Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford Scorpio Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ford Scorpio Prosjekt

Bilen: 1987 Ford Scorpio 2.4 V6.

Bilen får nytt ghia interiør. Mulig det blir skinn seter fra Scorpio Cosworth. Høyre forskjerm må rettes og høyre bakdør byttes. Akkurat ferdig å bytte ledningnett fra ghia som inkluderer el-seter forran og bak, el-vindu og soltak pluss oppvarmet frontrute. Har ikke helt bestemt meg enda for om hele bilen skal lakkeres eller om jeg bare tar høyre side. Midtkonsoll, dash og dørtrekk skal bygges om.

Stereo:

Spiller: En eller annen prototype Dvd spiller med 7" skjerm Står ikke navn eller noe på den. Sikkert ikke noe kjempegreier, men fikk den for 400 kr så tenkte jeg skulle prøve den.

Forsterkere:
    Mds spl monoblokk
    Pioneer GM-X552. Eldre men god 2 kanaler til frontsystem.

Frontsett: 2 veis Mds Dynamic comp sett

Bass: 2 stk BM Audio 12" subber. Kommer mer info om denne etter hvert.

Kabler:
    Tsunami RCA 700 Signalkabel.
    Installbay Premium 4 GA Strømkabel

Pluss diverse småtteri. Orker ikke skrive alt.

Kommer bilder i kveld.
    sigpic

Når kommer bilder?

Tror kanskje Cosworthen som gikk på Finnsnes er til salgs.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Har masse bilder. Bilen er nå oppusset, nylakkert og nesten ferdig. Har bare å støpe dørtrekk, dash og senkesett igjen så er den så og si strøken. Men får ikke lagt opp bilder før jeg har kommet på nett selv. Stjeler nå nett fra en eller annen nabo med veldig svak signalstyrke så orker ikke plages med å laste opp bilder.
      Men de kommer.

Den Scorpion vil jeg ikke ha. Utbrommet og vell så det etter hva jeg har hørt.
      sigpic

Comment

Ja den er bra utbrommet, men intreøret er pent i den. Men og betale mye penger får flott skinn intreør er vell ikke noe mange gjør :P

Comment

Nei det er sant. Har Ghia seter og vil ikke bytte de ut uansett.
          sigpic

Comment

Venter enda på update

Comment

Hehe. Ja jeg får vell fortsette tråden snart. Har fått lastet opp en del bilder på photobucket nå så. Bilen blir vell lagt ut for salg til sommeren. Er på leting etter ny. Men kommer vell til å gjøre bilen helt ferdig før jeg selger den. Er sånn passe halvferdig enda.
              sigpic

Comment

Ok.

Så på den andre prosjektråden din på camryen. Synd bildene var slettet.

Comment

...

De er slettet ja. Trengte å rydde litt på photobucketen.
                  sigpic

Comment

...

Får vell få opp no bilder her da.

Litt dårlige bilder, men... Sånn så bilen ut da vi hentet den.

Betalte 3000,- for bilen. Den har rullet 460.000, ca 300.000 av dem som taxi og to eldre eiere etter det. Bilen hadde stått i 2 år når vi kjøpte den.
                    Last edited by TheCharger; 24-03-2010, 21:18. Reason: ...
                    sigpic

Comment

Oppussing og lakkering.

Bilen var i forholdsvis god stand. Nesten ingen rust og forholdsvis fin i lakken.
                      Men bilen har tidligere vært skadet på høre side og opprettingen var ikke særlig bra. Dårlig grunnarbeide og alt for tykt lag med sparkel.
                      I tilleg hadde bilen hatt en liten tur i en snøskavell så ene døra måtte byttes.

Høyre forskjerm har fått seg en trøkk.

Høyre bakdør. Ca 1 cm tykt lag med sparkel som har løsnet. Rust på baksiden har sprengt ut.

Litt mer rust på samme dør.

Noe rust i hjulbuer, men mindre enn det som er normalt på disse bilene.

Frontruta måtte byttes. Denne ble byttet ut med rute fra en Ghia, med varmetråder.

Slipt ren venstre hjulbuer og behandlet med rustmelk. Har tatt på innsiden og.

Høyre bakskjerm var "rettet" tidligere. Måtte sveises litt. Her klar til sliping.

Forskjermen så helt jævlig ut. Så ikke ut til at de hadde grovrettet i det hele tatt. Her var det over 2 cm tykt lag med sparkel. Var litt av en jobb å fjerne dette. Tok ikke alt men det verste, så jeg fikk banket den rett og lagt på nytt sparkel.

Spoilern var en smule godt limt fast. Rev av all lakk helt ned til metall når jeg skulle ha den av.

Ferdig grunnet og våtslipt.

Har en del flere bilder. Må bare få flyttet dem over på pc først.
                      Last edited by TheCharger; 24-03-2010, 21:50. Reason: Feil bilde
                      sigpic

Comment

Ser bra ut det der.
                        Keep em comming

Comment

Nylakkert:

sigpic

Comment

Prøvde å legge solfilm på disse rutene og etter mye bannskap ga jeg til slutt opp. Løsningen ble lakk.

Ble ganske bra faktisk. Ser absolutt ingenting verken inn eller ut.

Får ikke snudd bildene. Må være no feil på photobucket.
                            sigpic

Comment

Midlertidig senk (alla Black & Decker)

Sank en del mer etter en liten kjøretur enn det som vises her. Tok bare forran, men skal ta bak og.

sigpic

Comment

Working...
                              X