Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt konebil.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt konebil.

Da er det på tide med litt lyd i Benzen til kona.
    Mål: Et anlegg til å høre musikk på, ingen planer om EMMA-deltagelse.
    Pen clean innstalering.
    Krav: Bilen skal kunne stilles tilbake til orginal stand, så alle deksler og lignende som må modifiseres er tatt ut og erstattet med andre.
    Må ta det litt pent med demping da bilen skal inn til rustgaranti-arbeide og B.O.Steen er kranglete hvis de mener det er utenfor liggende årsaker til rust.
    (kondens-samling etc)

Komponenter som skal inn:
    3 veis frontsett bestående av Hertz HV-165 L, HL-70 og SPACE-1
    Det blir aktiv deling mellom midbass og mellomtone/diskant.
    (passiv mellom mellomtone og diskant)
    Dypbassen skal 2 stk. ES-250 ta seg av.

Forsterker er ikke helt bestemt, ønsket meg Hertz her også, men bilen skal være klar før forsterkerene ankommer så jeg ender vel opp med Audison.

Spiller blir Pioneer P88RS.

Alle komponenter er valgt ut i samarbeid med Pål og Anders, med tanke på maksimal lytteglede for en fornuftig penge.

Nok preik, litt bilder:

Bilen før demontering:

Uten deksler:

Den orginale dempematta satt dårlig så den ble erstattet med ny:

Så lager vi litt forsterker-"rack" og basskasse. Bunnen på basskassa skal støpes i glassfiber fordi jeg trenger den dybden jeg kan få til elementene. Bruken av teak-kryssfinèr er ikke for å være fin på det, det er for å spare vekt....... og fordi man tager hva man haver! :

Toppen til basskassa prøvemonteres:

Neste steg er å lage nye deksler oppå subkasse og forsterkerracket.
    Det blir griller flush med gulvet over basselementene og glass over forsterkerene.

Det var alt for denne gang, rop ut om noe er uklart.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Det der ser bra ut det der.
    Gleder meg til å se hva mere du finner på!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

hvordan har du tenkt å kobble p-88 spilleren,når du skal dele såpass mye aktivt og med 3-veis front?
      har gjort dette selv noen ganger,men er artig å høre hvordan andre gjør det.
      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Originally posted by Jonny.B View Post
        hvordan har du tenkt å kobble p-88 spilleren,når du skal dele såpass mye aktivt og med 3-veis front?
        har gjort dette selv noen ganger,men er artig å høre hvordan andre gjør det.
        Det blir sub på lowpass på subbassene, lowpass og highpass på midbass og highpass på mellomtone/diskant.
        Deling mellom mellomtone og diskant blir passivt.
        Det er vel det som er av muligheter vel?

Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

så du skal bruke den i std mode,altså front,rear og sub?
          vist du skal bruke den som 3-veis mode,med aktiv deling,så blir det en utgang for lite,så må man splitte opp sub utgangen og dele lowpas på sub ampen.
          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Kan også dele hele frontsystemet aktivt med spilleren i "ekte" treveis deling, og bruke y-koplinger på bassutgangen for å dele signalet mellom midbass og sub, og bruke delefilteret i forsterkerne. På den måten blir alt aktivt, og det KAN være en fordel (ikke nødvendigvis, så klart).

Jeg har tenkt til å gjøre som du har gjort. Fælt å ha tilpassede delefiltre uten å bruke dem. Sannsynligvis er jeg dårligere til å justere enn Morel (eller de fleste andre produsenter) er til å kalkulere og forske.

Comment

Diskant og mellomtone kommer til å stå i umiddelbar nærhet av hverandre, så jeg tror det vil fungere greit med passiv deling på det.
              Dessuten mister man tidskompfunksjonen på sub-delen hvis man kjører aktiv 3-veis front.

Mvh
              Dag johansen

Comment

Da har jeg vært ute hos Pål en tur og returnerte med litt godis:
                Forsterker ble Audison LRx 5.1k, en genial forsterker.
                @14,4volt: 2x60watt + 2x170watt + 1x750.
                Basskanalen blir lastet ned til 2ohm og skal da yte 1150watt..... hørte jeg "stakkars ES250'er"?
                Vel, litt uforsiktig med volumknotten og bassmembranene blir fort til bursdags-hatter.
                Hentet kabler og diverse ting også, så forhåpentligvis skjer det litt snart.

Mvh
                Dag Johansen

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                  Da har jeg vært ute hos Pål en tur og returnerte med litt godis:
                  Basskanalen blir lastet ned til 2ohm og skal da yte 1150watt..... hørte jeg "stakkars ES250'er"?
                  Vel, litt uforsiktig med volumknotten og bassmembranene blir fort til bursdags-hatter.
                  Hentet kabler og diverse ting også, så forhåpentligvis skjer det litt snart.

Mvh
                  Dag Johansen
                  Den forsterkeren er genial.

Jeg brukte selv 800w rms fra en LRx 4.1k på en ES-300D i en god stund.
                  Trivdes fint med det den
                  Honda Civic
                  Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Originally posted by RiZLa View Post
                    Den forsterkeren er genial.
                    Jeg hørte noen rykter om at du lovpriste den forsterkeren og da tenkte jeg at da er nok ikke det helt feil valg!
                    Gleder meg til å få testa den skikkelig ut.

Var på nippet til å gå for monoblokk og 4-kanaler fordi jeg tester mye basskasser, men med såpass mye krutt tror jeg det vil funke greit.

Mvh
                    Dag Johansen

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                      Er jeg blind som aldri har sett denne forsterkeren?
                      Alpine
                      Audison
                      Hertz
                      Soundstream

Comment

Originally posted by spade View Post
                        Er jeg blind som aldri har sett denne forsterkeren?
                        Neida, den er bare ny.
                        Jeg hadde heller ikke sett den før.

Mvh
                        Dag Johansen

Comment

LRx 5.1k, LRx 1.2k, LRx 3.1MT og LRx 5.1MT har jeg dessverre ikke fått lagt ut på siden vår ennå, men skal få gjort det så fort som mulig, lover
                          Last edited by Bilstereosenteret.no; 28-05-2007, 00:50.
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

hmmm,det er ikke noen grommere 2-kanalere enn lrx-2.9 av de du nevnte vel?

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                              LRx 5.1k, LRx 1.2k, LRx 3.1MT og LRx 5.1MT har jeg dessverre ikke fått lagt ut på siden vår ennå, men skal få gjort det så fort som mulig, lover

hva er prisen på en slik lrx 5.1k forsterker da?

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
                              Mvh
                              Tufte's hotline

Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

Comment

Working...
                              X