Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny spiller - protect...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny spiller - protect...

Heisann.. Har akkurat kjøpt meg ny spiller nå, en Clarion VZ409E.
    Hadde tidligere en Pioneer spiller, og alt fungerte bare flott.
    Etter jeg byttet spiller, så har forsterkeren til subben begynt å gå i protect ved moderat volum.

Har allerede eliminert både jording og andre vanlige feil. Det som gjør saken så rar, er at det skjedde etter jeg byttet spiller i bilen, ingenting annet har blitt rørt. Kan det ganske enkelt være så lett at spilleren er et "mandagsprodukt" ? Det virker som om jeg har hatt den flaksen over meg i det siste med alle innkjøp jeg har gjort Har aldri fått denne forsterkeren i protect modus før heller, ikke engang da jeg spillte så høyt at jeg tappet batteriet for strøm mens jeg kjørte

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å finne feilen. Har prøvd å søkt på forumet her, men fant ikke noe som var til hjelp. Håper det er noen som har peil på hva det kan være

Forsterkeren er for øvrig en Alpine PDX1.1000, og sub er en Alpine R15.

Comment

Prøvd på den gamle spillern igjen?
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Nei har ikke prøvd det, av den enkle grunn at dem fungerte som gull 5 minutter før jeg byttet spiller. Kan selvfølgelig prøve for å utelukke muligheten, men har ikke mulighet før i morgen.

Comment

Kom til å tenke på at det kanskje har med rca kabel å gjøre. For det er ikke r+l tilkobling for sub på spilleren, så
          måtte kjøpe meg en joiner fra 2 hanner til enkel han for å
          få brukt begge på forsterkeren. Kan dette ha noe å si? For jeg har hatt det problemet tidligere, at rca kabler har gått i jord og da går som regel forsterkere i protect, etter min erfaring vertfall.

Comment

Ingen som vet?

Comment

Du går vel ifra ein kanal til 2 kanaler rekner eg med?
              Å kortslutte signalet er ikkje akkurat det beste. )men eg trur ikkje det er det du meiner)

Comment

Er mono ut fra forsterkeren (én plugg) mens det er stereo (to plugger) inn på forsterkeren. Koblet en adapterting på som går fra to - til én plugg. Vet ikke om det blir feil, eller hva... Aldri vært borti en subutgang på en spiller som har hatt bare én pluggkobling..

Comment

Eg tar ein liten gjennomgang slik at alt blir 100% rett når det gjelder kablingen.

Spilleren har berre ein kanal på subutgangen.
                  Forsterkeren har 2. (venstre og høgre
                  So du har tatt signalet utifra spiller og delt det i 2 før forsterkeren.
                  Sikkert med ein slik kobling:http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
                  Slik at på den originale signalkabelenen har du eine ledningen som ikkje er kobla noken plass. (ikkje tilkobla spiller på eine siden og ikkje tilkobla forsterkeren på den andre siden)

Soo far so good?

Eg kan ikkje skjønna at dette skal føre til at forsterkeren går i protect.
                  Er Clarion spilleren kjøpt ny?
                  Koblet du ifra strømmen før du bytta spilleren? (viss ikkje kan forsterkeren kanskje ha fått ein karamell)
                  Sjekket at høgtalerledningene ikkje kommer bort i jord eller kvarandre?
                  Sjekket spenningen på forsterkeren når den går i protect?

Comment

Er tilkoblet forsterker og spiller både H+V med en slik kobling: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Spilleren er ny ja
                    Koblet uten strøm
                    Høyttalerledninger var det første jeg sjekka
                    Har ikke sjekket spenningen, pga dette skjedde etter spillerbytte, men kan selvfølgelig prøve.

Comment

Har nå prøvd å bytte ut alle kabler, og spiller, men forsterkeren går fortsatt i protect. Regner med den er kaputt?

Comment

Skjekket remoten, er ikke noe feil med den? Brudd på ledning?

Comment

den har jeg faktisk ikke sjekket. kan gjøre det, takk for tipset

Comment

Funket ikke å bytte remote

Comment

Har til syvende og sist funnet ut at grunnen til at forsterkeren går i protect er at den blir overopphetet, noe jeg ikke skjønner, i og med at dette er en forsterker som i teorien ikke skal kunne overopphetes... Testet det i dag, var ute og kjørte sammen med en kompis, vi hadde volumet på såpass lavt at vi kunne snakke normalt over musikken, stod på bare som bakgrunnstøy egentlig. Gikk bak i bilen og la hånda på forsterkeren og den var glohet! Og dette ved under normalt spillevolum, så skjønner plutseli hvorfor den går i protect når jeg drar på litt... Noen som vet hva dette kan komme av? Forsterkeren er jo spiller-ny..

Comment

Working...
                              X