Målt strøm på batteri når bilen var i gang.
Fremme 14.4V
bak ved forsterker 8.3V
bil slått av 12,6V.
Men i spec står det at forsterker skal gå i protect når strøm er under 7V,
kan det være startstrømmen når jeg slår på spilleren, at den trekker mye i starten og går i protect ?
50mm2 strømkabel, kan ta bort 1 meter på denne.
må nesten være dette som er galt!!
skal prøve og ta ett batteri med 12V bak i bilen og skru i med 0.5meter strømkabel og se hva som sjer da.
Hmmm.... :P
Dette sier nok mere om monteringen, enn kvaliteten på forsterkeren ja...
Jording bli alt for ofte oversett!
Husk også å oppgradere minuskabelen fra batteri til karosseri!! Den orginale er som regel alt for tynn for å kunne ha ekstrautstyr som trekker mye strøm. I EMMA så regnes en orginal minuskabel å ha tilleggskapasitet tilsvarende 6mm2 og det er ikke mere enn at man kan ha 40A trekk i tillegg til bilens orginale system.
kobla av alle høytalere, samme sjedde forsatt i protect.
MEN: den ene høytalerkabelen var merkelig, "litt sort innvendig kansje"
og virket ut som kobberet var smeltet, høytaler høyre bak.
Så også at diodelyset lyste etter av jeg hadde slått av sikringen fremme. så det betyr vel at det lille diodelyset blir drevet av Remote kabelen ? og da kan det være at Sikringen på forsterkeren er gått.
hva mener dere, skal måle sikringen i morgen, har ikke multimeter!!
Comment