Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dammed's Celica Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ah, Meguiars er sjefs produkt
    Jeg brukte det den tia jeg hadde rød bil, var det produktet som holdt lengst på rød fargen vs Autoglym og Turtlewax

Comment

Jepp, jeg kommer nok aldri til å kjøpe noe annet selv. Syns dem bringer den dype fine glansen som ingen andre gjør. Anbefales varmt til alle.
      Mvh. Damir

Comment

Hvor er Megulars og få kjøpt?
        Syns den poleringen av kjempe bra!

Hvordan tror du det produktet fungerer på sølvfarget bil?
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Stilig Damir! Bra jobba, ser ut til at du har fått dempa ganske bra nå!
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Takk for komplimentene folkens.

Meguiars funker veldig bra på alle biler er min erfaring. Har ikke selv prøvd Megs sine produkter på sølv bil, men ser ingen grunn til at det ikke skal bli veldig bra.

Du kan få kjøpe Megs sine produkter på Bilxtra. Der kjøpte jeg alt mitt:

Jeg har kjøpt flere ting etterpå som Gold Class såpa, veldig bra for å ta vare på poleringen, NXT såpa kan være litt for sterk. Prickbort avfetting, beste avfettingen i dette landet, den tar alt inkludert polering, så bruk den forsiktig og helst kun når du skal polere bilen. Den er så kraftig at den fjerner nesten alle nupper i lakken. Den er olje basert så den skader ikke lakken, men tar bort alt av drit. Den er å få kjøpt i noen bilxtra butikker og Statoil bensinstasjoner. Jeg kjøpte min på Statoil i Halden. Megs Trim detailer, veldig bra for svarte plast deksler, f.eks. på deksler i motor rommet.

Liten how to do:
            Metoden er 1. god og grundig vask av bilen, 2. clay, 3. paint cleaner, 4. polish, 5. voks.

Begynn med en god avfetting, la det virke og så vasker du bilen med en god såpe som NXT såpa til Megs (nyt lukta). Her bruker du også helst to bøtte metoden, i en bøtte har du såpe van og i den andre rent vann. Du såper inn svampen eller helst den Wash cloth mitten, vask litt av bilen, så renser du det du bruker i den bøtten med rent vann og så dypper du svampen/mitten i bøtta med såpa. Slik får du mindre riper på bilen og såpe vannet ditt holder seg renere lengre. Du bytter selvsagt til rent vann i bøtten med rent vann så fort det blir litt skittent.

Clayen må du bruke sånn speed detailer for å smøre mens du clayer, dette fjerner nupper i lakken. Har du ikke nupper på lakken så kan du hoppe over dette.

Paint cleaner, polish og voks påføres med sånn pad sak.

Paint cleaner jobbes inn i lakken, mange rotasjoner med lett til medium trykk, jo lengre du står på jo flere riper fjerner du. Det er dette som er selve poleringen, jo bedre jobb du gjør her jo bedre resultat blir det. Dette fjernes med en gang, ikke la det tørke.

Polish påføres med lett trykk og dette skal ikke jobbes inn, det holder å smøre lakken inn med dette. Dette fungerer som et fuktighetskrem for lakken. Dette også fjernes med en gang.

Voksen jobbes litt inn i lakken, men dette skal også egentlig bare påføres. Dette lar du tørke. Jo lengre desto bedre, så lenge det ikke blir fuktig. Ikke la det stå over natten hvis bilen stå ute.

Paint cleaner og polish jobbes inn ca en del om gangen, panser, fronten, en dør osv. Voksen kan du påføre hele bilen, og så venter du ca 1 time og så fjerner du alt på en gang. Husk å maskere alt som ikke skal poleres som svarte plast deksler, gummi, lykter osv.
            Last edited by Dammed; 26-04-2010, 20:31.
            Mvh. Damir

Comment

Er jo nesten en hel dags arbeid det der :P

Men det skal jeg teste den metoden. Du kunne har skrevet den i en tråd under guide seksjon. Tror mange vil sette stor pris på en poleringsguide.

Comment

For meg så var det faktisk 2 dags arbeid med mange pauser. første dagen vasket jeg den og rensa lakken og så neste dagen ble den voksa. Jobbet begge dagene det var Motorshow.

Kan sikkert ordne det, vet ikke helt om jeg rekker det i kveld, men ordner det sikkert i løpet av uka med flere detaljer enn den beskrivelsen over, kan sikkert legge inn hva man bør kjøpe.
                Mvh. Damir

Comment

Huff, tror jeg hadde gått fort lei :P Hater at ting tar tid, hehe.
                  Men til syvende og sist, er det verdt det.

Så flott. Gleder meg til den kommer

Comment

Jeg gikk lei jeg og. Men det var tanken på at det kommer til å bli bra og at det bør gjøres som drev meg. Pluss at jeg fikk litt oppmerksomhet på treffet også pga det.

Er kjekt å høre at jeg har bedre shine enn Ferrarier som var der.

Men trenger tips til hvilken maske jeg bør kjøpe meg. Noen som har forslag til en maske som er behagelig med utskiftbare patroner til helst rundt 500kr?
                    Mvh. Damir

Comment

Tid er jo nøkkelordet til en ordentlig jobb med lakken på bilen.
                      Enten gjør man jobben og driter i hvor lang tid det tar, ellers så er det ikke noe vits..
                      Og gjør en halvhjerta jobb på lakken til bilen er aldri lurt.
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Enig der, skal man først polere så tar man litt ekstra tid. Det som også er et greit tips er at man kan være 3 stk på en bil, så polerer man en bil per uke. Dermed tar jobben kortere tid om gangen og man går ikke like fort lei.
                        Mvh. Damir

Comment

Megulars har meget gode produkter. Bruker den på jobb for å få frem rette fargen på matte biler for å finne rett fargeprøve. Prøvde det på Camryen som har tettfarge (oljebasert lakk uten klarlakk). Har aldri sett en så hvit bil før. Brukte vell ca 11 timer, men det var verd arbeidet. Holdt også veldig lenge på glansen.
                          Det har ingenting å si hvilken farge bilen har, men det vises mindre på enkelte farger.
                          sigpic

Comment

ser du bruker Proff serien til bosch når det kommer til stikksag og lamelfres...er du møbel snekker
                            Den stikksaga er helt rå...eier en selv
                            Focal
                            Mosconi
                            Pioneer

Comment

Er nok ikke det, jeg går på maskin ing linja på hiø nå. All verktøyet tilhører høyskolen.

Lamellofresen er en org Lamello fres fra Sveits, er ikke Bosch. Men ja verktøyet er helt rått.
                              Mvh. Damir

Comment

Flere bilder, har slaktet kassen jeg fikk og brukte bunnen. Glemte å ta bilder av siste steget, men tror dere skjønner hva som skjedde:

Mvh. Damir

Comment

Working...
                                X