Announcement

Collapse
No announcement yet.

STD Omega Bygg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja jeg må prøve å få gjort så mye som mulig for sneen kommer :P

Kommer litt an på hvor og når jeg bestiller div. andre ting. Har brukt silent coat tidligere som jeg vet funker greit, men vurderer å teste LIB sine matter. Både vibrademp og akudemp havner da i dørene etter hvert De to litt større hullene i døra blir nok dekket med 6mm treplater som limes/skrus fast for å stenge inne så mye lyd i døra som mulig. Har forstått at det er viktig å isolere bort så mye av lyden inni døra som mulig for å unngå kansellering, og dermed få en skikkelig god midbass

Comment

Så glassfiber + dempematter blir ikke nok ?

Comment

Ingenting er egentlig godt nok for sondre

Comment

Blir vel aldri nok

Kommer langt med vanlige dempematter, og glassfiberen vil stive ekstra opp her ja.
          Det jeg gjør her er at dørpanelet festes både med de originale skruene og 8 treskruer til som går i de innerste platene som igjen blir skrudd og limt i døra så det blir solid og tett. Ved montering legger jeg noen gummilister mellom dette for å tette ytterligere. Legger stort sett et enkelt lag med vibrasjonsdempende matter, muligens to om det virker nødvendig noen plasser. Også dekker jeg så mye av døra jeg kan med akustisk dempende matter. Da tror jeg det er gjort en veldig god jobb med å få det så dødt som mulig

Comment

Sakte men sikkert

Må flytte rundt på lyset for å nå over alle flater. Det er kjedelig å vente og jeg begynner å bli trøtt men legger meg ikke før glassfiber er på

Comment

Da blir det klart for trimming og pussing neste

Comment

Halv 4 om natten!

That is some dedication!
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Høhø! Imponerende!

Comment

Går fortsatt framover

Comment

Snart ferdig

Comment

Tommel opp!!

Comment

Nydelig jobba. Mye bra bilder. Tror ikke man vet hvor mye jobb det er å få det fint før man har prøvd det selv!
                          never enough!

Comment

Får sett dette til helgen håper jeg
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
                              Nydelig jobba. Mye bra bilder. Tror ikke man vet hvor mye jobb det er å få det fint før man har prøvd det selv!
                              Mye jobb, disse er nesten klar for trekking, er bare en liten runde til med sparkel. Da er det bare å gå videre på pods til tweetere og 4". Om jeg får plass der jeg tenkte, har undervurdert størrelsen på fulltonene litt

Tror jeg skal lage noen ringer etterpå og se hvordan man kan få det til

Comment

Har gjort litt i dag også, om ikke helt det samme jeg hadde planlagt

Satt først å vurderte hvordan det vil funke med 4" og det skal nok gå fint. Blir kanskje en litt rar passform men vil ha disse i bilen så det får bare være. Blir senket litt lenger inn i døra enn bildet viser:

Tweeter havner her en plass:

Utstyres som skal inn

Hadde lyst å få trekt ferdig kablene til døra, ikke en enkel sak!
                                Etter litt demontering:

Måtte komme meg gjennom her på en måte

Heldigvis er det en del ubrukt plass:

Andre delen var vrien å få ut!

Fikk ut disse delene av kontakten så jeg kunne trimme litt rom inni der:

Tre par kabler i hver dør:

Dere ser det begynte å mørkne før jeg var ferdig og kontakten var på plass igjen:

Også har jeg så smått begynt på pods til fulltonene:

Slenger inn det andre lille prosjektet jeg jobber med samtidig, lyktedeksler til Arctic Cat:P

Comment

Working...
                                X