Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota Hilux 2002 Arctic Trucks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Toyota Hilux 2002 Arctic Trucks

Hei.

Tenkte jeg skulle dele info og bilder om mit nyinnkjøpte prosjekt. Kjøpte meg en Toyota Hilux D4D 2002 Arctic Trucks for 3 dager siden (det er 2 dørs med 2 seter). I denne skal jeg da bygge/montere stereo i. Jeg er i god dialog med BassBrothers, som jeg skal kjøpe det meste av utsyr med. Det er i all houdsak dei som har valgt ut hva jeg skal ha av komponenter osv. med innspel fra meg.

Det som er planlagt til no er:

1. Bilen SKAL dempes ned kraftig (den er veldig støyete både fra motor og fra vei)
    2. Det blir sansynligvis 1.stk 12" sub som skal plasseres bak stolene (er ikke helt sikker på hvilken sub det bilr enda)
    3. Skal ha 2DIN Kenwood DDX-5024 spiller + ryggekamera http://www.bassbrothers.no/display.a...10&prodid=1764
    4. Skal ha FOCAL 165KRX2 Frontsett http://www.bassbrothers.no/display.a...10&prodid=1645
    5. Skal og ha basselementet fra 165 KRX3 http://www.bassbrothers.no/display.a...10&prodid=1670
    6. Skal ha FOCAL FP2.150 2x150W RMS til å drive basselementene over. http://www.bassbrothers.no/display.a...000&prodid=365

Komponenter som jeg har i fra det forige prosjektet mitt, som jeg skal bruke:

7. Har en FOCAL FP4.75 4x75W RMS Høytaler forsterker http://www.bassbrothers.no/display.a...05&prodid=1832
    8. Har en HELIX SPXL1000 Competition 1x1750W RMS Mono forsteker til sub http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=15053
    9. Har og et ekstra batteri Stinger SP1000 http://www.bassbrothers.no/display.a...05&prodid=1439

Det er 2 batteri orginalt på denne bilen, og nå blir det et til. Så jeg tror ikke strøm blir noe problem (blir kansje noe verre med laddinga) hehe...

Skal legge ut Info og bilde etter hvert som prosjektet kommer igang, men til den tid kommer her er et par bilde av bilen som den er nå:
    Attached Files
    Last edited by vemiz; 18-11-2009, 18:39.
    Nåverende prosjekt: Toyota Hilux Arctic Trucks 2002

Oii dette blir spennende!
    Tipper det kommer til å bli god lyd i den lille hula du har der. Stå på! Ta med masse bilder.
    Ford Mondeo MK2 Ghia '97

-JL Audioi, Alpine, Monster Cable-

Comment

Prosjekt dag 1.

Hei. i dag startet jeg på posjektet mit. Jeg har demontert det meste innvendig i bilen i dag, foruten om øvre del av "dasjbordet" (beklager vet ikke hvordan det staves).

Bilder før demontering:
      Attached Files

Comment

Prosjekt dag 1.

Bilder under demontering:
        Attached Files

Comment

Prosjekt dag 1.

Det som gjennstår før jeg kan starte å legge inn dempe-matter, er å tørke rent på alle flater med aceton el. Dette gjør jeg i morgen.

Ser jeg glemte å ta bilder etter at jeg skrudde ut de vinkel platene i stål, som utgjør "baksetet", men det kommer flere bilder i morgen!!!

Bilder etter demontering:
          Attached Files
          Last edited by vemiz; 21-09-2009, 00:27.

Comment

spennende prosjekt skal følge med her har selv hilux 97 mod some er hevet breddet osv..
            har 2 13 focal subber og ground zero frontsett. spiller helt greit

Comment

du kunne se på denne tråden her en tur, da er det lettere å se på bildene dine

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1752
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by simso View Post
                du kunne se på denne tråden her en tur, da er det lettere å se på bildene dine

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1752
                Må jeg gjøre alt dette, eller går det greit att jeg bare laster de opp via forumet?
                Synst det ble vel mye å sette seg inn i.

I går starta jeg å legge demping. Dempa 2 lag i taket og bakveggen. Glemte kameraet hjemme så jeg har ikke bilder av det, men det ordner jeg i morgen. I dag har jeg ikke gjort noe, litt fordi jeg har blitt forkjøla av å jobbe med bilen i for lite klær. Men tror jeg må komme meg i sving ijenn i morgon så jeg får dempa dørene og sidene.

Comment

I dag fikk jeg ordnet med bilde fra dempinga.
                  Har i dag dempa litt mer i bakplata, innsiden av den høyre døra med 3 lag og har vaska rein den venstre døra. Så i morgen regner jeg med å dempe ferdi dørene, og taket.

Lurer på om jeg skal endre farge på interiøret til sort, men har ikke helt bestemt meg enda. Det blir i så tillfelle tak og gulv i første omgang, og kansje deksler mm senere. Kansje noen har tips til dette???
                  Men først skal jeg gjøre fra meg all dempinga!

Her kommer dagens bilder:

Last edited by vemiz; 27-09-2009, 16:29.

Comment

For meg så virker det som om dempemattene ikke sitter helt inntil overalt. Stemmer det?
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                      For meg så virker det som om dempemattene ikke sitter helt inntil overalt. Stemmer det?
                      Det er bare litt i bakplata på noen av bøgene i stålet, men på de fleste plassene ligger de helt inntil. Men husk også på at det ligger mange lag opp på hverandre.

I dag har jeg startet å legge Splen plater. La et lag 4mm i taket, 2 lag 4mm i bakveggen, 1 lag 8mm i sidene bak og i den høyre døra.
                      La opp høytaler kabel før jeg dempet det siste laget med B-Quiet Ultimate på den høyre døra (på utsiden mot dørtrekket). Dempet 3 lag B-Quiet Ultimate i den venstre døra, så den er klar for Splen plater.
                      I morgon skal jeg få på Splen og det siste laget med B-Quiet på den venstre døra, så skal jeg starte på gulvet.

Her kommer dagens bilder:

Last edited by vemiz; 27-09-2009, 16:23.

Comment

Spennende prosjekt! Syns hilux er råtøffe biler
                        Lykke til videre med prosjektet
                        Mercedes E220 CDI W210

Comment

Det gåes grundig til verks ihvertfall!
                          Ser bra ut!
                          Andreas Dibbern
                          Ford Fiesta
                          Takk til B2Audio
                          B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Komt godt i gang her. Bilen blir mye mer støysvak etter denne jobben du gjør nå.
                            Gøy med Arctic Trucks! Ser vi deg i Emma 2010?
                            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Originally posted by NeDD View Post
                              Komt godt i gang her. Bilen blir mye mer støysvak etter denne jobben du gjør nå.
                              Gøy med Arctic Trucks! Ser vi deg i Emma 2010?
                              Hmm... Muligens, men jeg er ikke helt sikker på hva det går ut på?

Må bare få si takk for alle positive tilbakemeldinger jeg har fått. Men nokk om det, jeg vil gjerne ha tips til hva som kan gjøres med interiøret.
                              Er ikke så gira på å ha den stygge grå/blå fagen på alle paneler. Skal dessuten kjøpe 2 nye seter med tiden. Men dette er på "litt lengre sikt".

Skal sikkert trekke om taket nå før jeg setter det på plass. Tror jeg skal ha det "clean" med sort skai eller filt, men hadde og vert kult med noe mønster/symbol. Hadde en liten ide om å legge inn dioder som spotter med div effekter. Håper på innspill fra dere på forumet. Kom med ide'er!!!

På bak veggen skal jeg lage en ny plate av spon el. Dette fordi dekselene ikke går på med så mye demping bak.
                              Denne plata skal trekkes i skai eller filt, samme som taket.

I dag ble jeg ferdi med den venstre døra, la opp strøm kabel fra batteri og gjennom torpedo veggen og jeg dempa litt mer på noen plasser jeg hadde glemt.
                              Var på BassBrothers idag og leverte fra meg dørtrekka til Frode, han skal støpe til for K2 høytalerene. Fikk med meg mer demping, ei tjukk matte til å legge i dørken:
                              (B-Quiet Vcomp dempematte # Vcomp er en tolags støydempende matte av et 3,1mm vinyl basert polymer innerlag og et 6,3mm ytterlag av skumgummi.
                              # Total tykkelse er 9,5mm. )

Har dessverre ikke bilder idag.

Comment

Working...
                              X