Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4, lite prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skal få sammen kassa i dag, å prøve å få testa litt forskjellig i mårra hva som funker best, så kommer jeg med tilbakemelding=)

Forresten, skal jeg bare borre et hull å ta høytalerkabelen ut der og tette med sika rundt? orker ikke høytalerterminal, da er det ennå et hull som må være strøkent:P

Comment

Du kan jo prøve denne metoden.Innslagsmutter+maskinskrue+låsemutter.

Per
      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
      Audison Music Expression
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

Comment

I dag fant jeg ut at snekker er et voldsomt underbetalt yrke. For en vanskelig jobb. Kassa mi ser ikke ut:P Skal komme med bilder i mårra tidlig Ett par av sjøtene ble veldig dårlige... Får komme meg på biltema å kjøpe noe stæsj til å få tetta med i mårra Tar en del mer bagasjeplass en planlagt men:P det får gå...

Comment

Endelig ferdig med det meste. Bare å sette den på plass, og stille inn nå får ikke testa inn skiluka i dag, for har ikke baufil tilgjengelig til å fjerne den plata ennå.

Fant en smart løsning til å tette sprekker... mulig den er dårlig, men det funka hvertfall... Tok trelim å blanda med sagflis så det ble en litt tjukk grøt som jeg fylte i sprekkene, og tok vanlig trelim over igjen... funka som fjell det asså! :P Litt hjemmemekk må man regne med :P

Comment

Etter litt forskjellig uttesting fant jeg ut at jeg likte det best når kassa stod 10-15cm fra seteryggen med elementet spillende bakover... Ble mye bedre enn jeg hadde sett for meg

Har satt bassboost på 6db(den går til 12) og gain på 1/3.... Har lik gain på høytalerene og subben... Med tanke på at jeg betalte ca 4.000 for materialer til kassa, alt av kabler osv, høytalere, sub og forsterker, er jeg veldig fornøyd Ikke det råaste i byen, men helt greit i en bruksbil

Comment

viktig med litt hjemmemekk

få se noen bilder da...
              96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
              Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
              tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

Comment

Her var kassa inne i bagasjen

Skal få dekka med en plate som dekker hele veggen bak slik at forsterkeren ikke synes...

Her ser man at noen deler er litt for store:P

Og forsterkeren står litt trøkt og rotete:P

Comment

I dag har jeg laga en pappmal til plata som skal dekke hele veggen bak i bagasjen. Har også kutta ut plata til skiluke åpninga, og snudd subben. Synes det ble litt mindre trøkk, men det ble tydligere bass på en måte, og mindre "romling".

Skal komme med bilde når jeg har fått kutta opp plata og satt den på plass

Jeg er litt usikker på hvordan jeg hører om det vrenger? spiller på vol 60 av 80, har gain på 1/3 og bassbost på 6db....... hører ikke noe vrenging selv, men jeg kan ikke noe om det der... Når jeg holder handa over, synes jeg det slår så hardt, men det har ikke noe med vrenging å gjøre det?

Comment

Så du har altså bestemt deg får å ha elemtet til å spille bakover? er ikke helt sikker på hvordan jeg skal ha det enda.. skal lage en skrå kasse som har samme vinkel som sete ryggen. men har ikke bestemt meg hvilken side elemtet skal være..

tenkte å kanskje å prøve portet kasse.. noen som aner om je burde ha refleksøret mot skiposen, opp til hattehylla ( den er ikke portet) eller bakover?

sorry at jeg poster dette i din prosjektråd, men har tross alt prikk lik bil, og dette er kanskje litt interesant for deg og!

Comment

bjørneseth, jeg har snudd kassa så den spiller framover i bilen, inn skiposeluka(laga en luke selv, for det var ikke der fra før). Var fornøyd når den spilte bakover og, men når jeg snudde den ble det mye mer presis bass, og mye av rumlinga ble borte. Så hadde jeg vært deg ville jeg absolutt hatt elementet framover om du skulle hatt lukka kasse... Hvordan det blir med bassreflex og hva som funker best da, har jeg ingen anelse om dessverre...

Edit:
                      Når jeg snudde basskassa ble bassgitaren mye mer tydlig... Når den spilte bakover var bassgitaren bare romling og ja...
                      Last edited by RuuDpus; 02-07-2007, 18:43.

Comment

Her er det ferdige resultatet Litt vanskelig å se på de små bildene men. Ble hvertfall ganske fornøyd selv

Comment

Ja det så jo spennende ut :P
                          Kanskje noen bilder av hva som skjuler seg bak veggen eller bare en beskrivelse av hva det er om det er vanskelig?
                          Marius

Comment

Originally posted by Bussemannen View Post
                            Ja det så jo spennende ut :P
                            Kanskje noen bilder av hva som skjuler seg bak veggen eller bare en beskrivelse av hva det er om det er vanskelig?
                            Marius
                            Bak veggen er det en soundstream lw4.580 forsterker og en Herts es300 sub Er bilder tidligere i tråden av alt jeg har gjort

Comment

litt vanskelig å se skjønner du, men er veggen firkantet eller har du fulgt veggen på sia? har ikke flere bilder, evt mål på plata som skjuler alt.. driver med samme selv vettu

Comment

Originally posted by bjørneseth View Post
                                litt vanskelig å se skjønner du, men er veggen firkantet eller har du fulgt veggen på sia? har ikke flere bilder, evt mål på plata som skjuler alt.. driver med samme selv vettu

Veggen følger veggen på sida. Har ikke noe mål, men det blir jo forskjellig etter hvor stor kassa er, for har lima kassa fast i plata. Veldig lett å få plata til å bli som den skal. Bare ta en papplate som er stor nok. Så bare klipper du til med en saks litt etter litt til det passer. Dette er sikkert ikke den beste løsninga om du skal ha det 100%, men jeg ble meget fornøyd med resultatet mitt ved å gjøre det sånn. Papplata jeg brukte var en pappeske som jeg klipte i det ene hjørnet så det ble en plate:P Bare klipp litt etter litt så blir det greit tar litt tid ved å gjøre det sånn, men var eneste måten jeg kunne komme på i farta

Comment

Working...
                                X