du bruker det som et vanlig delfilter, men det kan jo bli litt feil frekvens på bassen din, men du kan jo legge en kabel fra dør til dør og parralel koble bassen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
JoBBe : Volvo 945SE/LT
Collapse
X
-
hvorfor skal jeg parralell koble bassen? Jeg har ett filter til hver side av bilen,en 8" til hver side,1 5,25" til hver side å 1 diskant til hver side. mye mulig jeg spør dumt nå men. Når det står Input,sub/midbass,mellomtone og diskant tenkte jeg å kjøre det sånn egentlig. Nei,jeg tror det er best jeg legger meg,hehe.
Comment
-
forsto jeg det rett nå eller kjører du subbene på filteret? uansett så ville jeg mene at du burde bruke HV200 på bass delen, og dele subbene så lavt at de tar over der hv200 slipper (pga. filter)Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd
Comment
-
Originally posted by mrZipp0 View Postforsto jeg det rett nå eller kjører du subbene på filteret? uansett så ville jeg mene at du burde bruke HV200 på bass delen, og dele subbene så lavt at de tar over der hv200 slipper (pga. filter)
Har ikke kobla opp noe ennda siden ingenting er ferdig,men slik blir det etter min plan : Hv200 på bass delen,hv 130 på mellomtone,diskant der den skal være off c,subbene blir delt aktiv. regner med subbene får fra ca 80-100hz å ned så får hv 200 ta derfra å ett brukbart stykke opp så hv 130 osv..
Comment
-
det delfilteret du har der er beregnet for å ha 2 bass elementer i hver dør, noe sum du kan se i denne linken: http://installbay.no/redirect.php?ac...2Fpdf_3W20.pdf
etter som det står at de to elementene skal parralelkobles, kan det være at motstanden i elementet er en annen den de har bregnet delfilteret med, og kan da bli feil frekvens på bass.VW Golf 4
Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
Simen Sormbråten
Comment
-
Kjør passiv 3-veis du! Enklest og du får fortsatt et bra resultat!
my 2-centsPioneer - Hertz - Zealum
Prosjekt Volkswagen Passat 3B
Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr
Comment
-
Høytalerne er på 4ohm ja. Faan,da må jeg gjøre noe smart,hehe. Kan jo kline inn en 8" i hver bakdør også da,det er jo kansje like greit. Men da er det lenge til jeg blir ferdig ser jeg,hehe.
Fikk ikke gjort noe som helst verken med stereo eller motor idag,kom hjem fra jobb nå,hehe.Men,sånt blir det penger av.
Comment
-
Hmm,ser en annen løsning her å,enten kjøpe et sett Hertz HV165L,eller så får jeg sikkert byttet filtrene mine mot dette : http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=814
Eller jeg kan slenge 2 andre hertz 6.5" jeg har,men de er av dårligere kvalitet enn HV serien igjen så er ikke så veldig gira på det. Tror jeg bytter inn filtrene (om jeg får) å kansje mellomtonene også,usikker på om jeg skal gå for 4" midbass eller 5.25" nå.
Comment
-
Idag bytta jeg batteri på en av firmabilene,når det nye hadde kommet på plass å blitt kobla til så slo radioen seg på,så regner med radioen tappa gammel batteriet. Spurte i og med at det var dette batteriet som stod i om jeg kunne få det,å som dere ser fikk jeg det
Nå skal jeg lage middag,så går jeg ut å lader opp batteriet å mens det godgjør seg så skal jeg sette meg i sola å skru litt mer på min gamle sliter
Comment
-
viss man hadde brukt ei B23ET blokk, så hadde du spart litt penger og enda hatt effekt opp i mot 400hk med litt modding av stemplene,rådene og en annen turbo hehehe men du sikter vel "litt" høyere tenker jeg.Ronny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
Comment