Har trua på at det blir et greit oppsett, men siden dere guruer har slik innterese for det som skrives her kan dere kanskje svare meg på en ting?
Dette er en varebil så subbkassa blir stående langt fram i bilen inntil sikkerhets veggen, når man da skal stille inn tidskomp på sub tar man da avstanden fra spolen-baggasjelokk-ørene?
Dette er en varebil så subbkassa blir stående langt fram i bilen inntil sikkerhets veggen, når man da skal stille inn tidskomp på sub tar man da avstanden fra spolen-baggasjelokk-ørene?
Vanskelig å si over et forum Men er jo bare å prøve det, evt. skru av deling i toppen på bassen og juster med pink noise til den "smelter" sammen med resten. Skru så på deling på suben igjen, da skulle du ikke være langt unna nirvana
Mvh Tony - The only road to take is perfection itself
Vanskelig å si over et forum Men er jo bare å prøve det, evt. skru av deling i toppen på bassen og juster med pink noise til den "smelter" sammen med resten. Skru så på deling på suben igjen, da skulle du ikke være langt unna nirvana
Okay, for jeg tenkte på dette med 1gangs refleksjoner. Da må man vel ta hensyn til at bassen treffer lokket først, og så ta det der i fra?
Nå er vel Pug og Citroen rimelig like da Men er enig med deg i at de bilene faktisk ikke er dumme å skru på. Min er hvertfall veldig kurrant!
Det er sant, Noen forskjeller er det på enkelte modeller. Men i dag er citroen levert med peugeot motorer og programvare så det begynner og bli kurrant
Fikk akkurat plass til 5.25" i dashen på min W124 for rundt 2 år siden, så jeg vet det går
Hva skal du gjøre med bass/midbass foran?
Om du skal lage deg et SQL system som både skal spille høyt og pent så er midbass av heftig kaliber foran omtrent det viktigste!
Om jeg skal anbefale deg noe så ville jeg sett på en løsning ved å lage en basskasse foran foran passasjeren.
Hvis du fjerner litt diverse ræl under der får du glatt plass til rundt 20 liter uten å ødelegge så mye fotplass.
Jeg bygde en kasse på over 30liter til en 12", og det funket utrolig bra tilslutt. Kjerringa klaget da litt over fotplassen, men dette var til en voksen 12" og godt over 30 liter. Dette var en sedan så jeg hadde ikke noe basskasse bak i det hele tatt og forsterkeren lå under setet.
Så hvis du lagde deg en kasse på rundt 20liter og brukte en slim bass (evnt EQ SWS el.likn) så ville du få nok midbass forfra.
Er ikke problem å få dette til å funke med P88RS'n heller, du kan sette diskant utgangen til "pass" og bruke det aktive filteret i forsterkeren og da dele det på rundt 90-110hz og la bassen foran ta av seg lyden derfra og ned. Du bruker midbass utgangen til "bassen" foran, og sub utgangen til sub.
Ikke undervurder nødvendigheten av mandig midbass foran, det er et MUST
Fikk akkurat plass til 5.25" i dashen på min W124 for rundt 2 år siden, så jeg vet det går
Hva skal du gjøre med bass/midbass foran?
Om du skal lage deg et SQL system som både skal spille høyt og pent så er midbass av heftig kaliber foran omtrent det viktigste!
Om jeg skal anbefale deg noe så ville jeg sett på en løsning ved å lage en basskasse foran foran passasjeren.
Hvis du fjerner litt diverse ræl under der får du glatt plass til rundt 20 liter uten å ødelegge så mye fotplass.
Jeg bygde en kasse på over 30liter til en 12", og det funket utrolig bra tilslutt. Kjerringa klaget da litt over fotplassen, men dette var til en voksen 12" og godt over 30 liter. Dette var en sedan så jeg hadde ikke noe basskasse bak i det hele tatt og forsterkeren lå under setet.
Så hvis du lagde deg en kasse på rundt 20liter og brukte en slim bass (evnt EQ SWS el.likn) så ville du få nok midbass forfra.
Er ikke problem å få dette til å funke med P88RS'n heller, du kan sette diskant utgangen til "pass" og bruke det aktive filteret i forsterkeren og da dele det på rundt 90-110hz og la bassen foran ta av seg lyden derfra og ned. Du bruker midbass utgangen til "bassen" foran, og sub utgangen til sub.
Ikke undervurder nødvendigheten av mandig midbass foran, det er et MUST
Stemmer det Lars Ove, skal ha settet i dasjen... eller det vil si mellomtonen, diskanten skal jeg prøve og bygge inn i a-stolpen.
Har så absolutt tenkt på midbass, men mangel på penger til spiller med 4-veis deling + elementer gjorde det slik at jeg heller satset på og få til et bra 3-veis oppsett...
Men hvis du mener det finnes en løsning så skal jeg prøve det, har da et par spørsmål.
Er det ikke best og kjøre midbass i stereo med et element på hver side? eller er det et fett?
Med din løsning på midbass, vil jeg da få brukt tidskomp på alle elementer?
Nei har ikke det, har ikke fått alt utstyret enda.
Har drevet på og rydda på låven, planen er og sette bilen der lille julaften for da har jeg fri til uti januar en gang
Det må litt rydding til, har en gammel w201 stående der fra før
Stemmer det Lars Ove, skal ha settet i dasjen... eller det vil si mellomtonen, diskanten skal jeg prøve og bygge inn i a-stolpen.
Har så absolutt tenkt på midbass, men mangel på penger til spiller med 4-veis deling + elementer gjorde det slik at jeg heller satset på og få til et bra 3-veis oppsett...
Men hvis du mener det finnes en løsning så skal jeg prøve det, har da et par spørsmål.
Er det ikke best og kjøre midbass i stereo med et element på hver side? eller er det et fett?
Med din løsning på midbass, vil jeg da få brukt tidskomp på alle elementer?
Det er nok helt klart det beste å ha stereo bass foran, men til ditt bruk tror jeg neppe du vil merke det.
Ketil Skei vant jo EM med en mono bass foran så ille blir det nok ikke uansett
Du vil få brukt tidskomp på alle elementene ja. Du må bare bruke det medfølgende passive filteret til mellomtone og diskant.
Comment