Legger ut en tråd her og for å få litt tips og tilbakemeldinger på prosjektet mitt
Bilen er førstebilen, en Saab 900i 89modell 5dørs. Den er helt grei til mitt bruk nå, men skulle gjerne hatt en litt sprekere motor og utseende.. menmen!
Forsterker og sub kjøpte jeg billig av en kompis, for 2stk dynaBel DY9410 og en dynaBel BF4501 betalte jeg 3000,- Rimelig med tanke på at nytt utstyr ville kostet meg rundt 5-5500 nytt! Planene for stereoen er:
Bygge kasse bak - OK
Montere kasse og forsterker i ny bagsjeplate - Delvis OK
Bestille resterende stereo:
- Alpine CDA 9887
- Alpine SPX-17Ref frontsett
- Alpine iPod/AUX-kabel
- Batteriterminaler
Nytt batteri med kabler fra batt til dynamo samt jording
Bygge ut i sidedøra for frontsett og tweeter på dash et sted
Kjøpe Alpine IMPRINT når pengene strekker til og kalibrere lyden skikkelig
Det jeg kommer på nå Skal senere (trolig ikke i denne bilen) kjøpe inn SPX-17Pro som frontsett og flytte SPX-17Ref bak og gå til innkjøp av enten en Alpine 4ch forsterker eller BF0804 4ch, dette er usikkert. Jeg vil ikke bruke mangfoldige tusen på anlegg i den første bilen min, vil heller drøye dette til neste ellerno for så å bygge helt fra bunn med demping osv.
Kom gjerne med innspill og kommentarer samt tips o.l. til hva jeg kan gjøre!
Bilen er førstebilen, en Saab 900i 89modell 5dørs. Den er helt grei til mitt bruk nå, men skulle gjerne hatt en litt sprekere motor og utseende.. menmen!
Forsterker og sub kjøpte jeg billig av en kompis, for 2stk dynaBel DY9410 og en dynaBel BF4501 betalte jeg 3000,- Rimelig med tanke på at nytt utstyr ville kostet meg rundt 5-5500 nytt! Planene for stereoen er:
Bygge kasse bak - OK
Montere kasse og forsterker i ny bagsjeplate - Delvis OK
Bestille resterende stereo:
- Alpine CDA 9887
- Alpine SPX-17Ref frontsett
- Alpine iPod/AUX-kabel
- Batteriterminaler
Nytt batteri med kabler fra batt til dynamo samt jording
Bygge ut i sidedøra for frontsett og tweeter på dash et sted
Kjøpe Alpine IMPRINT når pengene strekker til og kalibrere lyden skikkelig
Det jeg kommer på nå Skal senere (trolig ikke i denne bilen) kjøpe inn SPX-17Pro som frontsett og flytte SPX-17Ref bak og gå til innkjøp av enten en Alpine 4ch forsterker eller BF0804 4ch, dette er usikkert. Jeg vil ikke bruke mangfoldige tusen på anlegg i den første bilen min, vil heller drøye dette til neste ellerno for så å bygge helt fra bunn med demping osv.
Kom gjerne med innspill og kommentarer samt tips o.l. til hva jeg kan gjøre!
Comment