Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio Hansen nedlagt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Radio Hansen nedlagt

http://avforum.no/forum/generelt-aud...hva-skjer.html

Her ser vi vel utviklingen internett gir oss
    Alpine
    Audison
    Hertz
    Soundstream

alle krever att den lokale sjappa har en voldsom demovegg med ALT mulig ustyr så dem kan dra dit på en lørdags formidag og lytte til til de forskjellige oppsettene,få kaffe servert av butikk eieren og derette stikke hjem å bestille det han likte best på internett....faen til greier
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Tragisk, men sånn er det blitt. Man kan ikke være best på alt når man driver butikk og dessverre er ofte pris det som er utslagsgivende for folk. Men får netthandlerne trøbbel, så går de til den lokala sjappa å ber om hjelp
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

I min mening er det opp til hver enkelt butikk å tenke på å få solgt sitt. Selvsagt kjøper folk der det er rimeligst pris, det er jo logisk! Vi var en gjeng som satte oss ned og diskuterte dette en dag med importører som som mener de ikke får solgt noe pga. andre plasser som velger å selge billigere, eller folk som bestiller i fra utlandet.

Ja, so what? Det er rett og slett logisk at folk vil bruke mindre penger når de skal kjøpe noe, dere går ikke til et firma og kjøper noe når du kan få det 10-30% billigere en annen plass eller igjennom internett.

Slik som vi kom fram til så er det opp til den enkelte importør å kanskje velge å sette ned prisen til et akseptabelt nivå slik at de skaffer kunder, jeg ser flere som setter OPP prisene for de ikke får solgt nokk, så de kan "tjene" inn det de "taper" på tapt salg.

Jeg har snakket med MANGE om det samme, og det er delte meninger om service og hjelp ang utstyr som man får ved å kjøpe hos en lokal forhandler, men ALLE sammen var enig i at prisene ER og FORBLIR dryge rett og slett. Det har kommet slike tendenser som det er i norge, i usa også! Der TC Sounds netopp satte opp prisene på enkelte produkter med 100%.

Det er ABSOLUTT ikke det man bør gjøre om man vil selge.

Slik som jeg har erfart det med kompiser. De ser på butikk X der de selger merke Y. Så henviser jeg de til butikk K der de også selger merke/produkt Y men til en brøkdel av prisen. Tror dere virkelig de kjøper det hos butikk X?`De får det samme produktet men kanskje ikke en klappen på skuldra og den kaffekoppen, men hvem i helvette bryr seg stort om det. Du skal kjøpe et produkt!

Jeg skriver dette for å kanskje nå fram til dere som driver en butikk der dere selger utstyr, men jeg tror neppe det hjelper etter det jeg har sett av slike diskusjoner før her på forumet!

Dere kan bli så sinte og være så uenig dere vil, det har dere rett til, men dere må tenke på det at det er ikke alle som har råd til de ekstra 10-30% ekstra du må betale for litt ekstra hjelp om du lurer på noe!
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Jeg skulle ønske folk som diskuterer og uttaler seg om dette emnet hadde et snev av greie på det å drive en fysisk butikk og de kostnadene det faktsik ligger bak det. Det sier seg selv at det er billigere å drive nettbutikk enn en butikk som skal ligge strategisk plassert og gjerne ha god eksponering ut mot en vei der folk ser butikken osv osv osv.

Men man har alle rett til sin mening
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

tja, du har leie av lokale, som bør ligge sentralt og ha med lager. Dette er som regel dyrt. En nettbutikk kan holde til privat hvor som helst i landet, jeg kunne drevet en nettbutikk fra leiligheten min for eksempel, da ville jeg ikke hatt noen særlige utgifter.

Jeg forstår godt at folk bestiller fra usa for å få seg bilstereo, lønnsnivået deres er helt annerledes enn vårt, derfor er prisene lavere i enn her. Mener å huske at man kunne spare 40-50% en eller annen gang på å bestille derifra.

Jeg skjønner begge leirer, men jeg holder mer med de som går for butikker i norge. Hadde jeg hatt sjangsen til å gå i en butikk her å holdt ett produkt i handen før jeg kjøpte det, ville det blitt kjøpt på butikken. Men jeg er sær. Internett er for kjøp av bøker og cder
            Last edited by Defus; 04-09-2007, 11:10.
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Dette var jo veldig kjipt! Hansen har vært en av de få butikkene rundt her som virkelig har hatt gode produkter. Og prisene dem har satt er ikke til å springe ut av døra av... Dem har priset det omtrent som utsalgspris på en nettbutikk (Lars Ove har vært snill med rabatter også så...) :P

Det er ikke alltid pris er alt... Hvorfor importerer ikke alle i norge biler fra tyskland o.l da? Det handler rett og slett om å være trygg på det mann kjøper og da er ikke prisen det viktigste! Hansen Radio har vært helt suveren på service og jeg har egentlig gått derfra med ett smil hver gang jeg handlet noe!

Får ønske Lars Ove hell og lykke videre! Får håpe han forblir innen yrket!

Comment

Tenkte jeg skulle legge inn en liten kommentar her siden jeg har jobbet hos Hansen Radio i gode 4 år nå, og har hatt ansvar for bilstereobiten og hi-fi biten.

Før å gjøre en lang fortelling kort ;

Før kunne vi f.eks selge Force satelitt-tunere, en komplett antenne samt et abonnement til en kunde. Der hadde vi en nisje som vi tjente penger på og hadde omtrent monopol på. Nå er den nisjen blitt revet fra oss siden Canal Digital spyr ut gratis-tunere til alle og hvermann.
                Tv'er selger vi fortsatt mye av, men problemet her er å få tjent penger.
                Skal vi greie å konkurrere prismessig med internett så må vi legge oss på en list som gjør at vi ofte tjener 100-300kr på en tv/prosjektor. Da må vi belage oss på å selge i masser, og med Elkjøp, expert, elprice og Lefdal som kommer snart, så er det enda flere som skal bite av "kaka".
                Med hjemme hi-fi'n har det også vært mulighet for fortjeneste, og vi har solgt greitt. Patos høyttalere har vært en egen nisje vi har heldigvis hatt for oss selv. Men det dumme her er at folk nå til dags vil ha små kompakte høyttalere og det skal også være trådløst. Så mindre og mindre folk er ute etter skikkelig hi-fi nå tildags enn før.

Bilstereo har vi solgt bra med, har alltid hatt høy satsing på det de siste årene, har hatt mye varer på lager med et bredt og godt utvalg med de mest populære komposettene og bassene til demolytting og med flere kunde/demo biler tilgjengelig med utstyr montert så kunder kunne få lytte til ved ønske.
                Interessen har vært bra, og salget har også vært bra.

Bedriften er heller ikke konkurs, og vi hadde senest i fjor et plusstall i regnskapet. Hovedgrunnen er utviklingen bransjen innen tv og sattelitt gjør, og i følge mine spådommer vil det også bare bli verre når de eneste bedriftene som er igjen er Lefdal, Elkjøp, Elprice etc.
                Last edited by RiZLa; 04-09-2007, 11:47.
                Honda Civic
                Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Originally posted by Defus View Post

Jeg forstår godt at folk bestiller fra usa for å få seg bilstereo, lønnsnivået deres er helt annerledes enn vårt, derfor er prisene lavere i enn her. Mener å huske at man kunne spare 40-50% en eller annen gang på å bestille derifra.
                  På amerikanske produkter så er det muligheter for å spare en del, men om du tar en titt på europeiske bilstereoprodukter så vil du fort se at prisene er faktisk høyere i USA enn det er i Norge. F.eks Hertz MLK165 koster i norge 4999,- og i USA koster det 999$
                  Honda Civic
                  Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Originally posted by RiZLa View Post
                    På amerikanske produkter så er det muligheter for å spare en del, men om du tar en titt på europeiske bilstereoprodukter så vil du fort se at prisene er faktisk høyere i USA enn det er i Norge. F.eks Hertz MLK165 koster i norge 4999,- og i USA koster det 999$
                    Ja, hvis noen sier at de skal ha Rockford Fosgate skal de bare kjike over sjøen å få tak i det. Men hvis noen spør meg må jeg si at på grunnlag av de RF tingene jeg har hatt, at det er drit. Så ville jeg sagt at hvis jeg skulle hatt noe villle jeg hatt et annet merke.

Men det er sant som du sier, husker da jeg letet etter noe om Morel så såg jeg hvor stive prisene var i usa
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Ang dette med å kjøpe fra USA, det gjorde jeg desverre en gang, og en gang for my. Skal aldri handle fra statene, da jeg er så utrolig fornøyd med den serivcen jeg får her til lands, med de forhandlerne/impotørene her i landet. Og som jeg vet mange gjør, de handler fra USA/Megabillig, og spør Norske forhandlere om hjelp til kassekonstruksjon og bygging. Nei, kjøper dere fra USA eller Megabillig, så får dere heller spørre dem om det samme, og se om dere får den samme service der? Neppe!!! Selv gjort samme tabbe en gang, og fikk en lærepenge, og gjentar seg ikke igjen. Følte meg som en dum gris, og fikk dårlig samvittighet etterpå, og solgte de 2 komponentene og kjøpte nytt fra forhandleren jeg er mest fornøyd med, nemlig www.installbay.no ! Synd dette med Radio Hansen, trist at slike ting skal skjer pga folk handler fra statene..
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Er trist dette jeg har bestandig fått god service på det jeg har handla der. ikke at jeg har handla så utrolig mye der men ett par spillere til bilen og div kabler og slikt har det da blitt
                        Cerwin Vega! Pioneer

Comment

Et lite spørsmål:

Tror dere at dere får bedre inntekter om dere setter opp prisen og selger meget lite i forhold til å ha en akseptabel lav pris å selge mye mye mere?

Hvorfor tror dere store kjeder tjener mye og utvikler seg for hver da som går?

RIMELIG logisk egentlig! Og ja dere har andre utgifter, men det er noe som heter for å ofre seg får å selge! Lurer på om dere er klar over hvor mange butikker som har blitt kjørt rett i grøfta for at de hadde helt mongo salgs mentalitet!

For min del gidder jeg ikke å skrive noe mere her! Synes alt blir så latterlig!
                          Pioneer - Hertz - Zealum
                          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by A.R View Post
                            Et lite spørsmål:

Tror dere at dere får bedre inntekter om dere setter opp prisen og selger meget lite i forhold til å ha en akseptabel lav pris å selge mye mye mere?

Hvorfor tror dere store kjeder tjener mye og utvikler seg for hver da som går?

RIMELIG logisk egentlig! Og ja dere har andre utgifter, men det er noe som heter for å ofre seg får å selge! Lurer på om dere er klar over hvor mange butikker som har blitt kjørt rett i grøfta for at de hadde helt mongo salgs mentalitet!

For min del gidder jeg ikke å skrive noe mere her! Synes alt blir så latterlig!
                            Men da kjøper du fra utlandet neste gang, og forlanger og spør heller om service og råd fra de du kjøper av fra f.eks USA, og IKKE spør noen forhandlere her i Norge! Vet det er ganske dyrt her i Norge, men med den servicen man får her er det verdt det. Hva hvis ampen du kjøper fra USA går til helvette? Og det definitivt er en garantisak..
                            VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Ja, det er ingen andre enn du som gjør dette latterlig A.R, dette er en diskusjon og ikke en krangletråd for folk som ikke er åpene for andres synspunkter.

At vi nå lever i en tid der det er volum som bestemmer fortjenesten har vel de fleste som driver butikk skjønt for lenge siden. Det er bare det at det koster enormt med penger å komme opp i slike volum som er påkrevd. Utgifter til f.eks anonnser i blader, web, bilag i avisa lokalt osv.

Men hvis det er så lett å drive butikk ved å selge til marginale påslag, hvorfor er et ikke flere som åpner en fysisk butikk, men heller starter en nettbutikk på hobbybasis?

Ikke missforså meg, vi jobber kontinuerlig med å få bedre priser fra våre leverandører, ved å kjøpe inn store kvanta osv og prøver så langt dette går å komme sluttbruker til gode. Dette er noe vi kommer til å fortsette med og håper å gjøre ennå bedre i årene som kommer.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Working...
                              X