Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til 1stk DD 3518 (musikk)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Husker du denne kassa ? Riktigt nokk til en 3515 men sattan ka det lagde bass ,denne var jo laget av dag j
    Spørr han vell om råd evt tegninger mot noen kronasjer

2 loud

Comment

Eller han håkon O fra stord, han også er flink med kasser å dill
      2 loud

Comment

Ja spilte meeget bra den. Men jeg skal ha slotport uansett. De 2 er nok så opptatte at det sikkert ikke er vits og spør engang, de får vel 10 henvendelser om kasser per dag.
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Så dødt dette bilstereo miljøet er nå tror eg heller du får svar
          2 loud

Comment

24mm er fin dimensjon. 10mm er for pinglete. Bruker 12 mm til festing av batteriet mitt. Høhø

Mvh kim

Comment

Bilstereomiljøet er aldeles ikke dødt. Har vært flere på de konkuransene iår enn det har vært på lenge så hvor du har det fra vet jeg ikke. Smekk full på Dynabel nå i helga f.eks
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Koffer må ha slottport ?
                2 loud

Comment

vil ha det
                  Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Da må du jaggu lage sikkelige port denne gangen då ikje bare ei plate inni der send an hifonics ein mld han er jo et matematiskt port kasse design geni
                    2 loud

Comment

Skal selvsagt ha 2 plater der og, så det blir mer avrundet hjørne enn med 1 plate.

Comment

Dobble plater i hytt å pine sier du sku du ha mere lyd /bass you name it
                        Tror slike patenter som dette gir resultater vist du fyst sks begynne å lage noe sikkeligt

Å enda mere buet er vellogså bedre men koss du regner dette ut må du ikje spørre meg om
                        Ellers ender du vell opp med portstøy igjen å minimalt med økning da du heller bsre kunne tatt. 2 6" rør å sluppet hele greia
                        2 loud

Comment

Litt pappruller i ulik størrelse + stikksag og litt sparkel så lager man enkelt avrundinger til portene

Last edited by trustno1; 12-06-2013, 16:10.

Comment

Mange som lager kasser her ser jeg, det som forundrer meg litt er at ingen ser ut til og ta i bruk nyre port noe særlig?
                            Om man er ute etter flott lyd så har jo dette vist seg og være veldig effektivt over mange generasjoner. Omtrent samtlige av våre Pa modeller, og mange av toppserie høyttalerne blir bygget på dette prinsippet.
                            Er det kun ren og skjær spl du er ute etter så forstår jeg, men du sier musikk

Comment

Originally posted by Mrimstad View Post
                              Mange som lager kasser her ser jeg, det som forundrer meg litt er at ingen ser ut til og ta i bruk nyre port noe særlig?
                              Om man er ute etter flott lyd så har jo dette vist seg og være veldig effektivt over mange generasjoner. Omtrent samtlige av våre Pa modeller, og mange av toppserie høyttalerne blir bygget på dette prinsippet.
                              Er det kun ren og skjær spl du er ute etter så forstår jeg, men du sier musikk
                              Hva er en nyre port? Mener du passive radiator?

Comment

Hehe, nei.
                                En nyre port er vell kansje ikke et fastsatt navn. Men det er i all basis en slotport hvor inn og ut munninger er større en midten av porten. Tuning og kasse volum forblir det samme, bare utførelsen som endres en smule.
                                Funksjonen er at det blir vesentlig mindre turbulens ved portens inn/utgang (det som skjer i midten er mindre viktig)
                                et resultat av dette igjen er mindre forvrengning, i tillegg til at tuningen ikke vill forandre seg når høyere effekt blir brukt, det gir igjen en bedre (i mine ører) flatere frekvens respons.
                                Mange er kansje ikke klare over det, men ettersom effekt blir forandret så forandress også tuningen ettersom luft massen blir mer restriktiv av turbulensen. Dette er tilfellet i 90% av alle slotport og aeroport utførelser.

Comment

Working...
                                X