Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz Golf! 4x15" @ 30.000 Watt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jævla feit kasse,er en ting jeg lurer på, blir ikke kassevolumet litt lite mtp at en del av den ender opp som port?
    Hvordan måler du lengden på porten når den går slik den gjør? Det er jo ikke akkurat en vanlig kasse.

    Jævla feit for det om
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • Ser bra meget bra ut dette! Skaffer du slike kobberskinner til andre enn deg selv? Tenker da selvfølgelig å betale for de bitene jeg trenger. Har forhørt meg med diverse levrandører av slikt, men da må jeg kjøpe hele lengder..

      Comment


      • Originally posted by Tor Ølberg View Post
        Jævla feit kasse,er en ting jeg lurer på, blir ikke kassevolumet litt lite mtp at en del av den ender opp som port?
        Hvordan måler du lengden på porten når den går slik den gjør? Det er jo ikke akkurat en vanlig kasse.

        Jævla feit for det om
        nå skal det sies at jeg har fått meget god hjelp av Dag her, å det er han som har kommet med dette forslaget. han har simulert kassen med gode resultater teoretisk, så det gjenstår å prøve da

        det er jo halv kasse som er i porten så
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

        Comment


        • Var det jeg la merke til Bare å ønske deg lykke til videre. Når du er ferdig så ser jeg at du kommer til stavanger en gang og ødelegger alt av bein i kroppen til en svææær man.
          Tor Martin Ølberg
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • Originally posted by Vinje View Post
            Ser bra meget bra ut dette! Skaffer du slike kobberskinner til andre enn deg selv? Tenker da selvfølgelig å betale for de bitene jeg trenger. Har forhørt meg med diverse levrandører av slikt, men da må jeg kjøpe hele lengder..
            Takk du

            jeg jobber som elektrikker så jeg kommer jo borti dette en eller annen gang. jeg skaffer ikke sånn på bestilling men har noen biter liggende hjemme som kansje kan selges hva trenger du da? send PM
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • Originally posted by Tor Ølberg View Post
              Var det jeg la merke til Bare å ønske deg lykke til videre. Når du er ferdig så ser jeg at du kommer til stavanger en gang og ødelegger alt av bein i kroppen til en svææær man.
              er grejt! må vel kjøre på en del treff i år også vel!
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

              Comment


              • Hvor stor blir kassa? Og tuning?
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • Originally posted by Hifonic View Post
                  Hvor stor blir kassa? Og tuning?
                  om man tar med porten så er kassa på rundt 450 liter, tuninga er jeg usikker på men jeg siterer Dag:
                  denne konstruksjonen har en helt fantastisk rett frekvensgang fra 28-120Hz.

                  så vi får se da
                  MVH, Øivind Sandvik
                  sigpic
                  www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                  www.sandviksbassogbongel.com

                  Comment


                  • Originally posted by Hifonic View Post
                    Hvor stor blir kassa? Og tuning?
                    Er ikke en tradisjonell reflekskasse, det er en tapped horn variant med stor Vtc.
                    Forskjellen på denne og trado reflekskasse med samme yttermål er mer linjær frekvensgang.
                    Reflekskasse vil peake en del rundt 30Hz, denne løsningen vil holde samme nivå opp mot 120Hz.
                    En annen ting er at denne løsningen vil ha bedre kontroll på slaglengden.
                    Men som alltid anbefaler jeg subsonisk filter hvis man har mulighet.

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment


                    • Liker denne løsningen skal du plassere den som vist på bildet med portlengde vertikal mot midtkonsoll? blir iallefall mektig utseende
                      Skal selv presse inn 4stk 15" i en 3`er golf så dette er inspirasjon
                      problemet mitt er at jeg sliter med å tenke annerledes så ikke bygget blir for likt andre 3`er Golf bygg :P hehe
                      |HonkyTonky
                      |Pioneer||Rockford-Fosgate
                      |Rockford-Wall in Progress

                      Comment


                      • Originally posted by honkytonky View Post
                        Liker denne løsningen skal du plassere den som vist på bildet med portlengde vertikal mot midtkonsoll? blir iallefall mektig utseende
                        Skal selv presse inn 4stk 15" i en 3`er golf så dette er inspirasjon
                        problemet mitt er at jeg sliter med å tenke annerledes så ikke bygget blir for likt andre 3`er Golf bygg :P hehe
                        hehe ja det skal stå som på siste bilde

                        hvis det ikke skal være likt har du en liten utfordring men finner nok ut noe
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment


                        • Åssen blir det med magneten på det smaleste punktet da? skal du ha den motsatt veg der eller går det greit å ha den rett veg? Kan støte på litt trykk problemer om det blir for kort avstand ( snakker av personlig erfaring, flyvende støvhetter etc. men takket være spl tilbehøret til subben ble det fikset ). Men rekker den bare ned til 28hz? lol
                          Mvh Werner Harstad

                          Comment


                          • Originally posted by berniebp87 View Post
                            Åssen blir det med magneten på det smaleste punktet da? skal du ha den motsatt veg der eller går det greit å ha den rett veg? Kan støte på litt trykk problemer om det blir for kort avstand ( snakker av personlig erfaring, flyvende støvhetter etc. men takket være spl tilbehøret til subben ble det fikset ). Men rekker den bare ned til 28hz? lol
                            skal bli grei avstand bak da subbene ikke er så utruli dyptbyggende

                            rekker vel lengre ned vil jeg tru den skal være linjær fra 28 og opp mere vet jeg ikke uten utprøving
                            MVH, Øivind Sandvik
                            sigpic
                            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                            www.sandviksbassogbongel.com

                            Comment


                            • Originally posted by berniebp87 View Post
                              Men rekker den bare ned til 28hz? lol
                              Jepp, 10Hz lengre ned enn din kasse - om man bruker samme målemetode og simulering!

                              Mvh
                              Dag Johansen
                              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                              Comment


                              • Høhø, auda!
                                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                                Comment

                                Working...
                                X