Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen med kjennskap til Renault Espace?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja men hvis du kikker på broom så finner du INGEN 7 setere fra rundt år 2000 som ikke de slakter. Forøvrig sier de ikke noe om hvem årsmodell de snakker om. For den på bilde er vel fra rundt 1990 tallet. Så man må vel igrunn velge av alle onder da. sharan, peugot 806, citroen evasion, chrysler osv. har ingen noe godt rykte men jeg kjenner opptil flere som kjører chrysler f.eks og er fornøyd med det. Er litt hvor du legger lista og litt hva men mener med å ha en bil. Man har jo og funnet ut at noe av grunnen til japanske biler har gått så langt er jo at verkstedene har byttet motorene i dem uten å melde ifra til kunden.
    De har ikke akkurat vært problemfrie de siste åra de heller..
    Jeg er såpass oppegående til å skru at jeg kommer ikke til å ha bilen på verkstedet for å reparere. Dieselmotoren i disse bilene skal være greie.
    Man får jo f.eks sharan i samme prisklasse men de er minst like beryktede.
    Hvis du stemmer på den avstemninga lenger ned på siden der så kommer f.eks bmw X5 og audi a4 1.8t dårligere ut.Står forøvrig ikke noe om hvor mange som har stemt.
    Renault har ett dårlig rykte her i landet men hvis man ser på f.eks tyskland så selges det mere Renault Laguna enn alle toyota totalt.
    Forøvrig er det solgt over en million Espace i Europa så noen må jo like den.

Ja jeg er interessert i erfaringer. At folk synes det er noe dritt er greit men hadde vært fint med noen konkrete eksempler og
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Farsan har faktisk kjørt Voyager problemfritt omtrent siden 1990. Først hadde han en us-import Plymouth Grand Voyager 3.3 bensin 1990 modell, kjøpt ny. Ikke noe problem med noe så lengde den var i hans eie. Ble byttet ut i 94 med en Galant firmabil, hadde denne til 98 da det ble kjøpt inn en 95 modell Dodge Grand Caravan (us-produsert, ikke fra østerrike som de vanlige "norske"). Denne gikk uten noe større utgifter enn vanlig service fram til den ble byttet ut i en fabrikkny Corsa i 05. Hadde den i to år før savnet av stor bil ble for stort, så den ble byttet inn i en Grand Voyager 2.8 CRD 05 modell. Også en problemfri bil. Så det går (bank i bordet) ann å være heldig med disse også.

Men statistikken er vel heller dårlig, mange som har hatt problem med automatkassa iallfall.
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
        Nå blir jeg litt i tvil her. Altså du må gjerne utdype? De ligger høyere enn f.eks vw sharan i driftssikkerhet fra samme periode.(ligger på 46plass i år 2000, sånn ca midt på treet) Skal man ha en sharan uten de store feilene må den være nyere enn 2003 mod. Den er sikrere enn sharan, voyager og tilsvarende biler før år 2000.
        http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
        Samt 4 stjerner i ncap, noe ingen andre biler i klassen har fra 99...

Deler koster ikke noe mer enn til andre tilsvarende biler. Ikke ruster dem. (helgalvanisert understell og kompositt skall). De er visst lettskrudde bortsett fra reg.reim bytte (har jeg lest meg fram til) og det blir evnt. gjort før jeg kjøper den så det er 120000km/5 år til neste gang. Det elektroniske displayet vet jeg er en svakhet, koster ca 2000kr å reparere el 5000 SEK nytt over grensa.Varmeapparat registeret har og hatt en tedens til å bli tett men det kommer av at renault bruker en grønn type frostvæske. Dette fåes bare såvidt jeg vet på orginalverkstedet så når folk har byttet frostvæske har dem brukt blå el rød og ikke tømt systemet skikkelig for den orginale. Dette begynner å irre og registeret blir tett. El så er den jo har den jo alt nødvendig utsyr. (klima f.eks som svært få caraveller har og sharan er utelukket)
        Man finner uansett aldri en feilfri bil og når man må tett opp mot 100000kr (2.5l tdi)for å få en caravelle f.eks fra samme periode så kan ganske mye repareres for 40000kr. samt kjørecomfort ikke kan sammenlignes i det hele tatt.

Men jeg tar gjerne imot tips til problemene som har vært utenom displayet og register. For er det flere mekanikere jeg har snakket med har nevt, Ikke noe spes annet. Denne har i tillegg service hefte.
        Da jeg jobbet hos Volvo for noen år siden hadde vi jo også Renault. Volvo har sine problemer de også, men Renault tar kaka rett og slett. Ikke mange alvolige feil, men veldig mye småplukk som blir irriterende i lengden. Har eid en tredje generasjons Espace selv og syntes den er utrolig gøyal og sportslig og kjøre til denne typen bil og være. Ser jo bra ut også syntes jeg. Og den som du har funnet på Finn.no kan være en okay handel det egentlig. Men pass på følgende: Absolutt all elektronikk. Automatkassa er ikke god. Motorfester. Understell. Foringer bak. Hjullager. Dette er gjenganger feil. Men pluss for lite rust. Er håndbygde biler dette og det kan forekomme noen overaskelser hvis det er noen som har hatt en mindre god dag på jobben. Her blir det på en måte litt som med en engelsk bil, såkalte mandagsbiler. Men er over snittet kvalitetsmessig disse bilene i denne klassen. Men hadde heller godt for en Caravelle fra og med 2001 med 2,5 TDI. Disse er svært gode biler til fine priser nå. Svært lite og utsette på disse. Kjører selv Volvo 850 GLT og S40 nå og har mine problemer, ikke akkurat feilfrie disse heller

Her kan du gjøre et godt kjøp : http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=26412633
        Last edited by Heen Audio; 23-01-2011, 20:59.
        Mvh
        Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

takker. Her var det mer nyttig info Kikket på den caravellen. Den har levd ett hardt liv ser det ut som. Sikkert derav prisen og. Som sagt tenkte å ta en naf test før evnt. kjøp av renaulten. For å sjekket opp i foringer og sånt. Denne var med manuellt gir..
          Ole Petter Holelien

Comment

takker. Her var det mer nyttig info Kikket på den caravellen. Den har levd ett hardt liv ser det ut som. Sikkert derav prisen og. Som sagt tenkte å ta en naf test før evnt. kjøp av renaulten. For å sjekket opp i foringer og sånt. Denne var med manuellt gir..
            Bare hyggelig vet du
            NAF test er ikke dumt og ta. Verdt pengene det.
            Manuellkassa er forøvrig veldig god.
            Mvh
            Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Tenkte bare jeg kunne slenge ut en link til en TUV rapport fra 2010
              http://www.vdtuev.de/presse/pm/tuv-r...f-den-strassen
              Hvis man kikker på 10-11 år gamle biler kommer Espacen foran f.eks bmw 5 serie, audi a4/a6, vw passat osv. ang. feil og mangler.
              Det at man i norge sammenligner det med chrysler vises hvertfall ikke her da det skiller 9.2% i mangler...
              Ole Petter Holelien

Comment

så kjøp den da... hehe.. Du har jo ganske tydelig bestemt deg, og gjort deg opp en mening... hehe
                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Sku til å si det samme.

Du driver på samme måte som folk som har kjøpt anlegg, lager tråd om hva de har kjøpt, og spør om det er greit.
                  Gå å kjøp deg en Espace, den funker nok veldig greit så lenge du finner en som er fint behandla.

Men jeg hadde aldri kjøpt noe franskt ræl. Hatt det før, aldri igjen.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
                    så kjøp den da... hehe.. Du har jo ganske tydelig bestemt deg, og gjort deg opp en mening... hehe
                    Ikke helt bestemt meg nei og har heller ikke kjøpt den enda. Så ser ikke helt den sammenligningen med anlegg. Var vel heller at alle hater franskt ræl mens tyske biler er så bra. Selv om det faktisk vel kan diskuteres hvem som får de største og hyppigeste verkstedregningene.
                    Heen hadde jo grunnlag for det han sa. Mens mange andre synser og har hørt det av en nabo som hørte det av en bekjent osv...
                    Ole Petter Holelien

Comment

Kjøp den! Franske biler er undervurdert av personer som aldri har eid noe slikt, og som mener det er tysk som gjelder, evt. amerikansk (kalles da lastebil). Asiatisk gidder jeg ikke å nevne engang, da alle vet at det kun er et fremkomstmiddel. Satt litt på spissen dette da

Ikke det at jeg ikke ville hatt tysk bil; kunne gjerne tenkt meg en BMW - men må da være av nyere årgang. Orker ikke kjøpe en rævkjørt ungdomsbil full av rust og andre feil, da kjøper jeg heller en mye nyere fransk bil til samme prisen.. Fadern har hatt flere franske biler opp gjennom årene, men Saaben han har nå (98 mod. 9000) har han kostet mer på i deler og reparasjoner enn alle franske bilene til sammen.
                      Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

Comment

Ikke helt bestemt meg nei og har heller ikke kjøpt den enda. Så ser ikke helt den sammenligningen med anlegg. Var vel heller at alle hater franskt ræl mens tyske biler er så bra. Selv om det faktisk vel kan diskuteres hvem som får de største og hyppigeste verkstedregningene.
                        Heen hadde jo grunnlag for det han sa. Mens mange andre synser og har hørt det av en nabo som hørte det av en bekjent osv...
                        Min mening er basert på hva jeg har eid/familien har eid.
                        Aldri igjen.
                        Og jeg syns tyskere er overprisa og opphypa, men det er så.

Jeg holder meg til japse, kansje ikke så gode å kjøre, men de holder somregel veldig godt, og funker til mitt bruk.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Rofl, var ikke du for tiden billøs?
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Måtte handle en når isen kom :/

Så har en Mazda 626 nå.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

Ah : (

Kan jeg spørre hvor mange unger du har nå? Hvis jeg husker rett blir dere 4, så da spør jeg meg selv, hvorfor trenger du da en større bil? en 5 seter burde jo holde til 2 unger, kona og gubben?
                              Nå har jeg aldri vært pappa vel og merke, men har du tenkt på å se på Skoda Roomster? Skal visstnok være jævlig billig utsalgspris på dem og da får du med garanti i noen år samt at kjerra gjør det den skal. (vel og merke så ser den ikke ut i måneskinn, men det gjør jaggu ikke espacen heller)
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Da er vi vel ikke helt enig i desigenen Det som er skjønner du Tor er at jeg var å vifta med snabelen når jeg var yngre. SÅ jeg har 2 jenter på 8 og 9 år som vi har annenhver uke. så da er vi seks Hadde vi bare vært 4 hadde det nok blitt noe helt annet
                                Ole Petter Holelien

Comment

Working...
                                X