Jeg har lib 18" og min erfaring er at det ikke spiller noe serlig pent,Alså ikke noe bra sq, værtfall i portet kasse som jeg har.
Har ikke testet den i lukket kasse, men regner med de fleste som kjøper denne subber er ute etter spl.
Men denne subben er vel ment for spl og db drag, og den trykker sinnsykt hardt, og spiller dypt !
Selfølgelig er kassen man putter subbene i en viktig faktor..
Jeg syns uten tvil Lib subbene er verdt det, får masse bass og morro for pengene
Det er vel spørs om hva lommeboka tillater. Lib 18" er i alle fall bra når en skal se på det i forhold til pris, men DD9518 stiller i en annen klasse.
Selv om DD også har fått litt "spl" rykte på seg, så kan de absolutt levere pen lyd. De har også brukt en god del tid på å finpusse elementet og har lang erfaring til å få sine subber til å prestere.
Ut ifra hva jeg har forstått så er lib subbene ikke designet med det samme utgangspunktet.
Men for all del, skal du ha mye bass for lite penger så er det ikke vanskelig å se hva som er attraktivt.
er superfornøyd me 9518 som jeg har nå, men mye vil ha mer! blir også svindyrt å kjøpe "bare" 1 til 9518 til...
får jo får jo 4stk LIB 18" for nesten samme prisen av 1stk DD :P
har lyst på mer lydtrykk på de lave tonene så hele bilen blir filleristet
spørsmålet er vell egentlig om du har plass? er litt av en vannvittig stor kasse du må ha om du skal ha 4 stk.. :P jeg har 2 stk i veggen min å kassa mi er på rundt 570l.
men om spl er faktoren her så vil nok 4 slike være en brukbar investering
WinIsd og BassBox pro og faktisk alle mulige programmer kan gi mange rare utregninger og simuleringer, men det er akkurat det som er poenget. Det er simuleringer. Det er mer å tenkte på en å taste inn noen parametre og få et eller forslag til kasse.
Du kan lett få 4 x 18" til å funke i kasse rundt 600 liter porta, men så er det jo andre saker, hvordan er det med porten, er det plass til den etc.
Hvis du skal bygge noe slikt med 4 x 18" ville jeg rådført meg med kassebyggere med erfaring. Dag J er et alternativ som har vist seg å funke, så prøv å få tak i han.
Det blir LITEN port...
Anlegget til steve imponerer ikke meg iallfall, med en million watt å så mye membranarealet så mener jeg at score`n has er latterlig.
DB drag score? Hva er den på da? Man kan fint oppnå 150db med 1stk 8" på 65hz, men det er noe helt annet med 150db på 25hz for å si det mildt.. Eller 140db på 25hz for den del...
DB drag score? Hva er den på da? Man kan fint oppnå 150db med 1stk 8" på 65hz, men det er noe helt annet med 150db på 25hz for å si det mildt.. Eller 140db på 25hz for den del...
Hva er den latterlige scoren hans da?
Her ser man værtfall han burper Tahoen sin på 40 hz:
er ikke utetter å burpe for ekstremt med DB, er utetter å flytte sinnsykt me luft når jeg spiller musikk. liker de lave tonene best såkaldt "groundpounder"
Comment