sitter Valeo i min bmw 525tds org, jeg kan ikke si jeg er innponert da, iværtfall ikke da man trenger mer lading, riktig nok sitter d en laderegulator på 14,5V, men den lader ikke 14,5 konstant for d, d er d ingen dynamoer som gjør og jeg skulle hatt en på 15V
og hvorfor er nå valeo så bra da??
I så fall, svar:
Vet ikke. Som sagt tidligere, jeg er ingen dynamo-guru. Jeg har bare hørt lovord fra en kar som mildt sagt kan sakene sine. Og han velger jeg å tro på. Men det er jo mitt valg
Men dersom det er noen andre der ute som kan noe mer enn meg om dette så er jeg alltid interessert i å få høre flere synspunkter om Valeo
[SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]
jeg har valeo i min golf 3 å den funker bra de ligger på 3500kr på 90amper og 4900kr for 120amper..
å debn lader 14,5v..jeg har akkurat kjøpt ny spennings regulator til min å det kostet 840kr på hellanor
Vitsen med spenningsregulator da? hehe..
min ligger mer ell mindre konstant på 14,7-15v på tomgang
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Dynamo -> Starter -> Batteri (+)
Motorblokk/Girkasse (husker ikke hvilken jordinga sitter på akkurat nå) -> Batteri (-)
Nytt jordingspunkt i chassis -> Batteri (-)
Veldig viktig å oppgradere motor -> batteri, da dynamoen er jordet i motoren..
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Har vanlig Valeo.. den som er standard dynamo i bila mi.. 90a
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
fordi jeg har vært snille med goblinene som bor i bilen min... hehe..
Nei, ble sånn etter at jeg oppgraderte kablene til 50mm2, og sjekket at alle koblinger har ordentlig kontakt. Og jeg hadde tilsvarende lading på den forrige dynamoen også før den tok kvelden. Hva den ligger konstant på under belastning har jeg ikke målt. vet bare at jeg hadde 14,3-14,4 inn på forsterkerne når jeg målte det etter at jeg oppgraderte.. (selvsagt når de sto på, for ellers så er jo spenningen der den samme som foran.. )
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Ja det skal jeg ikke nekte på, men det var større forskjell i spennninga foran og bak når jeg målte den når alt var avskrudd, kontra når det anlegget og tenninga var påskrudd..
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Hvor lenge holder en 00 mod 90amp Valeo dynamo før en bør tenke på litt service (PS alle kabler er byttet ut. )tenker nå på kilometer stand.
Mye korte turer.
Per
Comment