Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer gamp i A3'en

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Oi, sorry, quotet feil innlegg. trodde pederRS skrev det jeg quotet til. Lang dag på jobb, sorry

    Men er mange med oppmot eller 300 hk som ikke raser, så ser ikke noe i veien for at du skal more deg litt med din
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #47
      Originally posted by gooner87 View Post


      Vil jo ikke at det skal skje da. Har jo ikke råd til nye deler hver måned. Det blir jo som et evighetsprosjekt.
      i bunn og grunn så koker det vel ned til hvordan man behandler det osv. men er nok lit sannhet i at ting ryker fortere når det er trimmet.

      kjenner mange med trimmede biler og det er vel også alltid noe gale med bilene.

      Comment


      • #48
        det er sant som pgoutlaw skriver, hvis man skal begynne med trim så burde man enten kunne skru selv eller ha god råd til verkstedregninger, for de kommer..
        vil bare ha det sagt at hvis dette er en grevling så er det poengløst med trim uansett..du kommer til et visst nivå så slutter aksen å bli bedre å det eneste du oppnår er hjulspinn og kjappere dekkskift..
        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

        Comment


        • #49
          Originally posted by DD-Henrik View Post
          Oi, sorry, quotet feil innlegg. trodde pederRS skrev det jeg quotet til. Lang dag på jobb, sorry

          Men er mange med oppmot eller 300 hk som ikke raser, så ser ikke noe i veien for at du skal more deg litt med din
          Ikke no problem

          Ja er en del som har oppmott 300hk

          Comment


          • #50
            Originally posted by pgoutlaw View Post
            i bunn og grunn så koker det vel ned til hvordan man behandler det osv. men er nok lit sannhet i at ting ryker fortere når det er trimmet.

            kjenner mange med trimmede biler og det er vel også alltid noe gale med bilene.
            Originally posted by omegadti View Post
            det er sant som pgoutlaw skriver, hvis man skal begynne med trim så burde man enten kunne skru selv eller ha god råd til verkstedregninger, for de kommer..
            vil bare ha det sagt at hvis dette er en grevling så er det poengløst med trim uansett..du kommer til et visst nivå så slutter aksen å bli bedre å det eneste du oppnår er hjulspinn og kjappere dekkskift..
            Enig i det dere sier her.

            Ting ryker oftere når man har trimmet bil. Har selv kompiser som har blodtrimmet bilene sine. Men syntes dem har vært heldige når det gjelder hvor ofte ting ryker hos dem. Når sant skal sies så er dem meget flinke med service og vedlikehold og genrell behandling av bilene sine.
            Jeg har ingen planer om blodtrimming som dem, men kun det lille ekstra

            Comment


            • #51
              Originally posted by gooner87 View Post
              Vil jo ikke at det skal skje da. Har jo ikke råd til nye deler hver måned. Det blir jo som et evighetsprosjekt.
              Er dette pendlerbilen/arbeidsbilen din du skal trimme?
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #52
                Originally posted by ugn View Post
                Er dette pendlerbilen/arbeidsbilen din du skal trimme?
                kjører firmabil når jeg er på jobb.

                A3'en bruker jeg eventuelt på kvelden eller i helgene.

                Comment


                • #53
                  Går i oppløsning ved 300hester faktisk.

                  Dyno tall er dyno tall og motorens levetid ligger i henda på den som tuner og den bak rattet... Drit i tall og fokuser på og ha en motor som funker og holder. Finn delene som gir ett fett mellomregister/jevn kurve og la toppeffekten bli det den blir.
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • #54
                    Må si meg enig med LLH her.
                    Sørg for at det som blir gjort blir gjort ordentlig, og behandle bilen deretter.
                    Det er ikke annet som nytter, vil alltids være forskjellige meninger og synspunkter på alt, noe denne tråden er et GODT eksempel på.

                    Topp-effekten har vel ikke all verdens så mye å si, det er kurven og dreiemomentet som har noe å si, samt at den drar jevnt helt opp(evt. nesten helt opp)
                    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                    Comment


                    • #55
                      Grevlinger kan håndtere over 300 gamp, men da begynner vi å snakke om dyr trim. LSD, ny girkasse (annen utveksling), understell, osv. Vet om Celicaer (min type) som kjører med 500 gamp.

                      Trimmer man så går driftsikkerheten ned, så fremt man øker en del hk. Hadde du hatt f.eks. 220hk på bilen så hadde det nok vært ganske driftsikkert hvis du vedlikeholder det riktig.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by LLH View Post
                        Går i oppløsning ved 300hester faktisk.

                        Dyno tall er dyno tall og motorens levetid ligger i henda på den som tuner og den bak rattet... Drit i tall og fokuser på og ha en motor som funker og holder. Finn delene som gir ett fett mellomregister/jevn kurve og la toppeffekten bli det den blir.
                        jepp, enig det du sier om tal og dyno. Vil ha noe som drar jevnt i mellomregisteret.

                        Originally posted by J.T. View Post
                        Må si meg enig med LLH her.
                        Sørg for at det som blir gjort blir gjort ordentlig, og behandle bilen deretter.
                        Det er ikke annet som nytter, vil alltids være forskjellige meninger og synspunkter på alt, noe denne tråden er et GODT eksempel på.

                        Topp-effekten har vel ikke all verdens så mye å si, det er kurven og dreiemomentet som har noe å si, samt at den drar jevnt helt opp(evt. nesten helt opp)
                        Nei, har ikke tenkt å ligge på toppen av kurven Vil ha noe som drar jevnt og trutt, men noe bedre enn idag.

                        Planen før jeg kjøpte A3'en var egentlig en WRX, men når forsikringsselskapene skal ha 35 000kr i året for å forsikret dette blir det altfor dyrt. Derfor jeg hadde lyst til å gjøre noe mer med A3'en. Er jo også lettere og mindre enn WRX.

                        Originally posted by Dammed View Post
                        Grevlinger kan håndtere over 300 gamp, men da begynner vi å snakke om dyr trim. LSD, ny girkasse (annen utveksling), understell, osv. Vet om Celicaer (min type) som kjører med 500 gamp.

                        Trimmer man så går driftsikkerheten ned, så fremt man øker en del hk. Hadde du hatt f.eks. 220hk på bilen så hadde det nok vært ganske driftsikkert hvis du vedlikeholder det riktig.
                        Enig i det du sier her. Kanskje jeg skal vurdere noe mindre oppsett. Eller vurdere enn turbo som er mindre men spoler opp greit. Er jo det jeg er ute etter, ikke at bilen skal slippe på alle fire hjula.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by gooner87 View Post
                          kjører firmabil når jeg er på jobb.

                          A3'en bruker jeg eventuelt på kvelden eller i helgene.
                          Det er bra, hadde vært litt mer kritisk om du trengte bilen hver dag for å komme deg på jobb
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by ugn View Post
                            Det er bra, hadde vært litt mer kritisk om du trengte bilen hver dag for å komme deg på jobb
                            Jepp, hadde nok vært mer kritsk selv

                            Har sendt en PM om litt hjlep til KrQlle som har gjort litt med bilen sin.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by ugn View Post
                              Det er bra, hadde vært litt mer kritisk om du trengte bilen hver dag for å komme deg på jobb
                              Ehh det høres bare dumt ut. Når man ligger i 100kmt bruker man ca 25hk med en vanlig bil. Og man bruker ikke mer om man skal ligge i 100 med en trimmet bil.

                              Så sant bilen blir brukt til og fra jobb ville jeg vært langt mindre kritisk til å trimme sålenge føreren kjører nogenlunde ansvarlig for da vil ikke alle hestene bli brukt hyppig og ofte. En gasspådragning i ny og ne skader ikke bilen i det hele tatt. Derimot ville jeg vært kritisk til å trimme hvis målet var å spinne og herje bilen i filler, men når det er snakk om nokså ny og pen bil antar jeg at det ikke er formålet, men heller ha det moro med litt pådrag når man blir forbikjørt av en volvo 240 og lignende..

                              Derav anser jeg ditt innlegg som skremselspropaganda hva gjelder trimming. Bruker man riktige deler og gjør hver bidige ting riktig og bra med trimmingen finnes det ingen grunn til at motoren skal ryke med normale kjøreforhold.

                              Hadde veldig grei effekt i A4-en min på slutten og tro meg, den ble lekt med. Det som røk var 2 stikkaksler og at registerreima ble kjørt lengre enn anbefalt. Stikkakslene var meget slitne fra før så dem ble byttet og ny reg reim. ingen skade skjedd. Get my drift? Motoren tåler fint litt juling, trim i vei og ha det gøy. Disse motorene er kjent blandt audimiljøer til å være svært pålitelige og gode når det gjelder trimming da det er smidde stempler originalt og en generellt godt bygd motor.
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by DD-Henrik View Post
                                Ehh det høres bare dumt ut. Når man ligger i 100kmt bruker man ca 25hk med en vanlig bil. Og man bruker ikke mer om man skal ligge i 100 med en trimmet bil.

                                Så sant bilen blir brukt til og fra jobb ville jeg vært langt mindre kritisk til å trimme sålenge føreren kjører nogenlunde ansvarlig for da vil ikke alle hestene bli brukt hyppig og ofte. En gasspådragning i ny og ne skader ikke bilen i det hele tatt. Derimot ville jeg vært kritisk til å trimme hvis målet var å spinne og herje bilen i filler, men når det er snakk om nokså ny og pen bil antar jeg at det ikke er formålet, men heller ha det moro med litt pådrag når man blir forbikjørt av en volvo 240 og lignende..

                                Derav anser jeg ditt innlegg som skremselspropaganda hva gjelder trimming. Bruker man riktige deler og gjør hver bidige ting riktig og bra med trimmingen finnes det ingen grunn til at motoren skal ryke med normale kjøreforhold.

                                Hadde veldig grei effekt i A4-en min på slutten og tro meg, den ble lekt med. Det som røk var 2 stikkaksler og at registerreima ble kjørt lengre enn anbefalt. Stikkakslene var meget slitne fra før så dem ble byttet og ny reg reim. ingen skade skjedd. Get my drift? Motoren tåler fint litt juling, trim i vei og ha det gøy. Disse motorene er kjent blandt audimiljøer til å være svært pålitelige og gode når det gjelder trimming da det er smidde stempler originalt og en generellt godt bygd motor.
                                Har ingen planer om å herje den i filler. Føler jeg tar mer vare på den enn hva jeg gjør med meg selv Vil ha det lille ekstra og moro ved litt pådrag av og til

                                Begynner å kjøpe deler til neste måned

                                Comment

                                Working...
                                X