Originally posted by Dammed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Forsterker 2500W RMS +
Collapse
X
-
-
Originally posted by Dammed View PostNei, jeg sa slik jeg ser det så er SA bedre enn Mosconi. Jeg sa ikke at den er det. Veldig stor forskjell på det. Jeg trekker min konklusjon utifra det jeg har lest på ssaudio.com forumet hvor som sagt de forsterkerne har fått et veldig bra rykte, de lager som sagt fin og ren lyd samt at de gir ut mye mer enn det produsenten skriver. Så de er ikke et merke som jukser som du sier det.
Men det er jo bra du oppgir hvor du finner utgangspunkt i synspunktene dine da, de som sier noe negativt om Sundown på forumet der får vel høre det opp og i mente som på alle andre merkeforum der noen sier noe negativt om merket det gjelder. Da sitter man som regel igjen med bare masse skryt av produktene. Hvem vil vel gå ut med at det de har kjøpt er noe annet enn best?[URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]
Comment
-
SSaudio står for SoundSolutionAudio og det har ingenting med Sundown Audio. Det forumet har et delforum for Sundown Audio, men det har de for Fi car audio, XS power batterier, Zed audio etc.
SSA har sine eene subber som de selger, men ingen forsterkere.
De andre generelle forum kategoriene er helt åpne for alle merker.Mvh. Damir
Comment
-
Anyways er det vel ganske udiskutabelt at det er langt mellom pålitelige kilder til produktinformasjon på ALLE internettfora. Det finnes å klart unntak. End of discussion?
For å dra tråden inn igjen:
Hifonics går for å være helt greit. De skal levere det de lover også, etter 2009 eller kanskje i år..? De begynte å følge en standardmetode for effektmåling, i alle fall.
Comment
-
Originally posted by Miniboom View PostAnyways er det vel ganske udiskutabelt at det er langt mellom pålitelige kilder til produktinformasjon på ALLE internettfora. Det finnes å klart unntak. End of discussion?
For å dra tråden inn igjen:
Hifonics går for å være helt greit. De skal levere det de lover også, etter 2009 eller kanskje i år..? De begynte å følge en standardmetode for effektmåling, i alle fall.
Comment
-
ikke alle modeller, HFI gjør ikke det. Men BRZ(?) altså nye brutus gjør det. Såkalt CEA 2006 godkjent.
Alle forumer har sine Hype merker. På dette så er det vel Mosconi og Dynabel, andre forumer så har dem ikke hørt om dem en gang.
Det finnes masse bra merker der ute. Hvilke som er bedre enn andre må nesten testes og det er lite med testing i forhold til hvor mange produkter som er der ute. I alle fall sammenlignet med PC-verden.
Som sagt min anbefaling har vært fra folk som har prøvd andre merker før det merket jeg anbefalte. Og det er mange merker som var dårligere i deres sammenligner. Når det gjelder forum så er det vanskelig å vite hvor mange som faktisk skriver sant.
Det jeg har lagt merke til er at selv om det er kanskje noen som lyver om at det er bra, så er det allikevel ingen og da mener jeg ingen som skriver negativt om det merket, i alle fall som jeg har lest. Jeg vet at hvis jeg skal ha ny forsterker så blir det en Sundown Audio 4500D.Last edited by Dammed; 26-11-2010, 17:17.Mvh. Damir
Comment
-
Originally posted by Dammed View Postinnimellom? Vi snakker ikke om en gang per minutt håper jeg. Jeg vet at det er ikke konstant, men 1 gang hvert 1-2 sekunder er rimelig konstant i mine øyer. I alle fall så er det nok til at forsterkeren varmer seg og det påvirker hvor mye den kan gi ut.
Les avsnittet om crest factor, så skjønner du litt mer.
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Originally posted by Dammed View Postikke alle modeller, HFI gjør ikke det. Men BRZ(?) altså nye brutus gjør det. Såkalt CEA 2006 godkjent.
Alle forumer har sine Hype merker. På dette så er det vel Mosconi og Dynabel, andre forumer så har dem ikke hørt om dem en gang.
Det finnes masse bra merker der ute. Hvilke som er bedre enn andre må nesten testes og det er lite med testing i forhold til hvor mange produkter som er der ute. I alle fall sammenlignet med PC-verden.
Som sagt min anbefaling har vært fra folk som har prøvd andre merker før det merket jeg anbefalte. Og det er mange merker som var dårligere i deres sammenligner. Når det gjelder forum så er det vanskelig å vite hvor mange som faktisk skriver sant.
Det jeg har lagt merke til er at selv om det er kanskje noen som lyver om at det er bra, så er det allikevel ingen og da mener jeg ingen som skriver negativt om det merket, i alle fall som jeg har lest. Jeg vet at hvis jeg skal ha ny forsterker så blir det en Sundown Audio 4500D.
Comment
-
Originally posted by Erling1993 View PostHadde vert morro og prøvd noe ikke alle andre har Vi får se litt kan godt jeg ender med en 3500D vist jeg ikke kommer over noe annet.
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Originally posted by Dag Johansen View PostDu har virkelig ikke lest artikkelen du har linket til!
Les avsnittet om crest factor, så skjønner du litt mer.
Mvh
Dag Johansen
Peak power som en produsent har gitt ut er nok når forsterkeren er kald og gir ut mest. Peak poweret vil synke når forsterkeren blir varmere. Dette er en antakelse, men regner vel med at det stemmer?Mvh. Damir
Comment
-
Originally posted by Dammed View PostJeg er klar over det, men det jeg mente er at forsterkeren vil bli varmere og dermed så vil peak power bli lavere.
Peak power som en produsent har gitt ut er nok når forsterkeren er kald og gir ut mest. Peak poweret vil synke når forsterkeren blir varmere. Dette er en antakelse, men regner vel med at det stemmer?
Tror du blander med høyttalere der impedansen stiger når spolen blir varm, ergo mindre effekt omsatt.
Mvh
Comment
-
tror han mener et fenomen som heter Power Compression hvor spolen får tilført alt for mye effekt fra en stor forsterker som igjen gjør at kjølingen til spolen ikke er tilstrekkelig.
som da fører til at spolen blir veldig fort varm som gjør at motstanden i spolen blir ganske så høy(avhengig av temperatur på spole) noe som da igjen gjør at forsterker ser en høyere "last" og vil levere mindre effekt.
vennligst rett meg om jeg tar veldig feil nå
Comment
-
Jeg tenkte at økt varme gjør at motstanden øker i alle metaller. = alle from for kretser uansett hva det er, bør yte mindre desto varmere det blir.
Men det viser seg halvveis sant :
"Near room temperature, the electric resistance of a typical metal increases linearly with rising temperature, while the electrical resistance of a typical semiconductor decreases with rising temperature. The amount of that change in resistance can be calculated using the temperature coefficient of resistivity of the material... "
http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_resistanceMvh. Damir
Comment
-
Her var det mye diskusjon med en god del intr info ja, det liker vi
Kassen som er bygd til subben er ment for SPL bruk?
Og trådstarter er ute etter SQ forsterker som jeg har forstått?
Da bør det vel også bygges ny kasse til elementet?..
(Vet godt at betegnelsene SQ, SPL, SQL ikke alltid er godt likt men de er greie for å anse sånn grovt hva folk er ute etter).
Comment
Comment