Announcement

Collapse
No announcement yet.

For oss basshoder!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• For oss basshoder!

Syntes dette var tøft!

Så ut som en vanvittig rå kasse, og var jo litt kult at dem måtte løfte den inn med gaffeltruck

http://forum.soundpressure.com/showt...215#post130215
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Det der var en sinnsyk kasse!!! det der kan gi en hver mann bass kasse fetisj LOL
    Mvh Werner Harstad

Comment

Bare vent, det er noe slikt under oppseiling på et snekkerverksted her i nærheten også!

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Håper du har tenkt å feste den kassa skikkelig Dag.. Så noen skekk eksempler i Halden på Lørdag. En krasj og alle foran basskassa hadde vært medlem i pannekake foreningen!
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
          Håper du har tenkt å feste den kassa skikkelig Dag.. Så noen skekk eksempler i Halden på Lørdag. En krasj og alle foran basskassa hadde vært medlem i pannekake foreningen!

Uff ja.
          Jeg hadde en innom jobben her en dag som hadde montert anlegget sitt helt etter boka, men basskassa hadde han ikke festet, for den var jo "så liten"!
          Ja, akkurat liten nok til at den kommer seg over seteryggen og akkurat tung nok til å knuse vedkommende som satt foran!

Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
            Bare vent, det er noe slikt under oppseiling på et snekkerverksted her i nærheten også!

Mvh
            Dag Johansen
            *kremt* Noe for 4 15" DD kanskje? som passer er til en suburban? det blir gøy å følge med på, de kassene du bygger er jo helt RÅ for å si det mildt! må ikke glemme å ta bilder av byggeprosessen da, vil se alt vettu

Jeg skjønner meg ikke på folk som ikke skjønner at når man krasjer så kommer den kassa som ikke er festet ordentlig(uansett hvor stor den er) i ei j@vla fart bakfra! Så om man har ei veldig lita kasse på 10kg og krasjer i 80km\t så har man ett prosjektil på 10 kg i 80km\t på vei imot seg! man må tenke sikkerhet når man bygger også, ikke bare hvor tøft det er
            Mvh Werner Harstad

Comment

Originally posted by berniebp87 View Post
              *kremt* Noe for 4 15" DD kanskje? som passer er til en suburban?
              Kan nok hende det ja!
              Jeg har en del erfaring fra bygging av små uthus og garasjer, og det kan komme godt med!
              Skal ta bilder underveis.

Mvh
              Dag Johansen

Comment

har du 50kg med løsøre i bagasjen veier det plutselig over 3 tonn ved en bråstopp i 80km/t..

http://www.faerdselssikkerhed.dk/170b3e80/
                sound.vision.soul

Type R

Comment

Det blir nok noen hundre kg med basskasse og innhold på sånne prosjekt, er uhellet ute er det skremmende krefter som blir satt i sving samme hvor godt det er sikret. Her er et ekstrem-eksempel på konsekvensen av mye tung last baki en bil:

http://www.youtube.com/watch?v=RszRF...eature=related
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Vi har noe mye større enn det der på gang her også

Men vil jo si at den ikke var stort større enn kassa til Hifonic her på forumet da, og er jo enda mer respekt til han som faktisk løfta den inn og ut av bilen alene, uten truck

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                      Vi har noe mye større enn det der på gang her også

Men vil jo si at den ikke var stort større enn kassa til Hifonic her på forumet da, og er jo enda mer respekt til han som faktisk løfta den inn og ut av bilen alene, uten truck
                      Ja, men onkelen min er mye sterkere enn din!

Mvh
                      Dag Johansen

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                        Ja, men onkelen min er mye sterkere enn din!

Mvh
                        Dag Johansen

Å pappa`n til en kompis av en kompis av meg , er sterkere en onkelen din...
                        TEAM RE-LOUD
                        Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                        2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

hjelper jo faen ikke at onklene deres er sterkere enn min når jeg er sterkere enn alle dere.....

Comment

Hehehe

Men tilbake til dette med krasj og basskasse.

Er det egentlig noe poeng i det hele tatt å skru den fast? Tenker på om jeg krasjer i f.eks. 60 og kassen veier 100kg, så vil vel ingen mutter eller skrue klare å holde igjen det beistet med 3 tonn skyvekraft mot fronten?

Vil vel mose alt som er da?

Men er jo veldig greit å ha den festet om man krasjer i f.eks. 30kmh da. Da er vel sjansene litt større for at skruene holder den fast...
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                              Hehehe

Men tilbake til dette med krasj og basskasse.

Er det egentlig noe poeng i det hele tatt å skru den fast? Tenker på om jeg krasjer i f.eks. 60 og kassen veier 100kg, så vil vel ingen mutter eller skrue klare å holde igjen det beistet med 3 tonn skyvekraft mot fronten?

Vil vel mose alt som er da?

Men er jo veldig greit å ha den festet om man krasjer i f.eks. 30kmh da. Da er vel sjansene litt større for at skruene holder den fast...
                              Du har nok litt å lære om festeteknikk og strekkfasthet på muttere.. 100kg er vel kanskje litt overvekt for en person, men er nok ganske mange som veier dette.. tror du virkelig bolten til sikkerhetsbelte løsner/rives løs i en krasj ved 60km/t?
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Working...
                              X