Announcement

Collapse
No announcement yet.

megabillig.no erfaringer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Odd Hauge View Post
    En kan jo forsåvidt også få svært gode priser hos forhandlere i Norge, er jo bare å sende en mail rundt om med budsjett og ønsker så ta det tilbudet du liker best.. Har spart MANGE tusen på den måten jeg
    Er enig der, har selv spurt meg litt om etter tilbud og fikk en del SINNSYKT brae tilbud egentlig! Men det har jo seg slik at det er en del merker og produkter som ikke blir solgt hos Norske forhandlere. Derfor har jeg en forsmak til å bestille fra U.S.A for eksempel!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Om jeg handler bilstereo på nettet, handler jeg fra USA. Dersom det er slik at jeg må ha noe raskt eller noe jeg bare MÅ ha og ikke finner det på nett, ja, så kan jeg dra i butikk.

Men hvor mange ordentlige bilstereobutikker fins det i vårt langstrakte Norge? Det er ikke så mange som har en bilstereosjappe så nært at man kan kjøre en svipptur dit, og såvidt jeg vet er det vel relativt dårlig med demo-rom osv også (selv om det ikke har så utrolig mye for seg, hjelper det å høre et produkt fremfor å stole på en selgekåt mann med stor kjeft).

I Vestfold er det ikke akkurat mye å velge mellom, man har vel CB Elektro og X-tra, og kan kjøre til Drammen for Fort Knox? Såfremt man klarer kopling og justering osv selv, så ser jeg ikke vitsen med å betale 2-3x prisen bare for at "forhandlerne skal få leve".

Et annet poeng er at det er fullt mulig å utøve god service fra nettbutikk, med god support, men normalt ligger ikke norske nettbutikker så mye under butikkpris at det er noe poeng i seg selv å handle på nett i Norge. Da kan man selvsagt heller gå i butikken enn å handle på nett. Kjøper man litt flere ting når man er innom i butikken, er det jo fort gjort å havne under nettpris totalt sett!

Jeg har handlet en del på CB Elektro, og den sjappa er forsåvidt grei. Hyggelig betjening! Men det er vel bare én som jobber der som har god peiling, og likevel, noe særlig teknisk veiledning får du ikke der, for det har de aldri tid til. Både jeg og broren min handlet der da vi var "noobs", og kan vel si med sikkerhet at vi ikke ble klokere av det. Heller lurt til å kjøpe noe som ikke dekker behovene våre, og da får man jo ikke fornøyde kunder...

Mulig jeg er en smule miljøskadd etter å ha hatt en lærer som innprentet "drit i butikkpreiket" i hodene våre, men jeg skulle ønske jeg hadde lært det før jeg begynte med bilstereo. Da hadde jeg vel neppe kjøpt noe i butikk til å begynne med...

Comment

Originally posted by A.R View Post
        Er enig der, har selv spurt meg litt om etter tilbud og fikk en del SINNSYKT brae tilbud egentlig! Men det har jo seg slik at det er en del merker og produkter som ikke blir solgt hos Norske forhandlere. Derfor har jeg en forsmak til å bestille fra U.S.A for eksempel!
        sant sant jeg bestilte min pioneer premier spiller fra megabillig litt snadder og får ikke tak i norge

men var overrraskende hvor fort det gikk :S kom fra usa og brukte 3 dager.. til og med Oslo til min post tar det mellom 1-2 uker hvis jeg skulle bestilt fra bilsterio butikk i norge
        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

mener nett handel er okå i en liten grad jeg, men viktig å bruke sine lokale forhanlder....
          Retteråsen Powered BY:
          Kenwood
          Installbay HAMAR

Comment

Originally posted by A.R View Post
            Ok sorry for at jeg mener de har godt kundeservice da!

Alt det du sier er jo greit. Men man kan ikke forvente alt fra et nettbasert firma da!
            Jeg har aldri drevet noe "stort" firma, men jeg har da solgt for ca 100 000,- de to årene jeg var litt aktiv, og tror jaggu de fleste fikk ett lite ekstra brev fra meg med anbefaling på oppkobling, tips til produktet de har kjøpt, det være seg kabel til forsterker, hvordan kasse de bør ha til subben osv osv.
            Dette satte jeg med ned å skrev individuelt til hver kunde, ser ikke at mange andre gjør det, men de fleste kan hvertfall gi ett svar hvis man spør.

Megabillig.no er ikke det samme som megabillig.com, bare sånn at det er nevnt her, men megabillig.no eies av Asle Tryland, også kjent fra Tryland Tekniske og Xelent, og der hører man mye rart når man spør om hjelp.

Men er jo bare å prøve det, om du ikke trenger noen form for hjelp så er det vel greit.

Comment

megabillig.com og megabillig.no er nok samme firma,dette står på sidene deres:

Firma (Om oss) - www.megabillig.no
              Worldwide Shopping startet i 1996 i Los Angeles, USA og ble drevet derfra til November 2006. For Megabillig som er den Norske forgreiningen, er nå lokalisert fysisk i Norge, drives og eies av MEGABILLIG AS som har lang erfaring med bilstereo, salg, lager/pakking, support og garanti. Alle priser er nå inkludert moms og frakt, du betaler til en Norsk konto (raskere og tryggere) og vi legger opp til å ha en del varer på lager her i Norge for enda raskere levering.
              volvo s60
              vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
              Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Er vel samme ja, selger jo plutselig xelent på megabillig nå

Comment

Originally posted by Odd Hauge View Post
                  Er vel samme ja, selger jo plutselig xelent på megabillig nå
                  Men DET har vel aldri vært noe å rope hurra for.

Comment

Det vil si det er lengre unna enn 10 mil..For BRS selger RF Hehe..neida, snakker ikke stygt om BRS jeg, greie å ha med å gjøre de, bare en smule treg..si ifra hvis du vil ha deg demo, og er ute å kjører i mine strøk en gang
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Tommen View Post
                      Det vil si det er lengre unna enn 10 mil..For BRS selger RF Hehe..neida, snakker ikke stygt om BRS jeg, greie å ha med å gjøre de, bare en smule treg..si ifra hvis du vil ha deg demo, og er ute å kjører i mine strøk en gang
                      Er RF dårlig da? Er Hertz som du bruker bedre?
                      Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
                      - Hertz, mille

Comment

personlig så synes jeg RF har tapt seg voldsomt de siste 5 årene! hertz ser og hørest bedre ut mener jeg...har hørt mye av RF,men aldrig vært noe særlig til SQ bruk....funker sikkert bra i russebiler.
                        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Har handla med Megabillig selv, ingen problemer, fikk også sendt en spiller det var feil på til en kar som drev service for megabillig her i Norge, ordna seg det.
                          Old school fool

Comment

Originally posted by Boomboxx View Post
                            Men DET har vel aldri vært noe å rope hurra for.
                            Etter endel tid på diverse forum så er det iallefall ikke noe jeg har lyst til å prøve

Comment

Originally posted by subaru View Post
                              Er RF dårlig da? Er Hertz som du bruker bedre?
                              Når en kamerat blåste støvhetta av på en HX2 Power, og fikk en ny en og samme feil skjedde igjen, og på en HX2 revna opphenget etter 1 uke så sier det seg vell selv..Det var nok til at jeg aldri skal ha RF! En annen kamerat (arbeidskollega) som ligger under med 0.1dB i Norges Rekorden i sin klasse (rekord er 149.7 og hans er 149.6), og han bruker 2x15" T2 på 2xRF300001 amper i en Civic (Perel-Import Civicen), og det spiller bra, MEN opphenget revna DER også..Det har vist meg nok.
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Tommen View Post
                                Når en kamerat blåste støvhetta av på en HX2 Power, og fikk en ny en og samme feil skjedde igjen, og på en HX2 revna opphenget etter 1 uke så sier det seg vell selv..Det var nok til at jeg aldri skal ha RF! En annen kamerat (arbeidskollega) som ligger under med 0.1dB i Norges Rekorden i sin klasse (rekord er 149.7 og hans er 149.6), og han bruker 2x15" T2 på 2xRF300001 amper i en Civic (Perel-Import Civicen), og det spiller bra, MEN opphenget revna DER også..Det har vist meg nok.
                                Tror nok jeg holder meg unna RF da.
                                Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
                                - Hertz, mille

Comment

Working...
                                X