Da er det på tide med litt lyd i Benzen til kona.
Mål: Et anlegg til å høre musikk på, ingen planer om EMMA-deltagelse.
Pen clean innstalering.
Krav: Bilen skal kunne stilles tilbake til orginal stand, så alle deksler og lignende som må modifiseres er tatt ut og erstattet med andre.
Må ta det litt pent med demping da bilen skal inn til rustgaranti-arbeide og B.O.Steen er kranglete hvis de mener det er utenfor liggende årsaker til rust.
(kondens-samling etc)
Komponenter som skal inn:
3 veis frontsett bestående av Hertz HV-165 L, HL-70 og SPACE-1
Det blir aktiv deling mellom midbass og mellomtone/diskant.
(passiv mellom mellomtone og diskant)
Dypbassen skal 2 stk. ES-250 ta seg av.
Forsterker er ikke helt bestemt, ønsket meg Hertz her også, men bilen skal være klar før forsterkerene ankommer så jeg ender vel opp med Audison.
Spiller blir Pioneer P88RS.
Alle komponenter er valgt ut i samarbeid med Pål og Anders, med tanke på maksimal lytteglede for en fornuftig penge.
Nok preik, litt bilder:
Bilen før demontering:
Uten deksler:
Den orginale dempematta satt dårlig så den ble erstattet med ny:
Så lager vi litt forsterker-"rack" og basskasse. Bunnen på basskassa skal støpes i glassfiber fordi jeg trenger den dybden jeg kan få til elementene. Bruken av teak-kryssfinèr er ikke for å være fin på det, det er for å spare vekt....... og fordi man tager hva man haver! :
Toppen til basskassa prøvemonteres:
Neste steg er å lage nye deksler oppå subkasse og forsterkerracket.
Det blir griller flush med gulvet over basselementene og glass over forsterkerene.
Det var alt for denne gang, rop ut om noe er uklart.
Mvh
Dag Johansen
Mål: Et anlegg til å høre musikk på, ingen planer om EMMA-deltagelse.
Pen clean innstalering.
Krav: Bilen skal kunne stilles tilbake til orginal stand, så alle deksler og lignende som må modifiseres er tatt ut og erstattet med andre.
Må ta det litt pent med demping da bilen skal inn til rustgaranti-arbeide og B.O.Steen er kranglete hvis de mener det er utenfor liggende årsaker til rust.
(kondens-samling etc)
Komponenter som skal inn:
3 veis frontsett bestående av Hertz HV-165 L, HL-70 og SPACE-1
Det blir aktiv deling mellom midbass og mellomtone/diskant.
(passiv mellom mellomtone og diskant)
Dypbassen skal 2 stk. ES-250 ta seg av.
Forsterker er ikke helt bestemt, ønsket meg Hertz her også, men bilen skal være klar før forsterkerene ankommer så jeg ender vel opp med Audison.
Spiller blir Pioneer P88RS.
Alle komponenter er valgt ut i samarbeid med Pål og Anders, med tanke på maksimal lytteglede for en fornuftig penge.
Nok preik, litt bilder:
Bilen før demontering:
Uten deksler:
Den orginale dempematta satt dårlig så den ble erstattet med ny:
Så lager vi litt forsterker-"rack" og basskasse. Bunnen på basskassa skal støpes i glassfiber fordi jeg trenger den dybden jeg kan få til elementene. Bruken av teak-kryssfinèr er ikke for å være fin på det, det er for å spare vekt....... og fordi man tager hva man haver! :
Toppen til basskassa prøvemonteres:
Neste steg er å lage nye deksler oppå subkasse og forsterkerracket.
Det blir griller flush med gulvet over basselementene og glass over forsterkerene.
Det var alt for denne gang, rop ut om noe er uklart.
Mvh
Dag Johansen
Comment