Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mr2 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

er jo en her på forumet som bygde i en mr2, fikk greit plass til 2x10 kicker L5 bak der:P vært med å bygd litt på det anlegget der, og det trykker godt i den lille cockpiten:P
    mvh Sindre Carlsen

Comment

Kul bil! Fargen var drit fin, det der er en må ha bil
      Blir artigt og se hva du får til

Comment

Han som fikk plass til 2x10" hadde garantert kappet vekk metallet bak der og fjernet det orginale rommmet.
        Dessuten hadde han troligvis ingen plass til T-taket.

Men artig uansett sikkert.

Jeg velger nå å prøve meg på en løsning med MDF kasser i de orginale rommene, og evt støpe noen av veggene i glassfiber for best mulig passform.
        Får nå se det ann.

Og angående fargen. Det var hovedgrunnen til at jeg valgte akkurat den bilen

Comment

T-taket får faktisk plass i bagasjerommet. Så det er ikke noe stress. Eneste er om du skal ut å reise sammens med noen som har litt bagasje med seg, da kan du ikke legge taket baki.. men det har aldri vært noe problem for min del i allefall

Jeg gleder meg til å se fortsettelsen på dette, for mr2 er koselig bil å bygge i. kort vei til alt sammen, men faaaaaan så trangt..
          Sture Vedal

Comment

Legger ikke t taket i bagasjen. Med min kjørestil kommer det til å knuses fort hvis det ligger der

MEn selvfølgelig alt er mulig å bygge. Finnes også kasser som får plass sammen med t-taket bak. Men vil ha mest mulig diskre plassering av annlegget. Og tipper at det blir temmelig bra med to 6" subber og.
            Tror ikke kupeen i bilen trenger noe mer, da den er så liten at det blir bra med trøkk uansett.

Comment

der kan du se åssen han løste det:P
              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952
              mvh Sindre Carlsen

Comment

Artig løsning det og. Men føler ikke at jeg har behov for ryggmassasje i bilen
                Bare litt fyldigere lyd og litt dunking.

Og som sagt, jeg er ute etter en diskre annleggsplassering også. Så et godt freontsett og noen subber som spiller bra holder for meg. Trenger ikke dra den helt ut.
                Bilen skal brukes til og kjøres med, så vil beholde estetikk og utssende. Og vil i grunn prøve å holde meg unna å sete noen basskasser bak setene. Synes det ser litt rart ut.

Comment

Jeg ser den, Magne. Jeg regner med du blir fornøyd med installasjonen som du velger å gå for. Det som er litt trasig med bass, er at man fort blir avhengig av det.. Og når du først blir bitt av basillen, så vil du gå kraftigere til verks med å bygge bilstereo.. Og så ruller utgifter og arbeidstimer på.. Men morro, ja det er det.. Definitivt ikke verdt pengene og energien man legger i det, men hvilken hobby er nå egentlig det?

Og PS: Jeg hadde på den tiden, en veeeeldig aktiv kjørestil når det gjaldt mr2'en, og t-taket lå stabilt og støtt i bagasjerommet hver eneste solskinnsdag.. Og det var ikke få av dem heller. Og nei, de knuses ikke så lett.
                  Sture Vedal

Comment

Ser fortsatt for meg at T-taket ripes og evt knuses av å slenge rundt i bagasjen når man kjører.

Vet godt hvordan det er med "oppgraderings sjuken"
                    Både bruksbilen min og hjemmekinoen min, men aller mest lommeboka mi, har fått lide under stadige utskiftinger av alt som har med lyd å gjøre...
                    Men tror nok heldigvis jeg skal klare å nyte mr2en uten å måtte hive inn enda bedre lyd.
                    Den har jo litt andre bruksområder som gjør den morsom enn bare lyden. (selv om de og er like dyre å oppgradere)

Comment

Da var ting så smått igang med prosjektet.
                      -Har bestilt diverse stoff for trekking av plater rundt forsterker.

-Lakkerte dekselet der forsterkeren skal sitte idag. Resultatet ble veldig bra.
                      Brukte en noe spesiell lakk for å få det bra. Dekslet er av plast, og veldig mykt. Så måtte lakke det med spraylakk til radiostyrte lexan karossier. Såkalt polycarbonate lakk. Prøvde å matche bilens lakkfarge etter beste evne, ved å blande mørkeblå metallic og sølv. Og med tanke på at det kun er brukt spraybokser vil jeg påstå at resultatet ble veldig bra. Er hvertfall storfornøyd. Legger ved noen bilder av nylakket deksel.

Helgen skal gå med til å gjøre nøyaktige oppmålinger og tegne\planlegge hvordan kassene til subbene skal bygges.
                      Attached Files
                      Last edited by magnesmurf; 11-12-2009, 01:00. Reason: bilder

Comment

Da var rommet til subbene målt opp.

Som bildene i begynnelsen av tråden viser er rommet temmelig ulinjært. Det gjør at boksen også blir litt merkelig. Og en utfordring å bygge. hvertfall for noen som aldri har bygget egene kasser til subber før..

Lurer derfor litt på om jeg skal tørre å begi meg på dette prosjektet, eller om jeg skal overlate oppdraget til noen andre. Lurer også på om jeg kanskje skal få noen som kan det, til å helle støpe en glassfiberkasser fremfor å bygge en mdf kasse.

Comment

Sleng opp bilder av monster subbene dine

får mine mest sannsynlig i morgen. Enn så lenge, takk for en fin handel
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Litt bilder av subbene og rommet de skal monteres i..

Usikker på om jeg skal borre opp hullet i front, og forsterke med mdf bak, og prøve å utnytte at rommet er tett bortsett fra på toppen og i front. Og bygge en halv kasse inni der.

Eller om jeg skal bygge en hel mdf kasse med montering av subbene på topp av kassen, for så å ha dekslet over der igjen. hvor T taket står.
                            Click image for larger version

Name:	subwoofer rommet 006.jpg
Views:	1
Size:	651.2 KB
ID:	293829

Name:	subwoofer rommet 008.jpg
Size:	677.7 KB
ID:	293830

Name:	subwoofer rommet 010.jpg
Views:	2
Size:	668.9 KB
ID:	293831

Name:	ed sub 003.jpg
Size:	563.8 KB
ID:	293832

Name:	ed sub 004.jpg
Size:	611.0 KB
ID:	293833

Name:	ed sub 005.jpg
Size:	600.2 KB
ID:	293834

Comment

Nei ikke pingle ut nå

Dette klarer du fint, det er lettere en du tror

Comment

Er nok ikke noe problem å bygge kasse. Man må bare ha verktøy som skjærer rett. Nytter ikke med den gamle stikksaga, hvor resultatet ser ut som om det er utført i fylla :P

Må vel bare prøve meg litt frem og se hva som virker.

Noen som har noen formening om det vil spille noe rolle om jeg monterer subben i fullet som er der, og da har den fri ut i kupeen, eller om det blir like bra hvis jeg monterer den inni en kasse, som igjen blir liggende inni rommet? (subben dytter da ikke luft rett ut i kupeen.)
                                men et par 6,5" flytter ikke mye luft uansett...

Comment

Working...
                                X