Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakim's Bmw ODR-edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slik skrev Joakim til meg på PM når jeg lurte på noe..

    "Kjører 18" fra 0-30hz, 10" fra 20-50hz, 7" fra 50-3,15k og diskant fra 5k og opp, men ligger mye jobb i slopes og tidskorrigering i denne bilen.

    Comment


    • Interessant med den overlappinga av subbene. Men ligger jo mye justeringer av frekvenser og flanker bak det.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • Originally posted by Oekern View Post
        Kult at et billig element får plass i bilen din, det er for meg veldig morro og se
        Når du sier Dynabel´en spiller bedre enn Jbl´n, mener du da når jbl´n var ny eller ødlagt? :P
        Jeg mener veldig nøyaktig at han delte 18" på 30hz
        Den spiler bedre enn JBL'en også da den var ny. Egentlig er ikke JBL'en ødelagt lydmessig, men den har fått en liten nesten ubetydelig ulyd.

        Deler den på 30hz med noe sånt som ca. -270dB/oktav steilhet..
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • Originally posted by TakeTheTime View Post
          Interessant med den overlappinga av subbene. Men ligger jo mye justeringer av frekvenser og flanker bak det.
          Er ikke såå vanskelig egentlig, men det ligger mange timer bak uansett.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • Tror jeg kommer til å "kopiere" ideen din her joakim
            Den subben dundrer bra om man vil, så kanskje jeg også handler enda en sånnen utenom PA anlegget å får tak i en 5 kanaler.
            Trenger ikke mange watt får å hoppe litt denne, 99db følsomhet er ikke noe å si på
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

            Comment


            • Originally posted by evensvee View Post
              Tror jeg kommer til å "kopiere" ideen din her joakim
              Den subben dundrer bra om man vil, så kanskje jeg også handler enda en sånnen utenom PA anlegget å får tak i en 5 kanaler.
              Trenger ikke mange watt får å hoppe litt denne, 99db følsomhet er ikke noe å si på
              Bare tenke på at denne er i 8ohm da Litt usikker på impedansekurven på dette elementet bare...
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • Originally posted by Typhon View Post
                Bare tenke på at denne er i 8ohm da Litt usikker på impedansekurven på dette elementet bare...
                Brukte det i audi 80. gammelbilen til krollesen på hans 7501, funka gull
                Mvh Even S. Jensen
                Tlf 41091189
                Digital Designs, nothing is even close!

                Comment


                • Hei...

                  Bare lurer her litt..

                  Hvis en hadde et GTI element som var helt ny og en annet element som også var helt ny av samme størrelse , begge hadde 100% optimalt kasse og lik forsterker effekt. Ville forskjellen her da vært stor lydmessi da?

                  Det eneste jeg "kan" se med en gang er vel at GTI element ville ha en STOR kasse..

                  Comment


                  • Originally posted by mustang<3 View Post
                    http://crawdaddysspeakers.webs.com/
                    kansje han har/ eller kan hjelpe deg å lage et kit
                    Takk nok en gang.
                    Fikk svar fra han på Mail idag. Og han er definitivt den billigste. 50$ + 40$ i frakt. er ikke så ille. Og han kunne sende med lim for 10$ ekstra.

                    Sorry OT.

                    Kanskje jeg låner bort strokern til deg Joakim når jeg får den fikset
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • [QUOTE=GENEXXA;121912]Takk nok en gang.
                      Fikk svar fra han på Mail idag. Og han er definitivt den billigste. 50$ + 40$ i frakt. er ikke så ille. Og han kunne sende med lim for 10$ ekstra.

                      Sorry OT.

                      Kanskje jeg låner bort strokern til deg Joakim når jeg får den fikset [/QUOTE]

                      Da får du den aldri tilbake.. :P hehe

                      Har ett par 15d2 liggende, som trenger nye konsett..
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • Originally posted by Typhon View Post
                        Bare tenke på at denne er i 8ohm da Litt usikker på impedansekurven på dette elementet bare...
                        Det spiller faktisk høyere ved nøyaktig samme innstilling som tidl. Har faktisk måttet dempe den for å få den til å spille med rett nivå. Gti'en har en følsomhet på 97dB, mens denne har 99, så selv om denne er på 8ohm, så er ikke forskjellen så stor i praksis. Gti'en har også oppgitt følsomhet ved 2.83V, som gir 2W i 4ohm, så reell følsomhet er 94dB...

                        Den har også ca.10hz lavere resonansfrekvens, så den få impedanse peaken laaaavt nede i min kasse.

                        Men husk at ikke det bare er å mekke en kasse på 140L og få det samme resultatet som jeg har.. Kassa i bilen min er rimelig spesiell.
                        Last edited by Joakim; 19-04-2010, 21:32.
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • Send mail til han her: crawdadspeakers@comcast.net
                          Han var veldig hyggelig, og gode priser.

                          Hehe, er kanskje redd for det :P Men mulig jeg kanskje selger den når jeg får den fikset.
                          Er ikke store verdien i den slik den er per dags dato. Men blir fort mye verdi når den er i orden.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • Heisann! Vil bare gratulere med et makaløst spennende og rått bygg mange super eksklusive og spennende komponenter og eksepsjonell bygg utførelse

                            Og så ble jeg veldig nyfiken på det dynabel elementet. Hadde vært tøft å prøvd
                            Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                            Comment


                            • Originally posted by Joakim View Post

                              Men husk at ikke det bare er å mekke en kasse på 140L og få det samme resultatet som jeg har.. Kassa i bilen min er rimelig spesiell.

                              Fortell mer er du snill, jeg skal ikke si det til noen

                              Comment


                              • Hehe...ikke alle som har CNC frest alu baffel nei poenget hans må vel mere være at det skal være DØDT og dempes godt? tross alt 18" vi snakker om her men bør nesten gå an å bruke mdf også...enn med ørten diagonal forsterkninger inni
                                Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                                Comment

                                Working...
                                X