Det er nettopp det.. Igrunn er det eneste som er viktig for meg, dekkstøy og sporing! Om dem har dårligere grep enn de beste dekkene på vått føre osv betyr igrunn veldig lite, da jeg ikke driver med noe banekjøring eller rallykjøring..
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Tar du den første (billigste) felgpakken sammen med Falken dekka så blir det bare: 8191kr
Tar du den siste (dyreste) felgpakken sammen med Yokohama dekka så blir det: 11267,5kr
Du må legge til par hundrelapper for omlegg, men frakt og moms er inkludert. Det her er etter min mening ganske kule felger, og du får mye mye bedre dekk enn du fikk med den felgpakka du så på.
Hmm, alle de dekka der er dekk som sitter veldig bra veien. Altså dette er dekk som folk bruker når de skal kjøre hardt og fortsatt være på veien og ikke i grøfta...
Men, om de er stille er en annen ting. S-drive skal være ganske stille, og dette er et dekk som sitter veldig bra på veien, men de andre husker jeg ærlig talt ikke. Ta og se rundt på dekkonline.com og så trykker du på tyretest.com linken inne på hvert dekk, der får du en oversikt hva vanlig folk syns om dekka, 1 er best 5 er dårligst, så da ser du på Internal noise level og Exterior noise levels.
Her følger litt om hvordan man lager dobbel din i en passat 3bg 2001!
Man trenger 3 originaldeler. Deksel til klimakontrollen, Dekselet som dekker hele midten og en ramme som står inne i dashbordet. Siden den originale ramma er støpt fast i dashen har man ingen andre valg enn å skjære den ut.. Derfor må man lage litt DIY fester til den nye ramma, for å få festet den skikkelig. Dette er enkelt, da det går to stålrammer ned på hver side inne i dashen og er stabil å feste i.
De første to delenummerne her, er for biler som har "nettingoptikk" i interiøret, det er VW's navn på karbonfiberlook. Biler med f.eks. alu eller teak look har andre delenummer, men det er enkelt for delemannen å finne fram hvis man gir han numrene ovenfor først.
Denne modden vil jeg gå så langt som å si at den ikke er mulig uten en dremel eller et dremel lignende verktøy.
Slik så det ut først
Klimakontroll, spiller og knapper fjernet
Hoveddekselet fjernet
Kuttet bort en god del av rammen
For at den nye rammen skal sitte pent og som den er tenkt, må man kutte bort så mye som vist her, på begge sider. Man kan elte litt i hjørnene oppe, som også vises på bildet. Ellers helt øverst må man kutte like mye som på sidene, altså helt inntil kanten. Men kutter man for mye vil man se det, så det som vises på bildet er akkurat nok, og safe. En stødig hånd påkreves. Det eneste av de originale plastdekslene man kan og MÅ bruke (for å få plassert rammen riktig) er det som står igjen på bildet, en på høyre og venstre side. Her ser man også metallrammen som går inne i dashen, som man kan bruke som anker til den nye plastramma vi skal ha inn.
Slik festet jeg det. To 5mm bolter på hver side, med muttere imellom for å få riktig avstand. Man må bruke noen få skiver her og der for å få det helt perfekt. Her ser man at litt justering må gjøres. Skruene som er helt fremst mot deg, skrues bare rett inn i originale gjenger i metallramma (skruen som står der må fjernes først). Stram godt på alt og dette blir som fjell!
Nytt deksel satt på plass. På dobbel din modeller er det dekselet som holder knappene, og ikke den innvendige ramma. Hvis dekselet er litt skjevt på eller ikke passer helt, må man undersøke hvorfor, og ikke kutte mer før man er sikker på at det er det som er problemet. Mest sannsynlig er plastramma man har skrudd fast ikke helt rett eller ikke helt der den skal være, og må justeres. Som man kan se av bildet har jeg montert metallramma til spilleren her. I tillegg til å låse den fast med å bøye metallørene rundtomkring i åpningen, har jeg også skrudd den fast med 3 skruer. Dette for å få det skikkelig solid som fjell, pluss at det nye dekselet som holder knappene blir skikkelig solid fastspent på denne måten. Alt sitter mye bedre enn det gamle originale, og helt uten klirr.
Sånn skal det da bli til slutt. Denne alpine modellen har justering for hvor langt inn den skal monteres, i 3 forskjellige hakk. Midterste stilling fungerte ypperlig synes jeg, da skjermen kommer helt jevnt med plastramma som fulgte med.
Kan sies at jeg er svært svært, SVÆRT fornøyd med spilleren!!
Dette så da meget bra ut det Var ikke klar over at dette kunne ordnes "så enkelt" på modelller av vag som ikke hadde dobbel din orginalt.
Brukte noen timer på å stirre tomt inn i det store hullet i dashen for å fundere på kordan det kunne løses.. Tanker som "helvete" og "har ødelagt bilen" gikk stadig igjen Men heldigvis ble det superbra!
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment