Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer gamp i A3'en

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by gooner87 View Post
    Har søkt litt og lest masse angående trimming.

    Fant dette på VAG-forumet:
    GT28rs, 440cc dyser, 3"mafhus, fmic, oppgradert manifold, 3" downpipe og 2.5" eksos videre under og mapping. på 1.2-1.3bar har effektmålingene ligget på 298-318hk og 397-414nm.

    Hvis man skal over 300hk da blir det fort dyrt med 1.8T som utgangspunkt, råder, stempler, svinghjul, datasprut osv.

    Har et lite spørsmål om det jeg fant på VAG-forumet:
    Hva er Mafhus?

    På forhånd Takk for hjelpen
    Innmaten i motoren er god for 300hk men ikke mer. Men 300hk går helt fint med original innmat, snakker av egen erfaring
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #17
      Originally posted by DD-Henrik View Post
      Innmaten i motoren er god for 300hk men ikke mer. Men 300hk går helt fint med original innmat, snakker av egen erfaring
      Hvor lenge,hvilken vedlikehold og hvilken kjøring?
      Alle disse faktorene spiller inn.

      Personlig tviler jeg at den 1.8T'n kan være særlig sterk av seg
      Uten innmat skift altså.

      Setter knappen på 250 max hk jeg.


      Bottom line, driver makes how long the engine works!
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #18
        Originally posted by DD-Henrik View Post
        Innmaten i motoren er god for 300hk men ikke mer. Men 300hk går helt fint med original innmat, snakker av egen erfaring
        Originally posted by PederRS View Post
        Hvor lenge,hvilken vedlikehold og hvilken kjøring?
        Alle disse faktorene spiller inn.

        Personlig tviler jeg at den 1.8T'n kan være særlig sterk av seg
        Uten innmat skift altså.

        Setter knappen på 250 max hk jeg.


        Bottom line, driver makes how long the engine works!
        Har snakket med turbopower, flissundet motorservice, chipsenter og lest endel på VAG-forumet. Det skal gå bra med 300hk men ikke mer, da må innmat som råder, stempler og kammer byttes.

        Turbopower har trimmet en A3 til 300hk og den har kjørt 20 000km og dem har ikke hatt noen problemer med den.

        Selvfølgelig har det mye så si hvordan man bruker bilen. Er det bånn pinne hver gang, da ryker jeg jo ting fortere også. Vedlikehold som service har jo også mye å si. Bilen bør nå normal kjøretemp. før man begynner å dra på litt.

        Comment


        • #19
          har hatt endel turbovogner kan du si
          Husk god olje, godt vedlikehold.

          Og husk å kjør den god å varm før du begynner å "tøffe" deg eller kjøre hardt.
          Og det samme før du skal stoppe den om du har kjørt litt svin, la den gjerne stå å gå noen minutter på tomgang slik at alt kommer ned på moderate temperaturer.
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • #20
            Originally posted by PederRS View Post
            har hatt endel turbovogner kan du si
            Husk god olje, godt vedlikehold.

            Og husk å kjør den god å varm før du begynner å "tøffe" deg eller kjøre hardt.
            Og det samme før du skal stoppe den om du har kjørt litt svin, la den gjerne stå å gå noen minutter på tomgang slik at alt kommer ned på moderate temperaturer.
            Kjører den alltid god og varm før jeg begynner å gi på. Lar den alltid gå på tomgang før jeg begynner å kjøre og når jeg skal parkere sånn at turboen får smørt seg.

            Kjører med Castrol Olje

            Comment


            • #21
              Originally posted by DD-Henrik View Post
              Innmaten i motoren er god for 300hk men ikke mer. Men 300hk går helt fint med original innmat, snakker av egen erfaring
              En 1.8t er ikke god for det nei. Blokka kanskje, men innmaten nei! Turboen takler 200hk så han er på grensa til hva turboen har godt for. For videre trim må man oppdatere turbo og med det medfører også et hav av andre oppgraderinger som MÅ til for at den motoren der ikke skal ende i ras etter et gasspådrag (litt å ta i men)

              1.8t motorn er en god motor å trimme egentlig, men man må gjøre masse for at den skal holde. Orginalt sett så er motoren egentlig noe forbanna piss. Er mye trøbbel med disse egentlig, vet flere på VACN som har hatt store problemer med dette, fins tråder på tråder om dette innpå VACN forumet.

              Hadde jeg vært deg hadde jeg bare latt den være slik den er. For skal du opp mot 300hk anntar jeg en 25-30.000,- i utgifter I ALLE FALL.

              Mvh,
              Aleksander
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #22
                Originally posted by PikoFlex View Post
                En 1.8t er ikke god for det nei. Blokka kanskje, men innmaten nei! Turboen takler 200hk så han er på grensa til hva turboen har godt for. For videre trim må man oppdatere turbo og med det medfører også et hav av andre oppgraderinger som MÅ til for at den motoren der ikke skal ende i ras etter et gasspådrag (litt å ta i men)

                1.8t motorn er en god motor å trimme egentlig, men man må gjøre masse for at den skal holde. Orginalt sett så er motoren egentlig noe forbanna piss. Er mye trøbbel med disse egentlig, vet flere på VACN som har hatt store problemer med dette, fins tråder på tråder om dette innpå VACN forumet.

                Hadde jeg vært deg hadde jeg bare latt den være slik den er. For skal du opp mot 300hk anntar jeg en 25-30.000,- i utgifter I ALLE FALL.

                Mvh,
                Aleksander
                Hvilke andre oppgraderinger er det som må til for at motoren ikke ender i ras?

                Har jo snakket med et par aktører nå som driver med dette til daglig og alle dem mener at det skal greit så lenger jeg holder meg til 300hk.

                Har også lest denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131605

                Comment


                • #23
                  FSM kan varmt anbefales. De er blandt de mest seriøse i Norge.
                  Når det gjelder trimming av bil, så er det dessverre mye cowboyer ute å går/kjører. Disse bør du styre unna. FSM utvikler programvaren sin selv. Og også mye hardware. De er virkelig profesjonelle.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by gooner87 View Post
                    Har ingen planer om å blakke meg på dette Skal ta dette over en lengre periode hvor jeg kjøper inn litt og litt. Har allerede funnet noen deler på ebay til 1/3 av prisen her i Norge.
                    Skjønner! Men greit å finne ut den totale prisen av alt dette, før du evt. setter igang. Lykke t'
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by TakeTheTime View Post
                      Skjønner! Men greit å finne ut den totale prisen av alt dette, før du evt. setter igang. Lykke t'
                      Enig Takk

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                        FSM kan varmt anbefales. De er blandt de mest seriøse i Norge.
                        Når det gjelder trimming av bil, så er det dessverre mye cowboyer ute å går/kjører. Disse bør du styre unna. FSM utvikler programvaren sin selv. Og også mye hardware. De er virkelig profesjonelle.
                        Ja, en en del cowboyer der ute. Har hørt mye positivt om flissundet motorservice, es tuning.

                        Hvor holder FSM til?

                        Har prøvd å søke på google men fikk ikke noe opp?

                        Bilen må vel på rulle for å få laget et program tilpasset delene og bilen slik at bilen går opptimalt. Driver FSM med det eller leverer dem kun ferdig programmer(chip)?

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by PikoFlex View Post
                          En 1.8t er ikke god for det nei. Blokka kanskje, men innmaten nei! Turboen takler 200hk så han er på grensa til hva turboen har godt for. For videre trim må man oppdatere turbo og med det medfører også et hav av andre oppgraderinger som MÅ til for at den motoren der ikke skal ende i ras etter et gasspådrag (litt å ta i men)

                          1.8t motorn er en god motor å trimme egentlig, men man må gjøre masse for at den skal holde. Orginalt sett så er motoren egentlig noe forbanna piss. Er mye trøbbel med disse egentlig, vet flere på VACN som har hatt store problemer med dette, fins tråder på tråder om dette innpå VACN forumet.

                          Hadde jeg vært deg hadde jeg bare latt den være slik den er. For skal du opp mot 300hk anntar jeg en 25-30.000,- i utgifter I ALLE FALL.

                          Mvh,
                          Aleksander
                          For noe sprøyt! Hvilke erfaringer har du som du kan vektlegge innlegget ditt med med dine påstander?

                          Det er jo smidde stempler originalt på 1.8T til og med. Turbo må selvsagt oppgraderes sammen med mye annet, men innmaten i sin helhet tåler 300hk uten ras sålenge man er flink med oljeskift, og temperaturer på vann og eksos osv
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by gooner87 View Post
                            Hvilke andre oppgraderinger er det som må til for at motoren ikke ender i ras?

                            Har jo snakket med et par aktører nå som driver med dette til daglig og alle dem mener at det skal greit så lenger jeg holder meg til 300hk.

                            Har også lest denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131605
                            Det er en relativt lang liste med deler som bør byttes om man skal nerme seg 300hk egentlig. Men jeg vil annbefale tsracing da disse driver stort sett kun på med VAG. Mannen bak det firmaet fikk jo 68xHK ut av en 1.8 liters turbomotor slik du har.

                            F.eks det som bør oppgraderes er:
                            -Nye Dyser (større)
                            -Nye Stempel
                            -På med Datasprut
                            -Ny Turbo (større)
                            -Nytt grenrør, egentlig helt nytt eksossystem
                            -Nytt Tenningssystem
                            Osv.

                            Det er jo det store bildet, men så har man det man ofte ser på som trivialt som pakkninger og småduppeditter.

                            Så kommer bremseoppgraderinger,motorovervåkning,foringer osv.

                            Når man først starter med noe så baller det jævli fort på seg.

                            Ps. den linken du så til er helt topp!!

                            Mvh,
                            Aleksander

                            Ps Ps. Ja det kan være litt overkill det jeg skriver. Men når man først starter med trim så må det faan meg holde å!
                            Pioneer - Hertz - Zealum
                            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by DD-Henrik View Post
                              For noe sprøyt! Hvilke erfaringer har du som du kan vektlegge innlegget ditt med med dine påstander?

                              Det er jo smidde stempler originalt på 1.8T til og med. Turbo må selvsagt oppgraderes sammen med mye annet, men innmaten i sin helhet tåler 300hk uten ras sålenge man er flink med oljeskift, og temperaturer på vann og eksos osv
                              Det er ikke vås, 1.8t motorn er ikke så habil som du vil ha den til, vil ikke gå inn i en direkte krangel over hvem som vet mest.

                              Jeg gir bare råd til en som vil begynne med trim på sin bil, og så kommer tøysemakere med ideer om at han kan trimme motorn sin til 300hk. Eller som du presterer å si at innmaten tåler 300hk... ja hva med alt det andre da? Tåler turboen det? Må han ha nye dyser?

                              Kom med nyttig informasjon til personen som spør uten å begynne å starte en idiotisk krangel over hvor mye innmaten i motorn tåler.

                              Forbanna vås....
                              Pioneer - Hertz - Zealum
                              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by PikoFlex View Post
                                Det er en relativt lang liste med deler som bør byttes om man skal nerme seg 300hk egentlig. Men jeg vil annbefale tsracing da disse driver stort sett kun på med VAG. Mannen bak det firmaet fikk jo 68xHK ut av en 1.8 liters turbomotor slik du har.

                                F.eks det som bør oppgraderes er:
                                -Nye Dyser (større)
                                -Nye Stempel
                                -På med Datasprut
                                -Ny Turbo (større)
                                -Nytt grenrør, egentlig helt nytt eksossystem
                                -Nytt Tenningssystem
                                Osv.

                                Det er jo det store bildet, men så har man det man ofte ser på som trivialt som pakkninger og småduppeditter.

                                Så kommer bremseoppgraderinger,motorovervåkning,foringer osv.

                                Når man først starter med noe så baller det jævli fort på seg.

                                Ps. den linken du så til er helt topp!!

                                Mvh,
                                Aleksander

                                Ps Ps. Ja det kan være litt overkill det jeg skriver. Men når man først starter med trim så må det faan meg holde å!
                                Ja, det er jo en del ting som må byttes.

                                Slik ser handelisten ut etter ha snakket med Flissundet Motorservice.
                                Garrett GT28rs
                                440cc dyser
                                3"mafhus
                                Fmic
                                oppgradert manifold
                                3" downpipe
                                Walbro Bensinpumpe
                                Sachs clutch
                                Nye Bremser
                                Nye Tennplugger
                                (Råder)
                                (stempler)

                                Datasprut trengte jeg ikke mente dem, hvis jeg skulle over 300hk måtte jeg hatt det. Mente også at Stempler, råder og kammene holder til 300hk ved god vedlikehold. Men er ikke noe minus å bytte hvis jeg har lyst.

                                Når det kommer til TS-racing så har dem en pris på over 100 000kr for steg 5 chip som tilsvarer det jeg er ute etter. Altfor dyrt for lommeboka mi.

                                Har ogå sett på turbopower sin A3 også:http://turbopower.no/del01.html

                                Der har dem heller ikke gjort noe med innmaten. Men vurderer nesten å bytte stemplene og rådene også. Vil jo ikke at motoren skal rase.

                                Comment

                                Working...
                                X