Announcement

Collapse
No announcement yet.

Russebil 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Russebil 2009

Heihei!

Vi er 7 stykk som skal ha russebil sammen, og skal se på en caravelle rett over helga. Den skal være i meget god stand, eu-godkjent til 2010 og ganske grei inni. Den ble brukt som russebil i fjor så den er allerede "innkjørt". Anlegget derimot er stusselig, så det skal gjøres noe med.
    Jeg har fått ansvaret der, og skal bygge et anlegg som spiller godt inni bilen men og veldig bra utenfor bilen. Det kan jo være en utfordring, men jeg tror jeg skal få det til bra. Jeg har ikke sett bilen inni enda, men har en liten plan på hvordan det kan se ut hvis forholdene ligger til rette for det.

Komponentene som skal inni er ikke avklart enda, og det var her jeg tenkte dere kunne hjelpe til litt. Oppsettet blir noe sånt

2x12"/15" basser
    1 monoblokk for disse
    2 komp.sett (foran og bak)
    forsterker til disse

Det er vel omtrent det som skal inn, samt kabler osv. Jeg lurer på om vi ikke må ha et batteri ekstra, det skal undersøkes. Må og se på cd-spilleren som sitter der fra før. Når det gjelder elementene har jeg sett litt på Hertz sin HX380 subwoofer, EP 1D monoblokk (holder denne?), ESK 165L komp.sett med EP 4X forsterker. Vi vil bruke omtrent 15 000 på komponenter og kabler, så spørsmålet mitt er om dette vil bli et bra oppsett med god lyd og trøkk i bassen? Vi er ute etter god lyd, det mener vi er viktig.

Så også på et oppsett fra dynabel, med disse komponentene:
    2x DY9412
    1x BF4501
    2x Seas Lotus Performance komp.sett
    1x BF0804

Noen som kunne hjulpet her? Bilder av bilen og litt ideer kommer til uka da vi har sett bilen Setter pris på svar!

Øyvind
    Last edited by ovinn; 28-04-2009, 16:38.
    VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

jeg var med på en russebil i forje skoleår, denne er til salgs.

den er desverre ikke eu-godkjent.
    den sitter det:
    4 stykk 10" bassere
    2 stykk 12" bassere
    frontsett forran
    noe treveis frontsysten i noen kasser (er ikke helt sikker på dette)
    diskant horn i døra

vill ikke si noen pris høyt her.
    er ikke standar dør på siden da denne er bygd om til måkevinge

send pm

bilen står i brumunddal (nes)
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

Comment

Send en mail til ICE audio.
      dei gir jævli bra pakkepriser til russebiler.

ellers er jo Dynabel billig og brukende til en russebil.
      Tor Even -
      Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
      Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
      The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Comment

pm sendt nå

Comment

Har ett batteri du kan kjøpe av meg: )

Kinetik HC 600

Mer kraft enn 100 stk. 1 Farad kondensatorer!
          Ekstrem kraft i "en liten pakke".
          Montèr denne nær forsterkeren og gi forsterkeren ubegrenset tilgang til 800 Ampere med ren kraft.
          Denne kraftpakken starter lett en V8 motor!

AGM (Absorptive Glass Mat) Teknologi.
          Lukket batterikonstruksjon muliggjør montering i alle posisjoner.
          Ultra lav ESR (Equivalent Series Resistance)
          Flere plater, kraftigere energi muliggjør høyere spenning under bruk.
          Tettpakkede celler for uovertruffen varme & vibrasjonsmotstand.

Normale batteripoler følger ikke med.
          M6 skruer medfølger.

Dimensjoner: 16,5 x 7,62 x 17,78 cm (HxDxB)

Pris nytt, 1698,- sååå, 1000,-

Comment

Tenkte jeg kunne legge ut en liiiten update.

Vi har vært og sett på to russebiler, begge caraveller av den gamle typen. Den ene var en 1989modell med bensinmotor og den andre en 1990modell med turbodiesel.

1989modellen skulle de ha vesentlig mer for enn 1990modellen, og sistnevnte var faktisk i mye bedre stand enn førstnevnte. Merkelig nok Så vi har bestemt oss for at vi går for 1990modellen, det er gjort vesentlig mindre inni enn i den andre men det er bare bra for oss. Da slipper vi gjøre om så veldig mye, bare å bygge opp fra bunn!

Bilder kommer når vi har overtatt bilen, forhåpentligvis ikke så lenge til. Da skal jeg begynne å designe byggingen av anlegg og finne ut hva vi skal ha. Dette er grunnen for at jeg ikke har kontaktet dere som var i kontakt med meg for litt siden

Comment

Bare å lasse på med batterier... Antar at det blir mye drikking hvor bilen står stille og høy musikk. Tomgang er ikke populært på større treff.

EDIT:
              http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1936548

Vi bruke slike som russebil. De er bredere og mer romslig. Vil heller hatt en slik en enn en Caravelle.
              Også har dere Dodge da
              Last edited by wabby; 29-08-2008, 10:36.
              MSN: smack_me@hotmail.com
              IRC: #bimmers.no @ quakenet

Comment

Det blir det nok, skal nok ha et eller to ekstra batterier. Det er allerede et i bilen fra før, vet ikke hvor stort det er.

Må først se hvordan anlegget blir, er ikke sikkert det kreves så altfor mye strøm. Og hvis vi eventuelt skal ha flere batterier må jo de lades opp igjen, og tviler på at dynamoen på bilen klarer å lade opp tre batterier på en gang mens vi kjører.

Comment

har dere hørt om agrigat og lader?
                  VW Golf 4
                  Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by simso View Post
                    har dere hørt om agrigat og lader?
                    På trekk liker dem veldig dårlig ALT som går på diesel og bensin, og om man er dønn nødt til å ha det må man ha en vakt som sitter å følger med, og drivstoff oppevart en plass ingen kommer til..: p

MEEen Kjøp batteriet mitt, kjempe bra saker!

Comment

Aggregat, neitakk. Lader, muligmulig vi må ha det. Men vi får se hva vi kjøper av utstyr.

Jeg skal ta med batteriet ditt i betraktning EInar, så greit ut

Comment

Originally posted by simso View Post
                        jeg var med på en russebil i forje skoleår, denne er til salgs.

den er desverre ikke eu-godkjent.
                        den sitter det:
                        4 stykk 10" bassere
                        2 stykk 12" bassere
                        frontsett forran
                        noe treveis frontsysten i noen kasser (er ikke helt sikker på dette)
                        diskant horn i døra

vill ikke si noen pris høyt her.
                        er ikke standar dør på siden da denne er bygd om til måkevinge

send pm

bilen står i brumunddal (nes)
                        Hmm, Hvem er du btw ? : p Bor på Nes selv: p hehe

Comment

simen heter jeg

var med på en svart russebil, sammen med kimmi om du vet hvem det er
                          VW Golf 4
                          Simen Sormbråten

Comment

Da har vi endelig hentet bilen! Tok mye lenger tid enn jeg hadde ventet, men nå står den utenfor verkstedet der den skal på eukontroll på mandag. Jeg og en til var og ryddet litt i den, og tror dette kan bli relativt bra hvis vi gjennomfører ideene våre

Ønsk bilen lykke til på mandag

Comment

Heihei!

Legger i en liten update her og jeg, nå som jeg har bumpet gamle prosjekttråden på bilen min og

Bilen har stått helt siden vi fikk den tilbake fra verksted, da det var endel som måtte fikses. Her er listen over ting vi må gjøre:

- Parkbrems - ingen virkning!
                              - Bremsebelegg - for tynt FHV
                              - Bremseskive - mer enn 25% rust på en side av skive
                              - Styring, ledd - stor slitasje i ledd ytre V
                              - Hjullager - slakk i hjullager VB
                              - Eksosrør - bakre eksosanlegg tvert av
                              - Varseltrekant/Kjennemerke
                              - Målt avgass - kan ikke utføres pga eksosanlegg

Kommentar til kontrollen: Bremseskjold rustet HV foran

Så det var litt å ta tak i. Makspris for reparasjon av alt på verksted ble drøye 12 000, noe vi vil prøve å unngå. Vi har nylig anskaffet verkstedplass (garasje til en venn) med tilhørende hyd.jekk, bukker, verktøy osv. Vi har hørt litt rundt etter sponsorer med positive/"nøytrale" svar og fått tak i gulvbelegg og sponplate for basskasse. var meningen og bruke et annet materiale for det, men det vil holde for en russebil!

Jeg og en på bilen var ute og så på parkbremsen i stad, relativt rustete så vi lurer litt på om vi skal bytte alt eller bare stramme. Vi fant også hullet i eksosanlegget, og vi fikk inn to fingre i hullet Vi har muligens en som ville fikse det så vi leter etter deler i skrivende stund! Jeg skal utover mot Hamar, retning Installbay fredag og kommer til å kjøre innom et sted og kjøpe bremseklosser/skiver så vi får fikset dette. Målet er å få tak i alle deler denne uka og få den fikset neste uke! Da kan vi konsentrere oss fullt om interiør og eksteriør på bilen!

Så det var en liten pekepinn på hvor langt vi har kommet. Stereodelen er ikke bestilt enda, men kommer forhåpentligvis til å bli bestilt en gang i neste uke! Gleder meg til å høre resultatet med det tilbudet vi har fått

Øyvind

Comment

Working...
                              X