Du ble ikke litt treig i magan etter å ha konsumert så store mengder med dynamat? :-D:-D:-D
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Neida, skyllet ned med Guinness,
I dag, begynt å dygge nye dører. Orginale MB-papp holder IKKE GTi 600. Bilder kommer til jul.
Mathias.... Soundman is alive
Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear
Strengt tatt ikke mitt anlegg (lenger), men jeg solgte 2 Focal Utopia 11 tommere til en kompis som ikke har noe erfaring med å bygge, så jeg bygget en kasse til han jeg
85L lukket, vindu i 10mm lexan, speil i bunn og ledlys innvendig. Ledlysene hadde jeg liggende, speil og lexan kom han med, da var det stort sett på plass
Skal i en gammel Jetta GT 16V, det kommer pyntedeksler som dekker hele kassen minus vinduet.
Takk Har ikke installert den ennå, men har prøvd alt fra 1 til 4 av disse subbene samtidig, i rundt 40l pr element i lukkede kasser. Spiller alltid nydelig
Ikke min, men jeg designet og bygde kassa med litt hjelp fra eier. Og han ble meget fornøyd
Drives av en Alpine MRP-M2000 på orginalt elektrisk anlegg, foreløbig. Rundt 70 liter per sub, tunet til høyt 30-tall. Trenger noe trimming av kanter + finish.
Her er et pågående prosjekt i an annen kompis sin bil, Volvo V50, er vel en 05mod .
Alpine prosessor for å få stjele signal fra orginal forsterker, dd2515 i en stor kasse (140l tror jeg) ikke bygget for denne bilen men den får duge, og en SPL Dynamics ICE-3500D på vei i posten. Litt opgraderinger av jordinger er gjort, og maling av kasse pågår
Hva angår mitt eget anlegg så har jeg ikke et enda Men det skal komme! Når bilen er oppe å går igjen. Hadde et uhell med registerreima, haha...
Tidligere design for min Mitsubishi Colt, dobbel 12" til venste, dobbel 10" til høyre. Og som dere kanskje ser har jeg lyst å prøve Mosconi:
Nåverende planer, som er det jeg driver med for tiden: bygge litt mindre og utnytte plassen mer. Enkel 12" bygd delvis ned i brønn med et forsterker-rack mot sete. Har en Peerless P830952 jeg har lyst å prøve ut i bilen. Aka subben som ble brukt i DynaBel sin Brontes om noen vet om den
De tynne bitene er rammeverket til et pyntepanel i glassfiber.
Var å plukket opp et brukt men ubrukt Focal Accsess frontsett for 700,- forrige helg som skal i bilen foreløbig. Ikke helt fan av diskanten men den får duge en stund. Senere har jeg lyst å kaste ut diskant og delefilter til fordel for en fulltone og lage eget filter, eller ordne mer aktiv deling. Har de slik foreløbig:
Fronthøyalerne de står på har jeg tatt ut for å gjøre ferdig, og da blir de mest sannsynlig kjøpt av min far. Da får jeg finansiert en Mosconi 200.4 som jeg tenker skal drive både frontsett og sub.
Siste uka har jeg drevet å lagd nytt hus til min RE sx 18 i en gammel vento..
En ting er at det er rimelig stort bagasjeromm i disse.. Men åpninga er ikke all verden å skryte av...
Så ble noe grubbling der ja..
"her på tur å dytte kassa inn, så ser man at all klaring er god klaring. "
Ble lagt en liten plan i bruksvogna idag.. + demontering for demping og kabeltrekking..
Forsterkerne blir liggende under luka bak med plexiglass over..
Kommer til å støpe inn en focal utopia crossblock på høyre side, må få prøvd å lage noe lokk over justeringskruer også..
Så blir det senere støpt inn et basselement på vestreveggen.. (reservehjulsbrønn). Mulig det blir et focal element siden jeg har utopia frontsett..
Gårsdagens prosjekt var å lage adaptere for å sette i høyttalere med en ytre diameter på 93mm ned i et hull på ca 96mm. Fikk hjelp av en kompis som jobber med maskinering til å lage de i plast(pom).
Tok først en bolt på 100mm og kuttet den ned til et passelig arbeidstykke:
Satte den i dreiebenken og borret et hull i midten for å ha noe å starte å dreie ut:
Etter litt maskinering var dette resultatet. 100mm ytterdiameter med 75mm senterhull, og en nedfresing slik at elementet kan monteres flush. 93mm i diameter og 3,5mm dypt:
Kuttet den av på 8mm høyde og prøvde den i bilen. Ser helt topp ut den Så da blir det gjort om fra diskanter til fulltoner på dashen. Flytter lydbildet mye opp, da alt fra 100hz-20000hz spilles fra dashen, mot 3200hz til 20000hz med diskantene, med deling fra 50hz-3200hz på mellomtonene helt nederst i døra. Nå blir de rene midbasser istedenfor. Funket veldig bra i Lupoen, er de samme høyttalerene som skal i dashen på denne.
Comment