Announcement

Collapse
No announcement yet.

2000 Mitsubishi galant GLX B2 hs15 og kicker zx2500.1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2000 Mitsubishi galant GLX B2 hs15 og kicker zx2500.1

Hei, istedet for å smelle opp en ny tråd så bygger jeg heller om min gamle prosjekttråd Jeg hadde et rullende prosjekt med en Mitsubishi Galant som desverre stoppet helt opp på grunn av en del personlige ting. Jeg hadde egentlig tenkt å selge unna lanten, men det ble bare for hardt å kvitte seg med den..
    Dermed ender det opp med plan B Og det blir å koste på lanten noen lapper både på anleggsfronten og på det kosmetiske det bygget jeg skal prøve å få inn nå kommer nok til å få en del høyere standard enn det forrige bygget. Samtidig skal det nå inn 2 stk 15"ere istedetfor 1 Jeg tenker om jeg setter meg av noen timer hver dag til bilen og gjør jobben skikkelig så vil det nok få et bra resultat til slutt ^^ blir vel litt enklere å skru fremover høsten siden jeg har fått rydda i garasja og siden jeg er så heldig å bo i ei bygd hvor det i ukedagene så og si ikkje skjer en drit! etterhvert så skal jeg få ordna meg med litt skikkelig verktøy i garasja. Samtidig så må jeg ha meg et lite lydanlegg og kjøleskap med pils da blir det fort litt artigere å jobbe også ^^
    Holder på å planlegge litt innkjøp nå i førsten
    det jeg allerede har er:
    * 1 stk Kicker zx2500.1 monoblokk
    * 2 stk b2 HS15
    * Det meste av kabler
    * 2 stk Odyssey PC-1500 batteri

det som må kjøpes inn er:
    * rett utstyr og verktøy!
    * frontsett
    * forsterker til frontsett (2 eller 4-kanaler)
    * dempematter
    * 2-din spiller - kenwood ddx-serie (kjøpes på ebay )

Og sikkert en del annet smådill så jeg får kjøpe inn etterhvert ^^

Denne gangen skal jeg også bli flinkere å legge ut bilder av arbeidet som blir gjort
    Last edited by Assa91; 13-09-2010, 10:43.
    Mvh
    Asbjørn Aarø
    2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Her er forresten et par bilder av bilen

må jo hive ut et bilde av hærligheten også!
    Mvh
    Asbjørn Aarø

Comment

Digg bil!! Mangler bare Avance-fangeren, og kanskje en spoiler bak så kanskje jeg kjøper den av deg da du skal kvitte deg med den
      Er det en Kicker-forsterker du har? Er det noe særlig egentlig? Jeg hadde heller vurdert Alpine eller noe annet digg til sub'en din...
      Hvordan frontsett skal du kjøpe? Jeg har nettopp kjøpt nytt til min Carisma 2003-mod. - er 'lanten ganske lik å bygge bilstereoi eller?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
        Er det en Kicker-forsterker du har? Er det noe særlig egentlig? Jeg hadde heller vurdert Alpine eller noe annet digg til sub'en din...
        Bare av ren nysgjerrighet.. kan du utdype denne litt?
        Terje Lie
        99 53 66 00
        terje_lie@yahoo.no

Comment

Digg bil!! Mangler bare Avance-fangeren, og kanskje en spoiler bak så kanskje jeg kjøper den av deg da du skal kvitte deg med den
          Hvordan frontsett skal du kjøpe? Jeg har nettopp kjøpt nytt til min Carisma 2003-mod. - er 'lanten ganske lik å bygge bilstereoi eller?
          Japp! elsker de bilene ;D sinte samtidig som de er "maskuline" skal kjøpes inn Avance eller vr4 skjørt fra statene etterhvert samtidig som vr4 vinge Når det gjelder forsterkeren så vil jeg nok si at zx'en er av de bedre monoblokkene! kan vel ikke kalles oppgradering om jeg bytter til noe alpine i samme klasse iallefall kicker forsterkerne er iallefall kvalitet i forhold til mye annet! subben blir forresten kobla opp i 4 ohm. Forsterkeren er stabil ned til 2 ohm og yter da 2640wrms. dette varierer litt etter hver enkel forsterker men de garanterer over 2500 wrms på zx2500.1 og jeg har på svart og hvitt at min yter 2640. Det vil vel si ca 1320 wrms i 4 ohm. Mitsubishi er kjent for å ha mye likt på de forskjellige modellene og når da carisma og galant er såppas like på mange måter så vil jeg nok tro det ikke er så ulikt :P i så tilfelle er det litt spesielt å legge frem strømkabel men jeg ble iallefall fornøyd etter å ha fått tredd den igjennom venstre framskjerm og frem til batteri
          Mvh
          Asbjørn Aarø

Comment

Ville vært litt forsiktig med å montere vinge, hadde en celica t23 for en stund siden med en erebuni vinge og med 2 SS 15" og 3000rms, ble det en god del vibrasjoner i vingen, trodde nesten den skulle knekke i 2 noen ganger

Lykke til med prosjektet! du har i hvertfall utstyr som er i stand til å gi bilen litt juling
            Mvh Werner Harstad

Comment

Haha, kunne jeg tenkt meg å sett
              tusen takk iallefall! satser på det vil blåse rimelig bra! så klart blir det bare barnematen i forhold til ddz'ene dine, men tror det likevel skal klare å flytte nok luft når jeg er ferdig ^^
              Mvh
              Asbjørn Aarø

Comment

Ønsker å kjøpe en Galant Avance en dag hvertfall, eller Sport - med manuelt gir
                Hvordan er høytalerplassen i døra di? Kan du vise meg? Min ser sånn ut: Klikk.
                Jeg kjører på med 5.25" komponentsett jeg da, gidder ikke å styre med mere plass...

Originally posted by Referanse Lyd View Post
                Bare av ren nysgjerrighet.. kan du utdype denne litt?
                Bare hørt en del negativt om Kicker, bl.a. inne på diverse fora.
                Men det er mulig jeg blander med Kicker subwoofer ("buldre-lyd"?)
                og dette er jo en forsterker så det er vel noe annet. Men husk at
                effekten ikke er viktigst, jeg synes det er viktigere med god lyd
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hei, er veldig likt døra di ser det ut som må vel bygge diskanthus du også? jeg har iallefall ikke diskanter fra før av kun 5.25" i dørene.. Stemmer nok det du sier om kicker elementene spesielt L-serien! de spiller HARDT men ikke fint. Derfor jeg endte opp med B2 istedetfor Kicker. Den har nok både utdypende/god bass samtidig som den vil spille kraftig. Har også prioritert ned effekten i forhold til kvalitet. Forstekeren gir fra seg effekt med resistans på 4 ohm. Forsterkeren er stabil ned i 2 ohm. Det betyr at selv om forsterkeren bare vil yte halvparten av hva den egentlig har å gi og vil kunne beholde et lite "pusterom" til å gi det lille ekstra på de sangene som ville kreve det. Med andre ord ikke så flat bass så om den hadde fått samme effekten i 2 ohm. Siden subben også da yter ca 1500wrms så vil jeg si at når jeg kun skal ha 1 stk så er 4 ohm det beste valget
                  Mvh
                  Asbjørn Aarø

Comment

Men 5.25" holder jo det da Det synes nå jeg hvertfall. Er Galant'en også litt støyete? Du har vel kanskje dempa bilen?
                    Diskanten ordner seg veldig fint, har skaffa meg hus. Har drevet med klargjøring, og festet nettopp diskanthøytalere...
                    Sjekk ut MIN PROSJEKTTRÅD - på siste side ser du litt diskanthus-fikling, på første ser du hvor de skal. Les gjerne alt

Jeg har også monoblokk som kjøres i 4ohm, jeg synes det er passelig motstand
                    Forøvrig er det bare på 400 watt rms, samme som sub'en (med maksimum 1200w)...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

joda funker bra det! ja, den er fortsatt litt støyete! har for lite dempematter i den ennå men skal etterhvert få dempa den greit tenkte jeg. får begynne med bagasjerommet såg på prosjekttråden din og det såg jo veldig bra ut ^^ er slik mine diskanthus også skal bli
                      Mvh
                      Asbjørn Aarø

Comment

De diskanthusene fikk jeg av en kar som hadde hatt de i Galant'en sin
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

De diskanthusene fikk jeg av en kar som hadde hatt de i Galant'en sin
                          Åja! noe slikt jeg skal prøve å få mine også såg bra ut iallefall ^^
                          Mvh
                          Asbjørn Aarø

Comment

Litt bilder det meste sier vel seg selv

strømkabelen ble lagt opp i forgårs via venstre framskjerm

dempet bagasjelokket

Mvh
                            Asbjørn Aarø

Comment

Originally posted by Assa91 View Post
                              Åja! noe slikt jeg skal prøve å få mine også såg bra ut iallefall ^^
                              Jepp. Veldig stilrent, dessuten peker de veldig "riktig" (etter mine ører anyways)

Bra bilder du lasta opp nå! Mere av det
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                              X