Announcement

Collapse
No announcement yet.

LLH: Honda CTR+ Pioneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LLH: Honda CTR+ Pioneer

ENDELIG Fikk veldig avgjørende tlf i kveld så da er det bare og starte... Litt redusert ut fra det jeg først hadde tenkt men tror det skal bli skapelig for det Og litt anderledes enn hva alle ideemyldringer og ideer hittil har vært..

Utgangspunktet var japansk bil med japansk stereo. Det står honda på bilen, men den er sammenskrudd i england.. . Så har det kommet på en tanke om at bilen ikke skal legge på seg nevneverdig mye kg, og at den skal være mulig og få orginal igjen.. Så da får vi se hvor det bærer hen og hva lommeboka tillater..

Utstyr:
    Pioneer ODR D7-RSII
    Pioneer DEQ-P90
    2x Pioneer PRS D420
    Pioneer ODR TS-W01RS
    Pioneer TS-M171PRS-
    Pioneer TS-S101PRS (KANSJE!)
    Pioneer TS-T031PRS
    Tsunami og connection monterings matriell

Magler forsterkere og monterings matriell+diverse posten..

Håper og få kablinga, ut med seter og diverse, gjort før jeg begynner og jobbe igjen over påske..
    Last edited by LLH; 26-03-2009, 07:12.
    sound.vision.soul

Type R

Dette blir spennende. Var det ikke du som bygde i en mørk/plommerød Primera?

Comment

Stemmer det plomme, mener den ble kalt bringebær rød
      Last edited by LLH; 26-03-2009, 00:31.
      sound.vision.soul

Type R

Comment

Resultate i den ble jo kjempebra! Gleder meg virkelig til å se mere av denne

Comment

Typer-R :P

Si ifra om du trenger monteringsramme til spilleren.

Og om du tenker vekt, hva med Hertz Space?
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Det sitter nå høtalere i bilen allerede så frontsett og cd spiller er ikke med i beregninga.. Det er alt det andre som veier kg.. Forsterkere 7kg totalt, bass 9kg+kasse, ledinger og demping osv..

MEN, i en litt mere langsiktig og ufornuftig plan ligger det inne en tanke om nye felger og eksos som reduserer vekta med 30ish kg..
            Last edited by LLH; 26-03-2009, 07:12.
            sound.vision.soul

Type R

Comment

ufornuftige ferie- og skattepenger planer kalles den typen... hehe...
              Men bra du fikk noe og gjøre igjen... på tide at x-boxen får litt hvile igjen nå.. hehe...
              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Så bra, Lars! Endelig, kan man nok si ja!

Comment

Er det noe nytt?

Comment

Tredd litt kabel i strømpe i dag. Og tatt av et dørtrekk og sett hvordan det ser ut. ser ikke heeelt håpløst ut med tanke på og få høytaleren ut av dørtrekket, bare litt kronglete..
                    sound.vision.soul

Type R

Comment

La kabler mandag og tirsdag. ikke noe spennende egentlig.. Mest frustrerende, men det gikk seg til tilslutt. Må bare bestille opp noen nye klips og litt småtteri ellers...

Om de får mere dempematter til Hamar neste uke så blir det demping av dører da til helga tenker jeg. I samme slengen som sommer dekka skal på, om jeg får dekkk da.. Og muligens nye bremseskiver forann.

Her er noen bilder av noe jeg gjorde i fjor høst. Gansker tafatt orginalt ledingsnett i bilen så oppgraderte jordinga som en start..

Orginal jordings kabel

Litt deler, 35mm2 kabel

Sånn ble det seende ut 2x35mm2 kabel, passer greit da jeg har 2x25mm2 + 1x6mm2 kabel inn på batteriet til stereoen.

Spenninga økte fra 14.43 til 14.47 uten belastning så det helt store ble det ikke, men det hjalp litt på under belastning i alle fall.. kupevifta saktner ikke farten like mye når man setter på langlysa.. hehe
                      Last edited by LLH; 09-04-2009, 18:32.
                      sound.vision.soul

Type R

Comment

overnight knock-off parts from ebay usa :P

Okey da så å tok det 7 dager mot en del kr i frakt. Men jeg ser ikke poenget i og betale 600$++ dollar for 2 ekte varer når jeg skal borre hull i de.. hehe. Disse to kosta meg 100$ + frakt + en del som ikke passer til bilen min.. så om noen har en DC5 eller EP3 med rattet på feil side er det bare og skrike..

De vil gjøre tjenste som feste til bass kassa. skulle være solid nok..

har også bestilt et stinger SPV35 så statser på at dette er i farta også.
                        sound.vision.soul

Type R

Comment

ser ut som ett veldig spennende prosjekt, ordentlig utstyr som skal inn ser jeg lykke til!
                          Mvh Werner Harstad

Comment

batteri, bremse slanger og cromede blinklys pærer..

-2x25mm2 til under hvert av setene
                            -1x10mm2 til bagasjen til dsp og rele.
                            -høytaler kabel, midbass er 2,5mm2 ag diskant 1,5mm2

I følge pioneer skal "max current consumtion" ende opp på rundt 70A (begge forsterkere + dsp).. Men gjennomsnittlig strømtrekk på en forsterker ligger på 10A når den blir brukt som 4 kanler i 4ohm..

Sikrings holderen blir under panseret til alle kablene som går inn i bilen. også blir det en splitt blokk baki til rele og dsp..

gummi pakning på vei i posten!!

fører side forann

fører side bak.

baksete

passasjer side foran

kabel saltat.. hehe

mangler RCA og remote fra bagasjen og frem til under setene..
                            sound.vision.soul

Type R

Comment

Og jeg gjentar suksessen fra 2007 med ferie i garasjen været har normaliset seg en smule også så det går ann og gjøre litt..

Var og henta forsterkere på fredag

Og skal i veien og kjøpe noe stål i morgen. noe flatt stål til forsterker montering og noe firekant stål til bagasjen.. Bestilte nye speilhus deksler ferdig med diskant høl i sta så da får vi se om de er brukandes i den formen de har.. De gamle hadde fått hard medfart før jeg demonterte de så når jeg fant nye på ebay så slo jeg til.. håper de dukker opp fort da..
                              sound.vision.soul

Type R

Comment

Working...
                              X