Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio Hansen nedlagt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tror dere at dere får bedre inntekter om dere setter opp prisen og selger meget lite i forhold til å ha en akseptabel lav pris å selge mye mye mere?
    Hm.. jeg ser du skriver dere hele tiden, gjør alle norske butikker dette?

Men som du om og om igjen, ja, en butikk vil som regel ikke tjene mer om de setter opp prisen på en vare, med mindre det er stor etterspørsel etter varen. Da vil man kunne oppnå bedre inntekt ved å øke prisen. Men jeg tror mesteparten av de norske webshoppene har en ganske rimelig pris. Hvis du sjekker RF er prisene rimelig like i alle butikkene på det, inkl. megabillig. Noe som betyr at prisene i norge er rimelig bra satt da, er du ikke enig?
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by A.R View Post
      Tror dere at dere får bedre inntekter om dere setter opp prisen og selger meget lite i forhold til å ha en akseptabel lav pris å selge mye mye mere?

Hvorfor tror dere store kjeder tjener mye og utvikler seg for hver da som går?

For min del gidder jeg ikke å skrive noe mere her! Synes alt blir så latterlig!
      Bruk hodet her da, lokal sjappe kjøper inn 20 TV'er for å få god pris og kanskje annonsere tilbud, elkjøp kjøper inn 1000 TV'er på landsbasis og annonserer tilbud. Ergo klarer ikke de mindre å konkurrere på pris inn, og da blir det vanskelig på pris ut også. Ser jo her at det er ikke problem med å selge, probleme er å tjene penger.

De store kjedene tar man ikke på pris, dermed må man være bedre på noe annet og det blir ofte service og kunnskap på mindre steder.

Men siden det virker som om du har så mye greie på dette så kan du jo starte salg og bli millionær da
      Last edited by spade; 04-09-2007, 18:55.
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

Comment

Originally posted by A.R View Post
        Et lite spørsmål:

Hvorfor tror dere store kjeder tjener mye og utvikler seg for hver da som går?

RIMELIG logisk egentlig! Og ja dere har andre utgifter, men det er noe som heter for å ofre seg får å selge! Lurer på om dere er klar over hvor mange butikker som har blitt kjørt rett i grøfta for at de hadde helt mongo salgs mentalitet!

For min del gidder jeg ikke å skrive noe mere her! Synes alt blir så latterlig!
        Har ikke brydd meg stort om det du har skrevet rundt omkring egentlig, men du har SERIØST LITE PEILING på det å drive noe som helst i Norge.

Skulle jo tro at du mener at enhver importør i norge selv kan bestemme prisen på det de kjøper inn og selger.

Flere importørere har faktisk spesialavtaler med produsenter pga avgiftsnivå osv i norge, slik at prisene kan holdes på ett akseptabelt nivå...

Det å drive firma i norge er ingen billig sak.
        Man skal tjene penger i tillegg til å betale skatt, moms, arbeidsgiveravgift, sykepenger +++

Tro meg, de kronene dukker ikke bare opp en plass, de må tjenes.

Comment

Ok får å klarere noen ting her!

La oss se litt på priser fra U.S.A til Norge siden de fleste her bruker den sammenligningen!

RF T40001BD i norge: ca 16.000,-

Samme forsterkeren i U.S.A: Ca 8000,-

Det er 50% billigere i U.S.A da? Så prisene er absolutt ikke fair i mitt syn!

Jeg mener at det rett og slett er en butikk i Norge som virkelig har MEGET gode priser! De har god service og er meget greie når det gjelder kjøp hos dem! Det er DreamTM! Jeg har kjøpt hos de flere ganger og de overasker meg med priskutt og kjappe tilbake meldinger!

Når jeg har sett på prisene hos andre butikker her i norge så har de bare satt prisen opp!?

Og om dere trenger hjelp så sårt så versegod legg de ekstra tusenlappene inn i en kaffekop og et enkelt svar! Det er helt opp til dere og jeg har absolutt INGENTING med det å gjøre, jeg mener det er bortkasta, men det er MIN personlige mening.

Når det gjelder garanti hos et firma når det er i utlandet er jeg ikke så oppdatert med en kompiss av meg bestillte ifra u.s.a og han hadde problem med spillern sin og tok kontakt med firmaet i utlandet, og han fikk det reparert i norge på firmaet sin regning! Vil si det er god service jeg i alle fall!

og mens jeg har skrevet det her så har jeg sett flere her som omtrent går til personangrep for at jeg sier en mening!

Har jeg NOENGANG retta en kommentar mot noen spesielt, har jeg nevt noe negativt om ET spesifikt firma!? NEI!!
          Har jeg snakket helt generelt om hvordan forskjellige prisnivå er, ja det har jeg!

Om dere skal gå å kalle meg latterlig og at jeg rett og slett ikke kan noe, så kan dere bare had et så godt, for jeg har mitt på det rene! Jeg synes det er tragisk at dere skal gå løs på en person som sier sin egen mening i alle fall, hvordan har dere likt at jeg har nevnt dere spesielt og sagt forskjelige ting til dere!

Men det her gidder jeg ikke å diskutere, for dere oppfører dere så forbanna dårlig at jeg gidder ikke skrive her noe mere! Så da sier jeg takk for meg!
          Pioneer - Hertz - Zealum
          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Rockford er et amerikansk merke også eller hva? Se på eksempelet som står om Hertz da vel? Megabillig satser heller ikke på Europeiske varer.

Men for å si det slik da, både Techpoint og Jonny B har faktisk drevet butikk og du A.R. sitter vel nesten på skolebenken enda.?

Og når vi snakker om at prisene i Norge går opp, tenker du da også på at vi stiger i lønn? Mange gikk opp 5% ifjor og ser ut til å gå opp 5% iår også.
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

Comment

Hvor koster en RF400001bd 16 000,- kroner i Norge??? Gi meg den linken. Om den finnes, så regner jeg med du viste at de solgte den for 13 000,- hos BRS, så link heller til den billigste plassen de selger i Norge. Og spør man om tilbud så får man denne ampen til 10 000,- i Norge også, og da er det vell 2000,- forskjell, og det er ikke mange penger å spare. Selv får jeg denne ampen til mellom 9000-10 000,- fra impotør, igjennom en kompis som har sponsor.
              Last edited by Tommen; 04-09-2007, 19:03.
              VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Også legge til 25% moms på prisen fra usa og frakt. Blir ikke så gæli da sjø..

10000 +frakt mot 13000...
                Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

Originally posted by Øyvind View Post
                  Også legge til 25% moms på prisen fra usa og frakt. Blir ikke så gæli da sjø..

10000 +frakt mot 13000...
                  Er ikke moms på stereokomponenter..
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Er nok desverre moms, men ikke tollavgift.. ;-)
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                      Er nok desverre moms, men ikke tollavgift.. ;-)
                      Oki, sorry..tok vell litt feil der, beklager
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Nå var det vel du A.R som sa at vår diskusjon var latterlig, var det ikke det kanskje? At du da får igjen med samme mynt og blir sur for det sier vel mer om deg enn det gjør om oss andre som diskuterer her.

Vi prøver å ha en saklig diskusjon om dette tema og du lirer av deg en masse meninger og avslutter med at dette er latterlig....det er det som er latterlig. Da burde du jo holdt deg for "god" til å skrive noe i det hele tatt.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

A.R, kunne du forklart hvordan DU ville gjort det i Norge for å matche prisene i USA? Ikke gi lønn til de som jobber for deg? Ikke ha lys og varme i butikken din? Ikke spise selv? Ikke eie bil?
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

ikke for å være epplekjekk,men jeg tror kanskje A.R har glemt noen utgifts poster i regne stykket sitt ja...å ta inn litt stereo fra usa til seg selv er en ting,men det blir en helt annen ting når det skal bli levebrød av det,og dette utstyret skal vidreselges ut til kunde,for da må det nemmelig legges på noen kroner i fortjeneste på utsyret,for uten fortjenste er det vel ingen som jobber?
                            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Originally posted by Tommen View Post
                              Er ikke moms på stereokomponenter..
                              Har sendt mail til tollvesnet for en tid tilbake.

Kjekt å vite:

For bilstereoprodukter er det ingen toll, men det skal betales 25% merverdiavgift. Sluttsummen på fakturaen (+ frakt /forsikringskostnader ) benyttes normalt ved beregning av merverdiavgift.

Når sendingen ankommer landet, vil du motta melding fra posten eller annen befrakter/speditør med beskjed om hvordan du forholder deg videre. Du vil kunne
                              la en speditør ordne fortollingen for deg, eller evt møte opp på et av Tollvesenets ekspedisjonssteder og betale avgifter der.

Vær klar over at Posten og andre speditører opererer med fortollingsgebyr. Disse er Tollvesenet uvedkommende og evt. spørsmål på det området må tas opp direkte med vedkommende firma.

Vennlig hilsen

Infosenteret Tollregion Øst-Norge
                              Hanne Granholt

e-post: infoost@toll.no
                              Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

Working...
                              X