Fant dette på VAG-forumet:
GT28rs, 440cc dyser, 3"mafhus, fmic, oppgradert manifold, 3" downpipe og 2.5" eksos videre under og mapping. på 1.2-1.3bar har effektmålingene ligget på 298-318hk og 397-414nm.
Hvis man skal over 300hk da blir det fort dyrt med 1.8T som utgangspunkt, råder, stempler, svinghjul, datasprut osv.
Har et lite spørsmål om det jeg fant på VAG-forumet:
Hva er Mafhus?
På forhånd Takk for hjelpen
Innmaten i motoren er god for 300hk men ikke mer. Men 300hk går helt fint med original innmat, snakker av egen erfaring
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Hvor lenge,hvilken vedlikehold og hvilken kjøring?
Alle disse faktorene spiller inn.
Personlig tviler jeg at den 1.8T'n kan være særlig sterk av seg
Uten innmat skift altså.
Setter knappen på 250 max hk jeg.
Bottom line, driver makes how long the engine works!
Har snakket med turbopower, flissundet motorservice, chipsenter og lest endel på VAG-forumet. Det skal gå bra med 300hk men ikke mer, da må innmat som råder, stempler og kammer byttes.
Turbopower har trimmet en A3 til 300hk og den har kjørt 20 000km og dem har ikke hatt noen problemer med den.
Selvfølgelig har det mye så si hvordan man bruker bilen. Er det bånn pinne hver gang, da ryker jeg jo ting fortere også. Vedlikehold som service har jo også mye å si. Bilen bør nå normal kjøretemp. før man begynner å dra på litt.
har hatt endel turbovogner kan du si
Husk god olje, godt vedlikehold.
Og husk å kjør den god å varm før du begynner å "tøffe" deg eller kjøre hardt.
Og det samme før du skal stoppe den om du har kjørt litt svin, la den gjerne stå å gå noen minutter på tomgang slik at alt kommer ned på moderate temperaturer.
¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤ Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
har hatt endel turbovogner kan du si
Husk god olje, godt vedlikehold.
Og husk å kjør den god å varm før du begynner å "tøffe" deg eller kjøre hardt.
Og det samme før du skal stoppe den om du har kjørt litt svin, la den gjerne stå å gå noen minutter på tomgang slik at alt kommer ned på moderate temperaturer.
Kjører den alltid god og varm før jeg begynner å gi på. Lar den alltid gå på tomgang før jeg begynner å kjøre og når jeg skal parkere sånn at turboen får smørt seg.
Innmaten i motoren er god for 300hk men ikke mer. Men 300hk går helt fint med original innmat, snakker av egen erfaring
En 1.8t er ikke god for det nei. Blokka kanskje, men innmaten nei! Turboen takler 200hk så han er på grensa til hva turboen har godt for. For videre trim må man oppdatere turbo og med det medfører også et hav av andre oppgraderinger som MÅ til for at den motoren der ikke skal ende i ras etter et gasspådrag (litt å ta i men)
1.8t motorn er en god motor å trimme egentlig, men man må gjøre masse for at den skal holde. Orginalt sett så er motoren egentlig noe forbanna piss. Er mye trøbbel med disse egentlig, vet flere på VACN som har hatt store problemer med dette, fins tråder på tråder om dette innpå VACN forumet.
Hadde jeg vært deg hadde jeg bare latt den være slik den er. For skal du opp mot 300hk anntar jeg en 25-30.000,- i utgifter I ALLE FALL.
En 1.8t er ikke god for det nei. Blokka kanskje, men innmaten nei! Turboen takler 200hk så han er på grensa til hva turboen har godt for. For videre trim må man oppdatere turbo og med det medfører også et hav av andre oppgraderinger som MÅ til for at den motoren der ikke skal ende i ras etter et gasspådrag (litt å ta i men)
1.8t motorn er en god motor å trimme egentlig, men man må gjøre masse for at den skal holde. Orginalt sett så er motoren egentlig noe forbanna piss. Er mye trøbbel med disse egentlig, vet flere på VACN som har hatt store problemer med dette, fins tråder på tråder om dette innpå VACN forumet.
Hadde jeg vært deg hadde jeg bare latt den være slik den er. For skal du opp mot 300hk anntar jeg en 25-30.000,- i utgifter I ALLE FALL.
Mvh,
Aleksander
Hvilke andre oppgraderinger er det som må til for at motoren ikke ender i ras?
Har jo snakket med et par aktører nå som driver med dette til daglig og alle dem mener at det skal greit så lenger jeg holder meg til 300hk.
FSM kan varmt anbefales. De er blandt de mest seriøse i Norge.
Når det gjelder trimming av bil, så er det dessverre mye cowboyer ute å går/kjører. Disse bør du styre unna. FSM utvikler programvaren sin selv. Og også mye hardware. De er virkelig profesjonelle.
Har ingen planer om å blakke meg på dette Skal ta dette over en lengre periode hvor jeg kjøper inn litt og litt. Har allerede funnet noen deler på ebay til 1/3 av prisen her i Norge.
Skjønner! Men greit å finne ut den totale prisen av alt dette, før du evt. setter igang. Lykke t'
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Originally posted by Bilstereosenteret.noView Post
FSM kan varmt anbefales. De er blandt de mest seriøse i Norge.
Når det gjelder trimming av bil, så er det dessverre mye cowboyer ute å går/kjører. Disse bør du styre unna. FSM utvikler programvaren sin selv. Og også mye hardware. De er virkelig profesjonelle.
Ja, en en del cowboyer der ute. Har hørt mye positivt om flissundet motorservice, es tuning.
Hvor holder FSM til?
Har prøvd å søke på google men fikk ikke noe opp?
Bilen må vel på rulle for å få laget et program tilpasset delene og bilen slik at bilen går opptimalt. Driver FSM med det eller leverer dem kun ferdig programmer(chip)?
En 1.8t er ikke god for det nei. Blokka kanskje, men innmaten nei! Turboen takler 200hk så han er på grensa til hva turboen har godt for. For videre trim må man oppdatere turbo og med det medfører også et hav av andre oppgraderinger som MÅ til for at den motoren der ikke skal ende i ras etter et gasspådrag (litt å ta i men)
1.8t motorn er en god motor å trimme egentlig, men man må gjøre masse for at den skal holde. Orginalt sett så er motoren egentlig noe forbanna piss. Er mye trøbbel med disse egentlig, vet flere på VACN som har hatt store problemer med dette, fins tråder på tråder om dette innpå VACN forumet.
Hadde jeg vært deg hadde jeg bare latt den være slik den er. For skal du opp mot 300hk anntar jeg en 25-30.000,- i utgifter I ALLE FALL.
Mvh,
Aleksander
For noe sprøyt! Hvilke erfaringer har du som du kan vektlegge innlegget ditt med med dine påstander?
Det er jo smidde stempler originalt på 1.8T til og med. Turbo må selvsagt oppgraderes sammen med mye annet, men innmaten i sin helhet tåler 300hk uten ras sålenge man er flink med oljeskift, og temperaturer på vann og eksos osv
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Det er en relativt lang liste med deler som bør byttes om man skal nerme seg 300hk egentlig. Men jeg vil annbefale tsracing da disse driver stort sett kun på med VAG. Mannen bak det firmaet fikk jo 68xHK ut av en 1.8 liters turbomotor slik du har.
F.eks det som bør oppgraderes er:
-Nye Dyser (større)
-Nye Stempel
-På med Datasprut
-Ny Turbo (større)
-Nytt grenrør, egentlig helt nytt eksossystem
-Nytt Tenningssystem
Osv.
Det er jo det store bildet, men så har man det man ofte ser på som trivialt som pakkninger og småduppeditter.
Så kommer bremseoppgraderinger,motorovervåkning,foringer osv.
Når man først starter med noe så baller det jævli fort på seg.
Ps. den linken du så til er helt topp!!
Mvh,
Aleksander
Ps Ps. Ja det kan være litt overkill det jeg skriver. Men når man først starter med trim så må det faan meg holde å!
For noe sprøyt! Hvilke erfaringer har du som du kan vektlegge innlegget ditt med med dine påstander?
Det er jo smidde stempler originalt på 1.8T til og med. Turbo må selvsagt oppgraderes sammen med mye annet, men innmaten i sin helhet tåler 300hk uten ras sålenge man er flink med oljeskift, og temperaturer på vann og eksos osv
Det er ikke vås, 1.8t motorn er ikke så habil som du vil ha den til, vil ikke gå inn i en direkte krangel over hvem som vet mest.
Jeg gir bare råd til en som vil begynne med trim på sin bil, og så kommer tøysemakere med ideer om at han kan trimme motorn sin til 300hk. Eller som du presterer å si at innmaten tåler 300hk... ja hva med alt det andre da? Tåler turboen det? Må han ha nye dyser?
Kom med nyttig informasjon til personen som spør uten å begynne å starte en idiotisk krangel over hvor mye innmaten i motorn tåler.
Det er en relativt lang liste med deler som bør byttes om man skal nerme seg 300hk egentlig. Men jeg vil annbefale tsracing da disse driver stort sett kun på med VAG. Mannen bak det firmaet fikk jo 68xHK ut av en 1.8 liters turbomotor slik du har.
F.eks det som bør oppgraderes er:
-Nye Dyser (større)
-Nye Stempel
-På med Datasprut
-Ny Turbo (større)
-Nytt grenrør, egentlig helt nytt eksossystem
-Nytt Tenningssystem
Osv.
Det er jo det store bildet, men så har man det man ofte ser på som trivialt som pakkninger og småduppeditter.
Så kommer bremseoppgraderinger,motorovervåkning,foringer osv.
Når man først starter med noe så baller det jævli fort på seg.
Ps. den linken du så til er helt topp!!
Mvh,
Aleksander
Ps Ps. Ja det kan være litt overkill det jeg skriver. Men når man først starter med trim så må det faan meg holde å!
Ja, det er jo en del ting som må byttes.
Slik ser handelisten ut etter ha snakket med Flissundet Motorservice.
Garrett GT28rs
440cc dyser
3"mafhus
Fmic
oppgradert manifold
3" downpipe
Walbro Bensinpumpe
Sachs clutch
Nye Bremser
Nye Tennplugger
(Råder)
(stempler)
Datasprut trengte jeg ikke mente dem, hvis jeg skulle over 300hk måtte jeg hatt det. Mente også at Stempler, råder og kammene holder til 300hk ved god vedlikehold. Men er ikke noe minus å bytte hvis jeg har lyst.
Når det kommer til TS-racing så har dem en pris på over 100 000kr for steg 5 chip som tilsvarer det jeg er ute etter. Altfor dyrt for lommeboka mi.
Comment