd for at noen skal sparke inn membranen om jeg lager det åpent. Har enda litt tid å finne ut av det da.

Har lært fra tidligere prosjekter at det er verdt å bruke litt tid på grunnarbeidet, det kan spare opptil flere timer pussing! Pussing er kjedelig, men samtidig litt gøy når man ser ting jevne seg ut og tar form

Ble veldig kaldt ute nå så får ta i bruk arbeidslampe og varmepistol så godt jeg kan! Har heldigvis en brakke med varme i jeg kan bruke. Oppdatering kommer i natt en gang regner jeg med

Comment

Det er sikkert muligheter for å trekke høyttalerstoff over meshgrillen (eller noe annen form for mekanisk beskyttelse) da får du kanskje den "looken" du er ute etter?
                          Edit: dette ser jo veldig lovende ut da! Kunne ønske jeg hadde høy arbeidsmotivasjon som du har
                          Last edited by Question mark; 15-09-2014, 20:00.
                          ?

Comment

Ja, jeg heller litt mot å ha det åpent over membranen med tanke på utseende. Det er også den som skiller seg mest fra mine tidligere prosjekter og det er fint med litt variasjon Men absolutt en god ide.. hmmm

Comment

Tar en liten update

Fortsetter på andre døra

Nesten 4dl går det bare på fleecen, og ytterligere 5-6dl ca. til glassfiberlaget

Måtte legge den nedi og se litt

Er bare 6 grader ute nå så tar nok litt tid før det herder, selv om arbeidslampa står og varmer. Blander også 4% herder, går helt fint på tynne lag som dette. Gjør ikke noe mer pussing på det andre panelet, fortsetter på begge samtidig i morgen

Comment

Ohey! Her går det fremover!!
                                Hvilken lyddemping planlegger du å bruke ?

Comment

Working...
                                X