Hei
Jeg har en peugeot 406stv som jeg ønsker og oppgradere lyden i.
Mitt mål er og få en god detaljert og fyldig lyd som også spiller høyt da enkelte musikk typer nytes best ved høyt volum
Nå så har jeg:
sony CDX-GT620U spiller
Dynabel BF1702 Forsterker til Pioneer sub
Dynabel BF1502 Forsterker til DY9410
Dynabel BF0804 brokobla til frontsett
Peerless Definition 6, 2veis 6,5" frontsett
Pioneer TS-W306C 12" sub i lukka kasse.
Dynabel DY9410 10" sub i lukka kasse.
Frontsette i bilen er orginalt enn så lenge, men skal byttes snart.
Har flere forsterkere og en ekstra sub liggende samt et 6,5" front sett fra Perlees Difinition serien liggende så noe lyd må det vel bli.
Bruker mobilen som lydkilde, men har fått litt trøbbel med støy som jeg må finne ut av.
Overfører lyden via 3,5mm jack til jack fra headsett utgang på mobil til aux inn i front på spiller.
Planen fremover vil bli støydemping av bil, bytte/oppgradere orginal kabling og høytalere.
Må nok bytte batteri i bilen også da det gamle er gammelt så noen anbefalinger?
Når det gjelder støydemping skal den være heldekkende eller holder det med X% dekkning for og stive av områder?
Kom gjerne med anbefalninger av butikker og produkter til dette....
Bilder skal jeg vel se og få til også...
Jeg har en peugeot 406stv som jeg ønsker og oppgradere lyden i.
Mitt mål er og få en god detaljert og fyldig lyd som også spiller høyt da enkelte musikk typer nytes best ved høyt volum
Nå så har jeg:
sony CDX-GT620U spiller
Dynabel BF1702 Forsterker til Pioneer sub
Dynabel BF1502 Forsterker til DY9410
Dynabel BF0804 brokobla til frontsett
Peerless Definition 6, 2veis 6,5" frontsett
Pioneer TS-W306C 12" sub i lukka kasse.
Dynabel DY9410 10" sub i lukka kasse.
Frontsette i bilen er orginalt enn så lenge, men skal byttes snart.
Har flere forsterkere og en ekstra sub liggende samt et 6,5" front sett fra Perlees Difinition serien liggende så noe lyd må det vel bli.
Bruker mobilen som lydkilde, men har fått litt trøbbel med støy som jeg må finne ut av.
Overfører lyden via 3,5mm jack til jack fra headsett utgang på mobil til aux inn i front på spiller.
Planen fremover vil bli støydemping av bil, bytte/oppgradere orginal kabling og høytalere.
Må nok bytte batteri i bilen også da det gamle er gammelt så noen anbefalinger?
Når det gjelder støydemping skal den være heldekkende eller holder det med X% dekkning for og stive av områder?
Kom gjerne med anbefalninger av butikker og produkter til dette....
Bilder skal jeg vel se og få til også...
Comment